Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, May 21, 2015

Sakit Itu Indah

Thursday, May 21, 2015

Assalammualikum,
Bila sarang dan segala habuk-habuk tidak dibersih dengan baik sepertinya lama tidak berbual dan berkongsi rasa di Blog Nafsu Seerakah ini. Alhamdulillah semuanya baik hendaknya.

Perkembangan immukmin,sekarang ini tengah rancak menulis thesis terakhir master insyaAllah bakal selesai. Segala perik jerih sepanjang kehidupan sebagai mahasiswa banyak mengajar erti kehidupan. Alhamdulillah. Maaf, mungkin hampir bertahun blog ini tidak terisi dengan perkongsian, insyaAllah kali ini immukmin akan perbanyakkan perkongsian yang berguna untuk semua.

Sakit Itu Indah?
Pasti ramai bertanya kenapa posting sakit itu indah? Semua orang tak nak sakit semua orang nak sihat. Sakit ni cabaran dia hebat, sakit ni tak mampu tahan dek badan, sakit ni hukuman. Siapa kata sakit ini hukuman? Siapa yang pernah bagi garis panduan ini? Siapa?

Pernah tak sahabat-sahabat rasa sedihnya, nak berubah, nak jadi lebih baik, bangun malam berdoa kepada Allah agar Allah jadikan aku lebih baik tetapi pagi esok tetap melakukan kemungkaran. Lepas tu solat, sahabat-sahabat rasa menyesal dengan kemungkaran di lakukan. Selepas itu sahabat-sahabat lakukan lagi. Tiada penyesalan selepas lakukan. Pernah? Selepas itu sahabat-sahabat berdoa;

"ya Allah aku telah berusaha menjadi yang lebih baik, namun fitnah dunia, hasutan syaitan tidak mampu aku lawan. Ya Allah andai Kau boleh berikan aku hati yang baru kau berikan lah"

Selang beberapa hari selepas itu, sahabat-sahabat sakit yang amat teruk tidak tertanggung badan, rasa sangat sakit, rasa seperti pengakhiran sebuah kehiduapan, namun dalam sakit sahabat-sahabat tetap mengingati Allah, tetap berdoa agar diberi kehidupan lagi. Diberi kekuatan dan terus hidup untuk memberi kekuatan pada orang lain. Dan Allah selamatkan kamu dari penyakit itu dalam beberapa tempoh. Dalam tempoh sakit itu, tiada secalit malah kemungkaran dilakukan.

Hati yang baru yang dipohon dalam doa tempoh hari Allah kurniakan dalam keadaan kesakitan ada nikmat yang tidak di sangka. Sakit itu nikmat. Dalam sakit ramai yang mendoakan kesihatan kita supaya lebih bertenaga. Ramai yang menyayangi kita.Dan terbukti sakit itu nikmat dari Allah tetapi sihat itu adalah satu kesenangan yang lalai ujian dari Allah. Nikmat Allah yang manakah kita dustakan?

Gunakan hati yang baru Allah bagi ini dengan sebaiknya, dekatkan diri dengan Allah, jauhkan diri dari maksiat dunia yang celaka kerana pasti tiada peluang pembersihan hati melainkan kita yang tekat mahukan. Allah maha pengasih lagi maha penyayang. Allah hu rabbi nikmat apakah ini. Keajaiban apakan ini. Kekalkan kami di atas jalan agamamu dan sentiasa mentaati perintah dah suruhan mu. InsyaAllah.

BarakaAllah.

Saturday, March 29, 2014

AMERIKA DI SEBALIK COMANGO, MENGANCAM KESELAMTAN DAN EKONOMI NEGARA -EPISOD 3-

Saturday, March 29, 2014
السلام عليكم بسم الله الرحمن الرحيم

Siri penjajahan Amerika tidak pernah berhenti dalam usaha dan mencuba masuk ke Asian Tenggara terutamanya Malaysia. Setelah Tun Mahathir membidas Amerika Syarikat untuk membina pengkalan tentera di Malaysia dan Indonesia, AS semakin tertekan dan dari situ Malaysia di tekan melalui kegawatan ekonomi pada tahun 1997. Mereka merancang dengan penuh strategi untuk menjatuhkan Malaysia sekali gus menyekat kemaraan Ekonomi Gegasi Dunia, China dengan mendapatkan Pulau Perak dan Kepulauan Spratly. 

Strategi mereka sama hanya menjatuhkan nilai dalam diri orang Melayu, islam di Malaysia maka mereka berjaya. Serangan akidah sudah dilaksanakan beratus-ratus tahun dahulu dengan serangan akidah sahaja mampu menundukan rakyat sesebuah negara. Banyak perkara saya nak keluarkan disini tetapi mungkin kita berbincang isu COMANGO dan terlahir percambahan-percambahan pendapat yang mungkin mampu membuka minda semua rakyat Malaysia. Ini bukan diskriminasi agama atau bangsa tetapi jelas di lihat serangan adalah kepada Bangsa Melayu beragama islam. Boleh kita lihat dari media barat kerap kali menyebut perkataan 'Muslim' jadi saya tekankan disini, Bangsa Melayu dan beragama islam di kencam oleh Amerika. Kenapa? Nanti akan saya bincangkan pada perbincangan yang akan datang.

Apa kaitan isu COMANGO dengan Keselamatan dan ekonomi Malaysia? Pasti ada yang tertanya-tanya dan berfikir jauh. Bagaimana harus saya kaitkan pasti dirasakan tidak logik pada akal tetapi seperti yang di gambarkan oleh Tun Dr Mahathir dalam Ucapannya di Tokyo yang beliau berkata “Negara yang berada pun boleh dijajah dengan menjadikannya negara miskin dan mengemis dalam masa yang amat singkat, tanpa seorangpun askar penjajah terbunuh dan tercedera. Apabila negara menjadi miskin, maka politiknya akan menjadi tidak stabil dan rebutan kuasa akan berlaku. Dengan itu, pemimpin akan ditukar sehingga terdapat yang sanggup mengikut kehendak kuasa dunia. Dengan perkataan lain, penjajahan sudah berlaku”. Begitulah Dr. Mahathir mengemukakan teori imperialisme ekonomi kapitalis baru. Pasti bertanya lagi, apa kaitannya ekonomi, dan agama sehingga Malaysia di kecam sewaktu persidangan COMANGO baru-baru ini. Seolah-olah Perlembagaan Malaysia yang unik dan mampu menyatukan bangsa telah membuatkan mereka perlu menghancurkan perkara yang telah lama kita pertahankan?. Mengapakah?. 

Seperti apa yang saya telah jelaskan iaitu, dengan menyebarkan seruan se AKIDAH sahaja AS mampu menundukan semua rakyat Malaysia untuk menyokongnya. Mahukah pembaca semua melihat anak-anak kita mengaku islam tetapi tidak tahu islam itu apa, siapa tuhannya, yang mana baik dan yang mana buruk. LGBT di benarkan, Liwat di benarkan, tidak perlu Raja yang menjadi ketua kepada agama islam. Tahukah anda, pemerintahan beraja yang mengamalkan ajaran islam dan dikekalkan dalam keadaan Raja Berpelembagaan hanya ada di Malaysia? Bertapa ampuhnya sistem kita hari ini sehinggakan libralism, sekularism dan yang diperjuangkan COMANGO mampu menjatuhkan Malaysia.

Kita melihat perjuangan COMANGO satu perjuangan 'HAK ASASI' yang tidak berasas. Patung-patung AS tumbuh di Malaysia seperti cendawan selepas hujan tetapi tanpa disedari oleh mereka. Jangan bila negara sudah tergadai baru kita nak meraung-raung. Bila negara dihujani peluru baru kita nak memaki hamun, bila anak-anak dah tiada iman baru kita nak berdoa dan memohon kepada Allah. Merawat lebih baik daripada mengubati. Sediakan payung sebelum hujan. 

Apabila Malaysia di depani dengan pelbagai tuduhan berkenaan dengan isu kehilangan MH370 yang saya yakin di dalangi AS 100 %, kita di kencam habis-habisan oleh pihak baru sewaktu persidangan COMANGO sehinggakan kita hampir goyah. Perancangan Allah maha hebat. Tiada siapa mampu melawannya. Dalam keadaan ini, patung-patung AS berusaha menjatuhkan negara sendiri dengan memburuk-burukan negara. Sedang kita sedikit pon tidak berfikir masa depan negara dan masa depan anak-anak kita. Akidah anak-anak kita pewaris negara akan hilang tanpa kita sedar dan AS akan masuk ke Malaysia atas dasar satu akidah yang dulu di perjuangkan dan akhirnya AS kecapi setelah proses menukar akidah anak-anak di Malaysia selepas kesepakatan COMANGO. Ekonomi Malaysia seratus peratus di kawal oleh AS pada waktu itu dan orang Melayu Islam di anggap hamba abdi. Negara kita mundur dan anak-anak terbiar tanpa pengangan. Konsert liar, zinar, pelacuran, Gay, Lesbian, Bisex, Pondan, Tomboy menjadi biasa. Pada waktu itu semua orang jauh dari islam. Kenapa ini berlaku kerana perjuangan COMANGO oleh patung-patung AS di Malaysia telah mendapat persetujuan dunia. Mereka bersorak tetapi sebenarnya Kampung mereka tergadai.

Kita bersuka-suka hari ini, masa depan belum tentu ada sinar kegembiraan. Sama ada Nur islam itu akan terus menyelubungi Tanah Bertuan Tanah Tumpah Darahku Malaysia atau terkubur atas peyelewangan akidah. Ingatlah isu COMANGO ini bukan isu politk dalaman tetapi politik dunia. Ingatlah wahai Rakyat Malaysia semua. Bersatulah menghentam dan menghina pihak yang tidak bertanggungjawab menjual negara dengan memperjuangkan isu COMANGO. Membuang Akidah Umat Islam dan Melayu dengan memperjuangkan isu COMANGO yang tidak berasas. Bersatulah dengan seruan kaliman Allah yang esa. Bersatulah tanpa mengira parti politik. Sesungguhnya islam itu bersaudara. 

Allah hu Akhbar!

Wednesday, March 26, 2014

SIRI PENJAJAHAN AMERIKA SYARIKAT -EPISOD 2-

Wednesday, March 26, 2014
السلام عليكم بسم الله الرحمن الرحيم

Belum tiba lagi untuk saya menjengah permasalahan dan isu MH370. Eloklah saya tumpu kepada persoalan pokok sebelum melangkah ke persoalan yang lebih mendalam dan komplek.


Melihat pada peta di atas ada dua pulau utama yang saya 'hightlight'kan sebagai titik penceritaan. Terpulang kepada semua pembaca untuk mentafsir apa sahaja tafsiran. Saya memohon semua pembaca mampu berfikir lebih waras dan lebih mendalam tetang penceritaan saya berdasarkan beberapa fakta dan beberapa andaian saya yang mungkin bertentangan dengan normal akal dan mungkin hanya persepsi tetapi kita sebagai rakyat Malaysia tetap perlu berhati-hati dengan segala konspirasi barat.

Posting lepas Episod 1 tentang Amerika secara umum sebagai pembukaan penceritaan saya dan semua tragedi itu berkait rapat dengan peta di atas. Krisis kewangan yang berlaku juga berkait rapat dengan peta ini juga. Mengapa? dan Kenapa? nanti saya akan ceritakan dengan lebih jelas. Untuk posting kali ini saya ingin terangkan dua Pulau yang berkait rapat dengan siri penjajahan semula Amerika Syarikat di bahagian asia tenggara tetapi masih terbatas. Perancangan Allah maha hebat. Takbir! Allah hu Akhbar.

Pulau Perak sudah terkenal dengan laluan antarabangsa yang sangat popular sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka lagi. Sudah semua ketahui perkara ini malah China amat menjaga hubungan dengan Malaysia kerana Selat Melaka ini menjadi jalan pedangangan utama mereka ataupun dipanggil jalan 'short cut' mereka selepas Amerika menutup jalan mereka di timur tengah. Amerika sangat tertekan dengan kuasa ekonomi China yang dipanggil Gergasi Ekonomi Dunia dan tiada cara selain melanjutkan siri penjajahan mereka di Pulau Perak. Sebelum lanjut penceritaan di Pulau Perak mari kita kaitkan dengan Kepulauan Spratly.

Apa bestnya Kepulauan Spratly ni?

Kepulauan Spratly ni kaya dengan sumber dan menjadi perebutan antara China dan negara sekeliling termasuklah Filipina dan Malaysia. Filipina adalah sekutu Amerika Syarikat malah latihan ketenteraan Amerika adalah dihadapan Kepulauan Spratly. Laut China Selatan menjadi rebutan oleh semua negara-negara terdekat malah Amerika Syarikat juga turut menyarung tangan-tangan mereka di negara sekeliling untuk mendapatkan Kepulauan Spratly bagi melengkapkan siri penjajahannya di asia tenggara.

Pulau Spratly begitu dekat dengan dua buah negara iaitu Malaysia dan Filipina. Siri penjajahan Amerika bermula tahun 2013 melalui proxinya di Malaysia tetapi gagal akibat daripada kehebatan pemikiran orang-orang Melayu Malaysia. Adakah pembaca semua tahu penaklukan Sabah melalui Lahad Datu oleh orang Sulu adalah salah satu siri penjajahan Amerika yang kita tidak ketahui? Ingat kehebatan Pemimpin-pemimpin kita hari ini yang berstrategi dengan tidak mengistiharkan pemberontak sulu sebagai tentera amat diluar jangkaan. Andai kata pemimpin kita menghantar Angkatan Tentera Malaysia secara automatik kita telah mengistiharkan pemberontak sulu sebagai tentera yang mahu menakluk tanah air mereka. Secara tidak langsung peperangan tentera berlaku dan International Police (InterPol) akan masuk untuk campur tangan. Malangnya siri penjajahan itu gagal kerana dengan mendapatkan Lahad Datu maka mereka boleh menyekat kemaraan Malaysia untuk mengawal Lautan China Selatan melalui tuntutan Pulau Spratly.

Kelantangan Tun Dr Mahathir dengan misi "memandang ke timur" membuatkan Amerika tertekan dan membuatkan Malaysia mengutamakan laluan dan perdagangan timur seperti China. Ini membuatkan pergerakan Amerika Syarikat terbatas. Hari ini dengan tidak sengaja kita membuka laluan kepada Amerika Syarikat tanpa kita sedar. Pengakhiran deligasi pemerintahan Tun Dr Mahathir mungkin di rasakan oleh Amerika Syarikat sebagai pengakhiran segala-galanya tetapi tafsiran mereka meleset kerana pemerintahan Dato Seri Najib membuatkan Amerika tersentak kerana pembangunan Malaysia semakin pantas lalu mereka merancang pergerakan baru yang telah lama di cipta skripnya dan cuma memerlukan pelakon dan pengarahnya sahaja.

Siri penjajahan Amerika Syarikat melalui proxi nya sewaktu penaklukan Sabah ternyata Gagal! Amerika perlu bergerak sendiri tanpa bantuan proxi di Malaysia yang dirasakan tidak mampu membawa cita-citanya. Siapa Proxi Amerika Syarikat? dan apa kaitannya dengan Malaysia?  Apa kaitannya dengan Pulau Perak? Kenapa Malaysia? Kenapa bukan Singapura, Indonesia atau Thailand? Apa kaitannya dengan Tragedi MH370?

Saya akan ulasnya pada Posting berikutnya. Segala komen amat di alu-alukan.

Berjaga-jagalah Wahai Rakyat Malaysia!
Kembali kepada Allah dan hentikan perkara-perkara maksiat di Malaysia.
BarakaAllah.

Tuesday, March 25, 2014

APA MUSLIHAT AMERIKA SYARIKAT -EPISOD 1-

Tuesday, March 25, 2014
السلام عليكم بسم الله الرحمن الرحيم
                                       
                                   
Enteri ini enteri berepisod dan saya akan terus menulis sehinggak para pembaca faham apa yang saya ingin sampaikan. Saya lakukan ini kerana saya sayang Agama, Bangsa dan Tanah Air. Tidak berniat politik tetapi ini adalah tentang Malaysia. Mohon pembaca nilai dengan kewarasan akal dan fakta. 

Baru-baru ini Negara digemparkan dengan isu kalimah Allah dan isu ini pernah muncul pada tahun 2007 dan hari ini isu ini dipertikaikan lagi. Persoalannya, adakah terdapat agenda yang tersembunyi dalam isu ini? Adakah agenda ini dirancang dan siapa dalang disebalik isu ini. Saya melihat isu ini bukanlah melibatkan isu dalam Negara tetapi mempunyai kaitan dengan isu luar Negara dan juga isu dunia.

Kini dunia sedang melihat dan juga sedang menilai Malaysia. Malaysia yang terletak di asia tenggara adalah salah sebuah Negara yang sedang membangun,  malah mata wang Malaysia juga stabil (Terima kasih saya ucapkan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad dengan kebijaksanaan beliau yang mengikat mata wang ringgit kepada nilai 3.8 sewaktu mata wang Malaysia yang kadarnya sangat rendah pada tahun 1997 zaman inflasi dahulu dan kebijaksanaan Tun Dr Mahathir membuatkan formula beliau digunakan oleh negara-negara lain walaupun pada asalnya dihina). Malah baru-baru ini kesediaan delegasi dari China yang bersedia untuk membuat pelaburan di Malaysia melalui Malaysia China Kuantan Industry Park (MCKIP) telah membuka mata seluruh dunia. China sebuah negara yang menguasi ekonomi dunia memandang Malaysia sebuah negara perniagaan yang mantap mana mungkin negara-negara gergasi diluar sana boleh berdiam diri. Kekuatan Malaysia ini mungkin telah menarik perhatian dunia dan turut mengancam Malaysia. Adakah mereka mahu melihat Malaysia jatuh? Berjaga-jaga wahai rakyat Malaysia. Sejarah telah menunjukkan bahawa manusia tidak pernah puas dengan kejayaan orang malah sedia maklum sifat dengki itu memang satu lumrah dalam diri manusia yang mahu melihat kejatuhan orang lain.

Suka saya berkongsi pemerhatian saya dalam isu kalimah Allah. Mungkin ramai bertanya, apakah kaitannya isu kalimah Allah dengan ekonomi Malaysia? Saya melihat isu ini adalah isu nasional dan amat berkait rapat dengan ekonomi Malaysia tetapi ramai yang tidak mengetahuinya. Menerusi pembacaan saya, saya dapati Amerika Syarikat mula risau dengan kemajuan yang dialami oleh negara Malaysia. Misalnya pada tahun 1996 sebelum inflasi, Malaysia dan Indonesia adalah negara yang hebat ekonominya dan secara diam-diam ekonomi kita diserang melalui mata wang sehinggakan kita perlu bermula dari bawah. Siapakah dalang di sebalik kejatuhan Malaysia pada tahun itu? Jawapanya Amerika Syarikat. Ramai yang tidak mengetahui tetapi itu satu kenyataan. Lumrah alam kalau kita buang najis di  tengah jalan, adakah kita mengaku yang najis itu milik kita? Sama sekali kita tidak akan mengaku. Jadi sama dalam konteks ini, dunia juga ada politik serta kepentingan dan bukan dalam Malaysia sahaja kita berperang politik. Mana mungkin negara sebesar biji saga dalam peta dunia dapat menguasai dunia dan itu pendirian Amerkia Syarikat. Mereka meletakan negara Malaysia sebagai negara yang mampu mengancam kuasa mereka . Justeru, mereka melakukan kajian yang meliputi bangsa dan agama di Malaysia. Disini saya mahu pembaca  menilai pendapat dan pembacaan saya serta perkongsian info-info menarik dari jurnalis yang saya kenal. Perkongsian ini bukan atas dasar isu perkauman tetapi satu perkongsian yang berguna buat semua.

Amerika tidak memandang Malaysia sebagai sebuah negara yang kecil tetapi Amerika memandang semangat dan perpaduan yang ada dalam diri rakyat Malaysia sebagai ancaman. Oleh itu adengan kucar-kacir yang dicipta oleh mereka melalui agen-agennya di Malaysia telahpun menjadi.  Tindakan mereka tidak hanya terhenti disitu, malah mereka mencari ahli-ahli akademik yang arif tentang masyarakat-masyarkat dan etenik-etenik di Malaysia untuk mengkaji semula sejarah tamdaun Malaysia dan zaman kesultanan Melayu Melaka. Mereka melihat Melaka dapat membangun pada zaman kesultanan Melayu Melaka dengan pesat dan Melaka adalah sebuah pelabuhan enterport yang berjaya menarik pelabur asing diseluruh dunia.  Malah pada zaman itu Bahasa Melayu menjadi bahasa lingua franca dan bahasa pertuturan rasmi pada zaman itu dalam semua segi perhubungan sama ada dalam perbincangan mengenai ekonomi,sosial mahupun politik. Malah pada zaman itu, sudah ada penduduk tanah melayu dalam kalangan orang arab, china, india dan lain-lain  dapat bersatu di bawah satu bumbung. Teka- teki mula bermain dalam minda pengkaji Amerika Syarikat.  Mereka mendapati Kesultanan Melayu Melaka di perintah oleh seorang raja yang berbangsa Melayu dan beragama islam. Mereka mendapati bahawa bangsa yang hebat ini dulu wujud gah di dunia tetapi sekarang menyepi dan mereka percaya bangsa itu akan bangkit kembali dan bangsa itu adalah bangsa Melayu. Kajian mereka tidak berakhir disitu, mereka mengkaji sosial budaya orang Melayu di Malaysia pada hari ini dan mereka mendapati orang Melayu tanpa islam,  akan gagal dan menjadi lemah.  Amerika mungkin tidak akan menjajah Malaysia seperti mereka menjajah Afganistan, Iraq, Mesir, Tunisai dan negara-negara arab yang bergolak melalui peperangan tetapi Amerika menyerang Malaysia melalui minda rakyat Malaysia. Amerika tidak bergerak bersendirian malah dibantu oleh Israel untuk menjatuhkan akidah orang Melayu. Secara umumnya di Malaysia jika sesorang itu Melayu maka dia adalah islam. Mereka masih berpegang pada kajian mereka jika mahu jatuhkan ekonomi Malaysia maka, mereka perlu menyerang akidah orang islam selepas pada itu baru mereka boleh masuk ke Malaysia. Hari ini isu kalimah Allah adalah isu dibangkitkan dan penggunan khalimah Allah pada bible dalam bahasa Melayu dapat memudahkan agenda mereka menyebarkan fahaman krisitian pada diri orang Melayu. Saya bukan diskriminasi agama tetapi saya bercakap atas dasar agama islam perlu kekal dalam diri orang Melayu kerana Perlembagaan Malaysia sudah tertulis, agama islam sebagai agama persekutuan dan agama lain bebas mengamalkan agama masing-masing. Kita sebagai rakyat Malaysia perlu hormat  Perlembagaan Malaysia bagi menjamin kedaulatan Negara. Jika penggunaan kalimah Allah dalam bible dibenarkan, akan berlaku kecelaruan pada fahaman orang islam dan apabila fahaman-fahaman ini masuk dalam diri orang Melayu maka akidah orang Melayu akan hilang dan Melayu akan lemah. Bermulalah proses jajahan barat yang menerusi  akidah orang Melayu.

Kesimpulannya,  isu kalimah Allah  adalah agenda barat yang dibawa masuk ke Malaysia atas dasar untuk menjatuhkan negara Malaysia seperti mana yang dilakukan oleh mereka pada tahun 1997 melalui serangan mata wang. Sebagai rakyat Malaysia, saya ingin mengingatkan kepada semua rakyat Malaysia, anda semua perlu  sedar dan bangkitlah memperjuangkan negara kita. Negara Malaysia bukan untuk orang Melayu sahaja tetapi untuk semua rakyat Malaysia.  Jangan biarkan orang barat memperkotak-katikan perjuangan rakyat Malaysia yang kini hamper menjadi sebuah negara maju dan hari ini kita sudah 56 tahun merdeka dan negara Malaysia dikenali di serata dunia jadi janganlah kita dengan mudah menyerahkan negara kita yang aman damai ini kepada orang asing yang hanya mempergunakan keselesaan dan kekayaan hasil bumi kita untuk mempertahankan kedudukan negara mereka sebagai negara gergasi didunia. Rakyat Malaysia perlu sedar dan jangan leka dengan keindahan hiburan dunia sehingga lupa yang negara diserang hendap tanpa bicara.  Berfikir sebelum bertindak, bangkit sebelum diserang!.

BERJAGA-JAGA WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

Wednesday, January 23, 2013

Antara Isu Khalimah Allah dan Isu Saudari Bawani dan Pn.Sharifah Zahora yang mana penting?

Wednesday, January 23, 2013
Assalammualaikum,

Apa khabar semua sahabat-sahabat semua, diharap semua gembira serta sentiasa berada dalam dakapan Ilahi insyaAllah. Kepenatan diri untuk mencari redha dijalan Allah bukan alasan untuk kita berundur kerana itulah kekuatan kita sebenarnya. Terasa diri ini diperlukan oleh ummah. Semoga jalan kami dipermudahkan Allah.

Banyak isu yang menjadi medan perdebatan murahan di facebook. Isu Saudari Bawani dan Pn. Sharifah Zahora hangat diperkatakan. Mempolitikan isu mahasiswa untuk kepentingan diri. Aku sendiri keliru dimana jalan ataupun dimana solusi untuk masalah ini. Andai di katakan isu ini adalah agenda politik tetapi bila di dengar 'satetment' bawani yang mengatakan dia nuture dan tidak meneyebelahi pihak mana-mana sepertinya hanya gurauan ataupun omong kosong tetapi kadang-kadang mungkin kita tidak boleh menolok pendirian dia yang memperjuangkan pendidikan percuma. Mungkin itu tindakan dia yang dia merasakan tanggungjawab.

In my point of veiw, aku merasakan bukan satu yang dirancang tetapi secara kebetulannya para hali poitik menangguk di air keruh tetapi boleh jadi ini satu rancangan mereka. Itu yang pertama. Yang kedua sebagai umat islam, yang beragama islam, aku merasakan dimana tanggugjawab seorang mukmin mempertahankan isu kalimah Allah. Isu Bawani sudah mengaburi Isu khalimah Allah. Adakan ini agenda politik untuk menutup mata-mata orang yang membangkang kerajaan?. Aku pulak tiba-tiba confuse. Isu kalimah Allah didiamkan, malah ada ulama-ulama mempertahankan kehendak orang khafir laknaktulllah yang ingin menggunakan khalimah Allah. Tidak dinafikan lagi dalam alquran sudah menerangkan dengan jelas berkenaan penggunaan khalimah Allah boleh digunakan oleh semua makhluk Allah.

Saya merasakan janggal dan menentang dengan tegas penggunaan khalimah Allah oleh non muslim. Tak boleh! Saya tegas disini saya tidak bersetuju kerana agama islam itu sendiri suci. Isu ini isu orang islam, malah pada hari ini, orang non muslim hebat bersuara mempertikai segala yang kita telah tetapkan. Negara ini milik orang islam. Nama malaysia itu sudah melambangkan malaysia itu milik melayu kenapa keputusan kita dipertikai. Kawan-kawan semua please celik matan anda. India mereka ada negara sendiri, china mereka ada negara mereka sendiri tetapi melayu andai malaysia diperintah oleh orang bukan islam dimana kita nak menginap selepas ni. Kemungkianan negara malaysia akan bertukar nama. Kita tak tahu pekara yang bakal berlaku pada masa depan. Teratrik dengan ustaz kazim alias:
"Kita kalau nak orang kristian guna masjid kita buat ceramah hari ahad kita tak bagi. Kita kalau orang kristian nak pinjam mimbar buat ceramah kita tak bagi tetapi kalimah Allah kita bagi guna. Yang mana lagi besar ni? Allah ke masjid?."
Apa jawapan kita dengan pertanyaan ini?.

Wahai saudara seislamku, "wakeup from dreaming!" Kitas di injak. Di pijak-pijak mana mungkin anda-anda semua berdiam diri. Bangkit ummah pertahankan agama kita. Banyak kesan buruk dari baik andai penggunaan nama Allah di benarkan. Mana pahlawan-pahlawan yang tegar memperjuangkan hak rakyat sehingga sanggup turun ke Himpunan Kebangkitan Rakyat? Mana mereka. Adakah mereka 'menyiput' mendiamkan diri dan membenarkan kerana terlampau mengikut nafsu mereka tanpa memikirkan keburukan kepada agama dan negara kita. Kawasn-kawan sedarlah yang minda anda sedang dijajah. Minta buka ruang sedikit melihat isu ini pada pespektif yang berbeza bukan kearah membangkang. Kita orang islam berjihat dan mengakan khalimah Allah diatas muka bumi ini. BarakaAllah.

Aku berkongsi yang aku merasakan benar. Dan jangan sesekali tunduk dengan orang khafir . Allah telah mengingatkan kita tentang pemerintahan dalam alquran. Yang bermaksud "jangan sesekali kita memnjadikan orang kafir itu sebgai ketua kita." Betulkan aku andai aku salah. Tetapi itu kenyataan yang mereka tidak akan pernah memahukan pemerintahan islam kerana pemerintahan itu menggugat mereka tetapi sebenarnya ia amat damai dan indah. Jangan pernah lepas ikatan kita dengna Allah. Allah maha pengasih lagi maha penyayang. BarakaAllah.
Cukup sampai disini sahaja.

Sayang Allaha dan sayang Rasulullah s.a.w.

Finished: on the ferry going to Langkawi for find the right path.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, January 10, 2013

Menuju ke Alam Couple Halal.

Thursday, January 10, 2013
Assalammualaikum,

Selawat dan Salam kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w, Rasul pembawa rahamt seluruh alam dan penutup segala rasul dan nabi. ~~<3

Alhamdulillah masih hidup sehingga hari ini. Nikmat kurniaan Allah kepada aku pada hari ini menjadikan aku lebih bersyukur kerana memberi peluang untuk terus hidup. Aku juga bersyukur kerana Allah tetapkan diri aku dengan nikmat islam, iman dan ikhsan, nikmat yang tidak ada pada semua manusia diatas muka bumi Allah ini. Alhamdulillah, ya Allah tetapkan keimanan dan ketaqwaan aku kepadaMu. BarakaAllah.

Aku masih dalam bulan peperiksaan, di mana satu bulan yang amat dinanti-nantikan oleh semua pelajar tetapi rasa yang bermacam-macam dalam diri pada ketika ini. Semoga jalan ini dipermudahkan Allah.

Lumrah manusia perasaan sayang itu indah, perasaan sayang itu satu kesenagan tetapi bagaiman menyalurkan perasaan sayang itu?. Sayang ada banyak ketagori:
1. Sayang kepada Allah.
2. Sayang kepada Rasulullah s.a.w.
3. Sayang kepada Mama dan Abah.
4.Sayang kepada adik beradik dan kaum kerabat.
5. Sayang kepada Ilmu.
6. Sayang kepada sesorang yang kita cintai(bakal isteri atau suami).
7. Dan lain-lain.

Tetapi bagaiman kita menyalurkan perasaan sayang ini?. Untuk lima yang pertama itu kita sudah tahu caranya.

Kepada Allah:mentaati segala perintahnya dan meninggalkan laranganNya.
Kepada Rasulullah s.a.w: menggamalkan segala ajarannya dan sunahnya, sentiasa selawat kepadanya.
Kepada Mama Abah: Menghormati mereka, menjaganya, mendamaikan jiwanya, memudahkan urusannya, menyanyangi mereka seperti mereka menyanyangi kita sewaktu kecil.
Kepada Ilmu: mengamalkannya.
Kepada Adik beradik dan kaum kerabat: Mencintainya dan menyayangi mereka.

Tetapi kepada sesorang yang kita cintai? (Bakal isteri atau bakal suami? Ini bagi yang belum kahwin yek. :) ). Aku tak arif tetapi aku nak kongsi apa yang aku tahulah.

1. Jika kita mencintai seorang wanita atau lelaki, niat dalam diri untuk jadikan dia yang sah untuk kita.

2. Kenal dengan dia (bukan bermakna couple tetapi mengenali dia atau kita panggil taaruf) but bukan berdua sahaja bile bertaaruf tetapi beserta kawan-kawan.

3. Kenal dengan keluarga perempuan tersebut sebagai tanda bahawa kita benar-benar mahu jadikan dia sebagai isteri kita (kalau lelaki lah sebab penulis blog ini lelaki). Dan sekurang-kurangnya family tahu dengan siapa anaknya berkawan.

4. Pelihara pergaulan, jangan berdating, bercinta, keluar tanpa batasan. Andai ingun bertemu perlulah berserta sebab dan ada perbincagan penting tetapi tidak boleh berdua dikhuatiri fitnah dan melampau batas.

5. Menjaga batas perhubungan. Perlu ada kawan-kawan untuk menasihatkan kita.

6. Menabahkan Ilmu agama. Sebab nak jadi suami kena tahu agama kalau tidak bertuankan nafsu dan syaitan rumahtangga jadi porak peranda.

7. Sentiasa berdoa dan memohon agar Allah menjadikan satu kenyataan untuk memperisterikan seseorang yang kita kenali. Perbanyakan solat hajat dan istiqarah agar pilihan kita tepat dan diredahi Allah. Kita merancang tetapi perancagan Allah maha hebat.

Ini mungkin sedikit yang saya boleh kongsikan. Ini bukanlah langkah yang perlua kawan-kawan semua ikut tetapi perkongsian ini, semoga mendapat keberkatan Allah. Akhir kata segala yang baik datang daripada Allah yang buruk atas kekilafan diri tetapi hakikatnya dari Allah. BarakaAllah.

Aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w.
Sayang Mama dan Abah juga.

P/s: semoga Allah mempermudahkan urusanku. InsyaAllah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, January 5, 2013

LILLAHHITAALA

Saturday, January 5, 2013
Assalammualaikum
Dan Selamat Tahun Baru dan semoga tahun baru ini menambahkan lagi ketaqwaan kita kepada Allah, InsyaAllah

Hai kawan-kawan nafsu seerakah, 2,3 minggu ni macam susah nak update blog bukan kerana malas tetapi sedikit busy dengan final exam. Alhamdulillah semua berjalan dengan baik walaupun exam akan continue pada 9 jan ni tetapi persedian mesti kena rapi. Hohoh! Setiap kali exam mesti rasa tekanan, setiap kali exam mesti rasa malas nak study (padahal hari tak exam pun tak study) tetapi nak buat macam mana, life must continue. Setiap apa yang kita lakukan must lillahhitaala( kerana Allah) barulah barakah itu ada dan kalau study, study untuk apa? Bukan set mind study untuk exam sahaja but before we start study we must set in our mind 'study because of Allah'.

When we talk about LILLAHITAALA, it must be istiqamah, maksud disini kita perlulah sentiasa tanamkan dalam hati apa sahaja yang kita buat adalah kerana Allah dan apabila kerana Allah kita akan rasa segan, rasa takut dan rasa kerja yang kita buat lagi berkualiti dan of course with the ganjaran pahala dari Allah that's Allah already promise to us but we must also bring our Ikhlas to do the work.

Cara-caranya adalah... Pertama masukan dua biji telur dan dikacau sehingga sebati bersama tepung...

Hehehe bukan-bukan gurau je.

Ok cara-caranya:

1. Ikhlas: Ikhlaskan diri anda dalam melakukan segala kerja(yang baik sahaja ok). Maknanya kita redha ataupun willing to do that job because of we want to do that.

2. Lillahhitaala. Sertakan 'kerana Allah'. Jika kamu tanamkan dalam hati kamu buat kerja kerana Allah than it become ibadah. When it is ibadah so reward (pahala) should give to you. Jadi dia tidak jadi kerja yang sia-sia.

Jadi di sini, kerja yang baik perlu disertakan dengan LILLAHHITAALA, so kita akan dapat ganjaran dari Allah, dan menjadi bekalan kita diakhirat. Selain daripada kerja biasa, ada satu kerja kita wajib tetapkan dalam hati LILLAHHITAALA, iaitu, mencari calon isteri. By the way, alhamdulillah pencarian aku selama empat tahun mencari calon isteri bakal berakhir. Kami masih berkenalan (ada batasa pergaulan ok). Dan memang dalam kepala otak aku, akan jadikan 'dia' sebagai calon isteri aku. InsyaAllah jika tiada aral melintang tahun 2013 ini menjadi saksi buat pertama kali nya, aku akan berjumpa sendiri dengan parents dia untuk memberi tahu yang aku sedang berkawan dan berkenalan dengan 'dia', InsyaAllah. Tahun ni jugak aku akan graduate insyaAllah.. Oh yeyeyeey.. Kalau ade rezeki dapat keje than kumpul duit, insyaAllah kita raikan satu ikatan suci. InsyaAllah LILLAHHITAALA. Saya prefer Bercinta Selepas Khawin, so right now she and I just friend. We want to know each oter first before we proceed to the serious relationship meaning that as a husband and wife.

But I as a man must understand her and must appreciate her. Event she trust me but I always remind her don't ever trust boy. I always ask her to keep her self with a good condition in all aspect also about iman and akal.

I hope she will be the first girl I meet and I know and also the last girl to be my wife. Hopefully it continue with LILLAHHITAALA. :)

BarakaAllah.
Sesungguhnya aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w.
Not forget my mama and my abah love you all so much <3

Before nak pergi jogging update blog lu. 7.59 pagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket