Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, December 19, 2010

umat islam semakin parah (alert!!!)

Sunday, December 19, 2010
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم

selawat dan salam kepada junjungan besar kita nabi Muhammad s.a.w yang amat kita rindui dan sayangi. kecintaan dan keimanan kepada Allah.ketetapan dan ketaqwaan hanya kepada Allah. kepada Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali. insyaAllah kita semua di tempatkan di dalam syurga Allah. amin ya Rabb.

hai geng2 nafsu seerakah.minta maaflah aku tak sempat nak update blog kerana sibuk giler hari ini. (subahanaAllah sibuk dengan dunia.) agak laju jugak hari ini aku berblogwalking sampai tak terupdate blog aku. macam2 kerenah blogger aku jumpa. dan aku juga minta maaf kepada blog yang aku follow tak sempat nak tengok entri baru korang semua sebab hari ini mmg agak busy tapi insyAllah kalau ada masa aku pergi melawat.

(enteri apa lak kali ini ek?)

hari-hari entri dunia dan dunia dan dunia. aku pun takut dengan hidup aku sekarang. aku adalah budak baru dalam dunia blog ini. memang betul umur blog nafsu seerakah ini sudah mencapai satu tahun lebih tetapi aku baru sahaja aktif dalam beberapa bulan ini. dan sepanjang aku mengaktifkan diri dalam dunia blog baru aku tahu yang umat Nabi Muhammad s.a.w semakin tenat. teruk dan amat teruk termasuklah aku.

(maksudnya?)

sepanjang aku berblogwalking macam-macam enteri yang aku baca dan setiap itulah aku akan jumpa entri yang membuatkan aku teringat kembali saat-saat Rasulullah s.a.w wafat.

di saat Rasulullah s.a.w ingin kembali semula kepada yang maha Esa. air matanya mengalir mulutnya tidak berhenti-henti menyebut umati,umati,umati.
bertapa di mengingati kita dan jangan ada orang bertanya pulak dengan aku

"macam mana kau tahu yang Rasulullah s.a.w sebut umati,umati,umati?"

kalau ada orang tanya aku soalan ini..aku nak cakap yang dia ni bodoh sebab dia hidup kat dunia ini semata-mata hidup untuk makan dan makan untuk hidup serta untuk meningkatkan ekonomi dunia.

kalau ada orang tanya aku macam ini aku nak cakap kat orang ni, kau adalah beruk sebab apa..sebab kau tak percaya dengan sejarah islam than kau percaya dengan sejarah orang asing. dan kenapa aku samakan denga beruk tak samakan dengan bintang lain? sebab diorang percaya dengan theory Darwin.

si darwin tu bila satu soalan ditanya "maknanya moyang encik darwin adalah beruk?" dan si darwin ni marah. ada jugak orang kata kita menghina budaya barat tetapi kita guna bahasa dia guna teknologi dua. hemmm...aku wondering gak..apasal jadi macam ni ek??? kalau aku cakap dekat korang masa kejatuhan barat dulu orang asing ni datang ke arab mencari ilmu dan mengkaji alquran dan mengkaji segala kitab-kitab yang telah di ciplak oleh pengkarya barat hasil original daripada para sainstis dan para bijak pandai islam seperti albatuta,alkhwarizmi,alashabahni,aljauzi,alfarabi dan banyak lagi lah. lepas diorang kaji mengenai apa yang diorang sendiri bodoh dengan teknologi ni akhirnya diorang berjaya dan diorang memusnahkan tamdun islam dengan mengahapuskan kitab-kitab terbilang orang islam. di saat kejatuhan khalifah semasa pemerintahaan uthmaniyyah mereka akhirnya telah berjaya menguasai dunia. korang nak tahu semasa kejatuhan barat semasa itu raja diorang memang dah nazak nak tahu apa raja diorang cakap

"kita tidak boleh perang dengan orang islam sebab mereka terlalu hebat. peperangan senapang dan peluru tidak mampu melemahkan semangat orang islam sebab orang islam tak takut mati. kita perlu melancarkan peperangan minda"

dan akhirnya wasiat itu dibawa oleh mereka sewaktu zaman kenaikan kembali orang barat ini dengan membawa visi dan misi mereka gold,glory,gospel. ok korang tahu tak yang sekarang ini semua visi dan misi mereka telah tercapai. apa buktinya.

*buktinya umat kita dah gilerkan dunia (gold), umat kita dah lemah (glory), umat kita mengagungkan diaorang(gospel).

(gold).umat kita gilerkan dunia sebab terlalu cintakan harta-harta dunia ini dan takut nak mati dan proven disini equation yang datang daripada Rasulullah s.a.w

Tsauban r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda;
“Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka.”
Maka salah seorang sahabat bertanya “Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?”
Nabi SAW menjawab,
“Bahkan kanu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit ‘wahan’.”
Seorang sahabat bertanya,
“Apakah wahan itu hai Rasulullah?”
Nabi menjawab, “Cintakan dunia dan takut mati.”
– HR Imam Abu Daud

proven tak equation yang di conclusionkan oleh Rasulullah s.a.w

*pendapat aku;

(gospel).mengagunkan diorang . sentiasa membanggkan agama lain dan melupakan agama sendiri. mempertahankan agama orang lain dan sentiasa mencari kelemahan agama islam yang memang sudah sempurna tetapi memang ramai umat islam yang mahu melihat agama islam itu jatuh. dan ini membuka ruang untuk agama kristian bermaharajalela dan dengan itu mereka akan lebih selamat untuk menguasai dunia.

sebab apa aku cakap macam ini?
kita riuh duk sambut hari kekasih tetapi kita tahu apa tujuan hari kekasih itu? kita tahu tapi kita lakukan... so, kita nak ketogorikan diri kita sebagai apa? kita terkinja-kinja menyambut tahun baru sehingga tercemar mahkota keemasan yang selama ini para-para gadis menjaga..
sebab apa??
sebab nak tiru orang barat yang katanya kalu tidak berzina sebelum nikah adalah kolot.
memang kita kolot sebab kolot-kolot kita. kita tak menghidap HIV.

emm alah boleh guna kondom. ok guna kondom selamat. tak kesahlah korang selamat di dunia tetapi akhirat tak selamat bai. (kalau ada yang tak puas hati tolong comment yek!!)..
korang tak kasihan ke kat diri korang sendiri?

so sekarang merialisasilah impian kedua raja tu dan yang ketiga.

(glory) ini lebih kepada kejayaan diorang.
memang pada zahirnya diorang dah berjaya. berjaya mempengaruhi dunia dengan kuasa diorang dan kita sudah lemah. lemah dengan kemewehan dunia yang diorang kasi dan korang lena dibuai keindahan dunia yang korang cakap syurga. ambik kau syurga kepala hotak dia. syurga dunia ini seketika sahaja dekat akhirat syurga seinfiniti indah bebanding dunia. diorang dah berjaya melemahkan kita dengan visi dan misi diorang. adakah kita tahu?

adakah kita tahu?

kita tahu tapi kita sombong untuk akui sebab kita ego menerima sehinggakan kita trevel serata dunia untuk mencari kebenaran agama islam ini adalah agama yang tidak sempurna dan kita sanggup menggadai agama kita yang dari alam rahim lagi ibu bapa kita pupuk. agama islam di akui oleh orang bukan islam adalah agama yang perfect sempurna tetapi mereka juga bajet ego mencari kesalahan agama islam yang memang betul-betul perfect dan tidak boleh disangkalkan lagi. dan orang putih sendiri dah mengaku tokoh yang paling berjaya di dunia ini dalam rangking no satu dunia adalah Nabi Muhammad s.a.w(kalau korang nak tanya bukti aku payah sedikit nak kasi sebab aku dah lupe buku apa..karangan sap..tapi aku pernah baca).

kenapa korang nak deny lagi tetang kehebatan agama korang anuti..kenapa nak mempertikai lagi dengan segala syariat Allah. agama yang paling menghormati agama lain. agama yang saling menjaga hak orang lain sehinggakan tidak boleh seseorang jiran itu tidur didalam kekenyagan jika jiran disebelah rumahnya kelaparan..bertapa menjaga hak asasinya ajaran islam.

kata ajaran islam mudah tetapi kenapa rasa susuh je?

ajaran islam memang mudah once korang adalah islam korang wajib mengikutinya. ajaran islam mmg mudah dan yang menyusahkannya adalah korang sendiri.

asal kena pakai tudung.nak tudung sampai kedada menyusahkan aku je.
rengetan ini tidak perlu dilayan ..

tapi aku nak layang gak regetan ini...kenapa perlu memakai tudung..sebab orang lelaki ini cepat tergoda dengan keindahan orang perempuan... tergugat iman mereka.

pastuh ada sorang kaum adam ni tanya..
"asal korang horny ke tgok perempuan tak bertudung..aku tak horny pun"

jangan nak tipulah wahai kaum adam yang bertanya..syaitan akan memperindahkan perempuan itu di mata lelaki..aku berani jamin kalu kau diletakan berdua-duan dengan perempuan itu di satu tempat selama seminggu. cukup makan, cukup minum aman dan tenteram aku berani jamin iman kau akan letak di kaki dan nafsu seerakah akan kau letak di kepala. peningkatan gred dari D ke A pasti berlaku.

aku tak penat memberi tahu tapi aku penat melalui manusia yang so call berilmu ini tak puas2 mencari kelemahan agama sendiri katanya untuk hak asasi manusia..tak cukup dengan hukum Allah yang mententeramkan dunia. kenapa zaman khlifah dulu dunia penuh aman damai?
sbb pemerintahan itu adalah pemerintahan yang diberkati Allah bukan pemerintahan libreal yang so call menjana ekonomi dan mejaga hak asasi manusia.

ok jom kita kembali kepada cerita ketika junjungan besar kita dalam sakaratul maut.

"umati,umati umati.."
bertapaRasulullah s.a.w sayang umatnya kerana baginda takut umatnya menyempang dari ajarannya.

dan persoalan aku adakah kita melaksanakn segala hukum Allah?

perbaiki diri kita semua, iman kita semua agar mudah-mudahan kita telah melaksankan syariat Allah insyaAllah.
dan adakah kita menjadi tetamu Rasulullah s.a.w di telaga kausar?

P/s: mungkin aku ni terlalu kolot untuk bercerita mengenai ini sebab benda ini semua orang tahu dan aku ini adalah orang yang terakhir menceritakan dan mengupas perkara ini.

aku takut dengan hukum Allah keran aku percaya dengan syariat Allah aku percaya dengan agama islam yang sengat sempurna dan aku percaya rukun islam,rukun iman dan aku percaya dan megerti apa itu ihsan

waallahualam

aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w


5 aku rase post ko tak bleh blah:

Unknown said...

perkatai ummati memang tidak boleh disangkal lagi..semasa ayie di form3, ad memasuki petndingah syarahan agama dan mencari info bersama guru mengenai ayat ummati .. memang bnyak maksud yg tersirat disebalik nya ..

immukmin said...

ayie: ini yang pasti akan di pertikai..seyes..tetapkan iman..dan jangan mudah terpengaruh dengan ideologi barat..

Unknown said...

incya-Allah akan tetapkan iman ..terima kasih mukminin ..

Encik MamaT said...

sedih memang sedih... tersangat sedih... kadang sampai tak terkata...nak salahkan sepenuhnya kepada mereka pun tak boleh jugak.. kadang sebahagian salah tu ada pada kita...

immukmin said...

encik mamat: insyaAllah...terimakasih atas peringat encik mamat... betul cakap ko..aku pun rase macam tuh..

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket