Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, December 9, 2010

rasa hati untuk dikongsi...

Thursday, December 9, 2010
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم

hai geng...hak3!!! sebenarnya aku ada dua blog..satu g blog coretan hambamu . blog coretan hambamu ini..aku jadikan satu blog untuk aku tulis cerpen aku...cerpen berepisod...dah lama tak tulis episod berikutnya..bukan tak nak tulis..tapi takde ilham lagi..hohooh...emm..tapi sedih juga buat orang tertunggu-tunggukan?...malam ni baru tulis tak sampai separuh dan tiba2 hilang mood...hak3!!!...tengah duduk lepak2 dekat meja stady kepunyaan adik nih..tiba2 rasa diri ini keseorangan..hak3!!! apa maksudnya..jeng2!!!



tiba-tiba lagu tema winter sonta berlagu-lagu di minda

haahaha...boleh tak entri kali ini aku nak cerita pasal perasaan pulak??? boleh tak??
(ah immukmin asal dah ada berkenan dihati ke?)

hahaha..entah lah....ok2..aku taknak layan soalan yang selalu jew bewarna hijau dalam enteri aku nih..hak3!!! (giler!! )

emmm...aku tak pernah bercinta...hak3!! (cerita pasal cinte lak!!! )

sebenarnya normal seorang lelaki itu menyukai seorang perempuan..begitu juga aku tetapi tidak pernah sekali aku meyuarakan atau memberitahu..hohohoh..sebab aku tak percaya pada cinta sebelum kahwin..itu perinsip aku....aku memang tidak boleh memandang couple2 nih..sebab aku rase geram dan rase nak marah..tapi kadang2 aku takut pada diri aku sendiri..aku takut aku juga terlibat dengan cinta haram!!

boleh kah aku cakap cinta haram....hhohoho minta maaf ek!!..ada sahabat aku panggil cinta anta ente...ini pun aku tak suke......

(immukmin tadi cakap nak cerita pasal perasaan.skunk sibuk pasal orang lain)

ok..ok..ok...

emm aku ade kenal seorang ukhti insyAllah muslimah solehah...hahhaha satu je yang aku alegik...bile jumpa dia...hati aku ni akan kuat berdegup...entah r..mungkin dia adalah cinta pertama(percaya pulak aku dekat cinta pertama)... aku kenal dia agaka lama jugak r..tapi tak pernah lah aku nak g lepak dengan dia hahahaha..

setiap kali aku terserempak dengan dia mesti ada sesuatu...hohoho.....
emm...kami dah lama tidak bersua..mungkin dah dua tahun..selama itu..aku berdiam je...malas nak fikir...aku nak fikir study ke...aku nak jadi engineer yang berjaya untuk masa hadapan insyAllah..tapi umur aku semakin meningkat dan kadang-kadang aku ada terfikit mengenai pernikahan... aku sedar diri aku nih masih tidak mampu untuk melalu alam perkahwinan...ekonomi aku masih tidak stabil mana mungkin aku boleh berumahtangga hahaha...

tetapi bila aku memikirkan dia...pasti ada sesuatu yang mengalir dalam diri ini..sau perasaan suka nak bertemu dengan keluarga dia dan memberi tahu niat hati... tapi apakan daya mengenangkan mungkin dia dan aku masih belum bersedia...
(berani aku wat pengakuan hak3!!!!)

kadang2kan...ada satu perasaan yang mungkin bukan datang ikhlas dari hati..tapi dari nafsu seerakah....perasaan cemburu..perasaan yang rasa mungkin dia ada pilhan hati yang lebih baik...mugkin...mungkin ada...dia adalah muslimah solehah yang baik pekertinya....mana mungkin akau boleh menjadi imam dalam hidupnya....perasaan ini mendorong aku..untuk mendiamkan diri...hohohohohoho...

kadang2 aku rase aku ni...shok sendiri..padahal dia takde apa2....hak3!!!!... itu yang aku paling takut....penah gak aku down sebab dia hhahaaha...bodoh!!! tol....adakah itu penangan perasaan...hhoohoohho...

walapun kami jauh tapi kami masih, macam org putih cakap keep in touch...hahaha..pengenalan kami singkat jew..hohho..tapi ukhwah kami..insyAllah berkekalan..sampai ke hari ini.... aku hanya mampu pendam kerana aku percaya dengan satu hadis.. tapi tak ingat apa hadisnya..tapi lebih kurang macam nih lak maknannya..
"jika kau mencintai seseorang maka cukuplah cinta itu tersimpan didalam hati kerana jika kau mati dalam keadaan itu maka sesungguhnya mati itu mati syahid"

hehehhehe...tapi sebenarnya..aku takut gak kene reject...sbb dia adalah muslimah yang terbaik yang pernah aku kenal... tuturnya amat sopan malah dia menjaga batas pergaulan serta menjaga auratnya.. dia sungguh merendah diri dan besederhana...

hati!hati!hati!...aku kena jaga..hohhooh....dan aku kene jaga iman!iman!iman!....firman Allah..
"wanita yang baik untuk lelaki yang baik" so dia adalah wanita yang baik...jika aku mahukan dia aku perlu bersiap sedia menjadi lelaki yang baik....ohhohohhoh..

aku nak berfalsafah skit ek..

satu hari hati ini pasti dimilik
mungkin dia atau muslimah yang lain..
aku tidak pernah mengharap sesuatu ya Allah..
selain cintaMu ...
tetapi ya Allah..andai aku diberi pilihan aku pasti mengaut cinta Mu..
aku bukan malaikat yang tidak punyai nafsu...
tetapi aku adalah manusia yang mempunyai nafsu seerakah yang sentiasa turun naik..
aku manusia yang mahukan belaian kasih sayng dari seseorang yang berlainan jantina....
ya Allah kurniakanlah aku cinta yang membawa aku ke syurgaMu..
ya Allah kuatkanlah hati ini untuk mencintaiMu lebih daripada mencintai makhlukMu...
setiap detik hati ini hanya mengikut jejak nafsu meningati makhlukmu...
ampunilah aku ya Allah....
peluklah daku dengan makrifat dan pertunjukaMu..
dan sayangilah aku dengan nyalaan hidayahMu...
ya Allah andai aku gagal mengingatiMu...
kau sedarkanlah aku dengan pedoman dariMu..
iman ku ini adalah buih kosong yang bisa terbang jika di tiup dan bisa pecah bila disentuh..
aku ini lemah ya Allah...
suburkanlah cintaMu didalam hati ini supaya buih itu membeku menjadi kuat untuk mengharugi badai....
sesungguhnya diri ini hanya manusia yang perlukan cinta dari MU ya Allah...

29 aku rase post ko tak bleh blah:

Novelgurl said...

Bgs2 ..heehe.Kalo Jdh x keMne Pun

cik ungu said...

"kurniakan aku cinta yg membawa aku ke syurga..."


i liikeeeeeeeeeeee...!~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Salam..
Cinta itu indah , moga ia dapat di salurkan ke jalan yg benar dan di redhai Allah .Amin.

p/s:ajak LM klunak belanja nasi minyak ye?

immukmin said...

novelgurl: insyAllah... allah lebih mengetahui..hohooh

immukmin said...

cik unggu: i like too

immukmin said...

LM:salam...insyAllah itu yg sebaik nye...nasi minyak..hohoho..awal lagi kot..hoho..takut..tak boleh menjadi imam yang baik untuk isteri satu hari nnt..kene menuntut lgi nih..hohooh

Sephi Sephia said...

SALAM

Insya-Allah, yakini ketentuanmu yang ditentukan-Nya. JIka punya jodoh pasti akan bersatu dalam ikatan yang diberkati.

immukmin said...

sephi sephia: salam..insyAllah...amin ya rabbb

muslimah soleha said...

Assalamualaikum..

"Semoga kasih itu terpatri
buat menjalin suatu ikatan
tuk raih cinta hakiki
mencapai kebahagiaan
hanya dengan sebuah tujuan
MENDAPAT REDHA TUHAN".. :)

Anak Ulu Cheka said...

salam tuan rumah, minta maaf minta tolong perbetulkan semula semua tulisan kalimah بسم الله الرحمن الرحيم yg ade dlm n3 semua salah minta perbetulkan ia adalah ayat Al Quran x de satu huruf maka larilah makna nye...berdosa kita

atau x payah isi langsung pun xpe...

minta maaf
daripada ustaz mitos

wawaZIBANG said...

wahai saudara , sumpah suka entry ini !

Btw , sebenarnya , u kena bg peluang kt diri u mengenal apa itu cinta sebelum kawin :D

Ia sedikit sebanyak memberi u pengetahuan untuk mengenal hati , perangai , perwatakan seseorang perempuan itu .

Tak mustahil bila u tetiba jumpa pompuan nie , u suka dia tp tak tahu dia yg sebenarnya :) mksud saya , perangai dia .

Bila u try bercinta , u boleh tgk persepsi org itu sedikit sebanyak dgn hanya melihat cara dia :)

Tp jodoh pertemuan di tangan Allah mmg tak boleh dinafikan .

and and , i sukaa cara u , kasi mantop hidup baru carik pasangan ^^

azrinrahim said...

kadang-kadang cinta dialam remaja memusnahkan diri .. lebih baik becinta selepas nikah .. manis rasa nya sangt bermakna ..

pengLipur Lara said...

kalu j0d0h xkae kemane ore 0yap..whhahahaahaha

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

wahhhhhhhhhhhhhhhhh!
giler lah kden...woot2!
xkusangka2.
Tapi ini mmbuktikan ternyata kau jua manusia biasa:)
ALL THE BEST!

immukmin said...

muslimah solehah: waalaikumsalam semoga itu yang terbaik untuk aku...hak3!!!...malu..hohohoh

immukmin said...

anak ulu jengka: salam...terima kasih...saudara...,aku tak perasaan mengenainya...uhuhuhuhuh....semoga tenguran itu bermanfaat ...termia kasih ek..sbb tegur..insyAllah...terbaik..buat semua.. =)

immukmin said...

wawa zibang: terimakasih saudari...kerana sudi membaca komen aku..hehehe..sebenarnya bukan aku tidak mahu..tetapi..aku rasa cukuplah..aku mengenalinya..dengan apa yang aku lihat...emm..satu lagi..aku ni...hak3!!! penakut..nak mampos..hohohoohoho....nak cakap telepon pun..tak boleh hehehehe.. =) thank cute wawa zibang=)

immukmin said...

azrinrahim: hahah..betul...aku setuju dengan kau..memg cinta remaja dan cinta dewasa mersokan diri..hohohoho

immukmin said...

azrinrahim: hahah..betul...aku setuju dengan kau..memg cinta remaja dan cinta dewasa mersokan diri..hohohoho

immukmin said...

yayayuyiisamil: weh..sep demo...ore benarnyo...sakni..tersentuh...hoho..sebb tuhlah...tubik entri jiwe...ohohooh

immukmin said...

nau: hahaha..lumrah manusia...hohoh..mcm tuh lah aku tetapi..tidak mengharapkan yang terbaik..semuanya daripada Allah

ice said...

bagus2 siapkan diri dulu :) semoga Allah makbulkan apa yang ada dalam hati awak tu :)

immukmin said...

ice: lama tak dengar komen dari awak..hoho ini hanya nukilan saya..apabila dlm keadaan jiwang..hohoh..tapi,..pkoko pangkalnya daripada Allah..saya tak kesah..siapa judoh saya sebenarnya...hanya allah yang mengetahui....tq..=)

azhar said...

cepat2 sebelum terlambat...hehe

immukmin said...

azhar....hhaha insyAllah..

Azieana said...

insyaALLAH..ade jodoh xkemane tu :)

immukmin said...

azieana..insyaAllah

2+2=5 said...

lawak aa~ comeyy e isi hati ha ha ha =)

immukmin said...

2+2=5: comey ke....hehehe...thank cute..tapi...ini hanya luahan ketika tidak sedar..hohoohh

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket