Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, December 9, 2010

onanikah?

Thursday, December 9, 2010
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم

hahaha..apa khabar geng nafsu seerakah...hohohho...bukan pe..aku nih terlampau rajin mengupdate blog aku..hahaha...sbb banyak mase terluang...mula2 aku ingat nak post pasal sunah junjungan besar kita yang aku amat sayang..of couse lah Rasulullah s.a.w...tapi bila aku terkenangkan soalan member aku yang berbunyi begini...

setuasi didalam kereta:
(immukmin haram ke onani(tapi dia tak sebut onani dia sebut lancap hak3!! nakal..)?)
aku dengan tegasnya menjawab:
(haram seharam-haramnya...)
aku rase dia tak puas hati...pastuh dia tanya aku lagi...
(dah tuh kalu dah tak tahan sangat.....emm...dikhuatiri merogol orang..cam ne?)
dengan bajetnye aku menjawab
(dengan mengingati Allah hati menjadi tenang)
dia tak puas hati lagi..
(aku pernah baca satu artical yang cakap boleh..kalu dah terlampau gersang)
jawapan aku...
(ikut suke hati hampalah, hampa dah besaq)


hahah..itulah serba sedikit tentang watak kehidupan manusia...kepada yang terasa minta maaf..cume nak tally kan situasi dengan entri aku..hak3!!!!..emmm..ok..suke aku nak beri tahu yang menlancap atau onani adalah haram bagi segi islam baik lelaki mahu pun perempuan aku bold kan di sini..baik lelaki mahupun perempuan....nak kene ulang lagi..ek!!! baik lelaki mahupun perempuan.... (immukmin perempuan pon?) yap!!!!

ok enteri ini..bukan bertujuan untuk menlucahkan blog ini..tetapi sebagai panduan kepada semua..insyAllah..kita kongsi ilmu..

jom kita lihat satu firman Allah surah al mukminun ayat 5-7 yang amat jelas dan nyata...

A005
Dan mereka yang menjaga kehormatannya,


A006
Kecuali kepada isterinya atau hamba sahayanya maka sesungguhnya mereka tidak tercela: -


A007
Kemudian, sesiapa yang mengingini selain dari yang demikian, maka merekalah orang-orang yang melampaui batas;


ayat di atas sudah jelas menerangkannya... pada ayat yang ke7 Allah berfirman..
Kemudian, sesiapa yang mengingini selain dari yang demikian, maka merekalah orang-orang yang melampaui batas;


ayat ini sudah jelas "menginginkan selain dari yang demikian" maknanya..kita nak sesuatu yang bukan ditempatnya..makannya yang bukan sunatunAllah..adalah orang yang melampaui batas termasuklah pelacuran,penzinaan..dan onani sekali.....

ada satu lagi dalil
(Maksud riwayat yang disandarkan kepada Nabi sallallahu-alaihi-wasallam, dikemukakan oleh Imam adz-Dzahabi dalam al-Ka'bar, ms 59 tanpa mengemukakan status kekuatannya atau sumber periwayatannya.)

Di Hari Akhirat Tuhan tidak akan melihat golongan-golongan ini lantas terus berfirman: Masuklah kalian ke dalam api neraka bersama-sama mereka yang (berhak) memasukinya. Golongan-golongan tersebut ialah

[1] Orang-orang homoseksual,
[2] orang yang bersetubuh dengan haiwan,
[3] orang yang mengahwini isteri dan juga anak perempuannya pada waktu yang sama dan
[4] orang yang kerap melakukan onani, kecuali jikalau mereka semua bertaubat dan memperbetulkan diri sendiri (maka tidak lagi akan dihukum)


imam syafie dan imam malik juga apabila ditanya tentang hukum onani atau dalam bahasa kasarnya adalah melancap mengharamkannya..setelah melihat daripada firman Allah diatas.

ok..berbalik kepada isu member aku tadi yang cakap dah kalu terlampau gersang macam mane? suka ingin aku katakan yang onani ini hanya kepuasan seksual seketika..malah dia bukan dapat memuaskan nafsu sebaliknya bakal menaikan nafsu sahwat menaikan gred gersang daripada D kepada A..bukan untuk kepuasan semata2..dan lepas pada tuh..sebb dah naik gerd kan..so...daripada melakukan onani terus terjun kelembah zina yang diharamkan oleh Allah.. berlaku sek bebas serta seks diluat tabi'i so...sape nak jawab??? hohohoh....lepas tuh salahkan nafsu seerakah yang tak bagi tahu awal2..hohohoho

bukan apa...isu ini dipandang ringan oleh kita semua termasukalah remaja yang belum berkahwin serta anak2 kecil dibangku sekolah..hohoho..bahaya... jika kekerapan melakukan onani ini..dia hanya mampu memberi kepusana time tuh je...INGAT!!!

aktiviti ini juga boleh menyebabkan sesorang itu mahukan sesuatu yang lebih sempurna..maksud disini..sesorang itu mahukan seks yang sempurna. jika kekerapan melakukan onani..maka diorang akan menjadi sesorang yang sentiasa berimigenasi tinggi kearah itu..dan disebabkan pertukaran gred dari D ke A maka..time tuh nafsu seerakah sudah menguasi diri maka berlakulah perkara yang tidak diingin iaitu beromen sebelum nikah di tepi tasik..hohohoho...time tuh...syaitan mengelepor kegembiraan...dan Allah begitu murka terhadap penzina dan malaikat atib sudah penuh du buknya menulis kejahtan dan jika mati time tuh..malaikat mungkar nagkir tidak sabar memalu serta malaikat malik tidak sambar menyambut tetamu di naeraka..hohohooho

selain itu..aktiviti melancap a.k.a onani ini mampu membawa kepada lemah tenaga batin serta melemahkan perestasi sang suami kepada sang isteri..hohoh..malu beb seorang suami kalah dengan isteri...hohohohho... onani boleh menyebabkan sesorang itu mati pucuk..ini fakta yek!!!

melancap ini juga boleh melonggarkakn keimanan dan ketqwaan seseorang itu kepada yang maha besar Allah s.w.t... memang ada para fikh mengatakan dibolehkan melakukan onani ini..tetapi...setelah dia berusaha melarikan diri daripada melakukan onani seperti berpuasa,solat sunat,membaca alquran..tetapi setlah melakukan segala ini..maka shawat tidak mampu bertahan lagi maka dibolehkan...itu makananya
..
bukan dok main bantai je...tetapi jika seseorang itu melakukan onani disebabkan melihat video2 lucah atau mengambarkan kepada sesuatu yang lucah...tiu salah..dan tidak dibolehkan... walaupun seseorang itu melakukan onani disebabkan oleh tidak mampu mengawal shawatnya setleah berpuasa,solat sunat, berziki..hukumnya tetap sama..haram di dalam islam...

tetapi tipulah setelah berpuasa berzikir dan membaca alquran tidak mampu meredakan shawat..sebb apa firman Allah..
"mengingati Allah hati akan menjadi tenang"
so apa pendapat geng2 semua???

immukmin aku ketagih so macam mane?

jangan risau sebagai seorang islam kita mempunyai senjata iaitu doa...doa itu senjata orang mukmin... so ade doa untuk meredakan nafsu..masih ingat kisah nabi yussof yang digoda oleh ibu angkatnya iaitu zulaikah yang akhirnya menjadi isterinya yang taat kepada Allah...masih ingat cerita itu??? mesti ingatkan..so...bagaimana yussof a.s.. menaganinya..dengan mengingati Allah... ada doanya.. ini doanya..

doa pertama

A023
Dan perempuan yang Yusuf tinggal di rumahnya, bersungguh-sungguh memujuk Yusuf berkehendakkan dirinya; dan perempuan itupun menutup pintu-pintu serta berkata: "Marilah ke mari, aku bersedia untukmu". Yusuf menjawab: "Aku berlindung kepada Allah (dari perbuatan yang keji itu); sesungguhnya Tuhanku telah memuliharaku dengan sebaik-baiknya; sesungguhnya orang-orang yang zalim tidak akan berjaya

doa kedua

A033
Yusuf (merayu kehadrat Allah Taala dengan) berkata: "Wahai Tuhanku! Aku lebih suka kepada penjara dari apa yang perempuan-perempuan itu ajak aku kepadanya. Dan jika Engkau tidak menjauhkan daripadaku tipu daya mereka, mungkin aku akan cenderung kepada mereka, dan aku menjadi dari orang-orang yang tidak mengamalkan ilmunya"

so ini adalah doa nabi yussof a.s... dan Allah memakbulkan doanya....ia..mugkin situasi itu berlainan tetapi dalam keadan yang sama iaitu..dalam keadaan ketika nafus mengijak2 ke arah zina.. onani juga zina iaitu zina dengan tangan... amalkan doa ini insyAllah kita peroleh kejayaan..

ada juga aku pernah terdengar yang barang sesiapa yang melakukan onani maka diakhirat kelak tangan2nya akan keluar bayi2 yang meminta daripadanya tubuh untuk hidup...

so ini sahaja enteri immukmin..sesungguhnya mengingati Allah hati menjadi tenang..

aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

wallahhualam



16 aku rase post ko tak bleh blah:

Encik MamaT said...

betol2... nak nikah sekarang pon susah... sapa lom nikah.. byk2 posa... :D

immukmin said...

hak encik mamat...hoh tq bace enteri ini..sebg perkongsian ilmu..hohoh... hargai sanagt..

immukmin said...
This comment has been removed by the author.
muslimah soleha said...

Assalamualaikum..

Setuju dgn sahabat Encik Mamat, jika belum berkahwin, banyakkanlah berpuasa, salah satu jalan yang sebaik2nya..
TQ atas perkongsian ni

Salam Maal Hijrah

immukmin said...

walaikumsalam...muslimah solehah...insyAllah..sama2 kita amalkan...hohoho..itu yg terbaik... tq...

arjunasetia said...

Salam ziarah, kalau dah tak tahan sangat, nikah je la....nak nikah susah? tak cukup bersedia dari segi ekonomi?....cuba buat dulu, tengok nanti, susah ke tak....
Firman Allah: Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di kalangan kamu dan juga orang-orang yang layak menikah dikalangan hamba sahaya kamu laki-laki dan perempuan, jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya.Dan Allah maha Luas (Pemberiannya),lagi Maha Mengetahui (QS Annur :32)

immukmin said...

salam arjuna....terima kasih...dengan pesanan dan nasihat itu...insyAllah bermanfaat untuk kita semua..

myzul said...

sebagai peringatan kepada kita semua..entry yg bagus

immukmin said...

yap insyAllah sbg peringatan kita.. myzul...sama2 kita bermuhasabah diri kembali

ice said...

bagus entri ni :) tq kerana berkongsi :)

immukmin said...

ice: sama2

shida saje said...

alhamdullah =)

Zul's Stuff said...

info yg berguna..thanx k..

James Buns said...

Tapi laki-laki mana tak pernah onani zaman skrg ni?

sukar di cari.

puasa.puasa dan teruskan puasa.

immukmin said...

james bun: emm..wallahualam..aku pun tak tahu nak cakap..hhehehee...btw itu lah yang kita kene bijak menghalang..

Kamar Cewek said...

kalo boleh ni ya saya katakan, kita sudah dikasi jalan yang baik-baik, tinggal kita yang memilih jalan yang terbaik mana yang akan kita gunakan termasuk dengan penanganan syahwat kita

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket