Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Monday, December 13, 2010

nak Kawin?..jom kita kawin tapi?????

Monday, December 13, 2010
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم

selawat dan salam atas junjungan besar kita iaitu nabi Muhammad s.a.w. di pagi yang cukup indah dan penuh bermakna ini, aku rasa hati ini berbunga-bunga mekar harum like morning glory gitu...hohohooh...tapi sayang perut ku berbunyi-bunyi...krok~krok~..tanda kelaparan bergendang2 hak3!!!...terbau nasi goreng ikan goreng yang mama aku tengah rancak mengetuk kuali.... hahhaha..kejap lagi aku pergi melantak...sebelum itu..aku nak buatlah entri baru..aku rasa nafsu seerakah nih..kalu takde entri terbaru..aku rase mcm tak best je...hohooh..minta maaflah kawan2...semalam laptop aku busy dengan cerpen pendek di blog coretanhambamu alhamdulilah..akhirnya aku siap juga membuat sambungan episod seterusnya...hhahhhaa..aku berjaya... edang aku shok download cerita akhil hum akhli tum..tiba2 datang sepupu aku yang memang addict dekat permainan game dalam facebook...dengan rela hati aku memberikan laptop kesayangan aku ini dan tak sempatlah mengupdate blog nafsu seerakah yang mmg nafsunya berbuak-buak untuk di update dan tak lupe jug blogwalking. satu lagi semalam cek dok layang cerita hantu kat tv9 takdak lah seram sangat pun last sekali cek tertido depan tv. nampak sangat cerita tuh besa2 ja...jojojo... buat pengetahuan geng2 semua immukmin nih minat tgok story seram,love,sedih dan cerita yang melibatkan sukan alah mcm cerita orang putih tuh...dia main ragbi ke...mcm tuh r....tapi paling sukan layan cerita sedih n seram tak kira lah cerita orang putih ke,korea,cina,melayu,bollaywood ke..hehhehe....tuh yang sibuk dowload akel hum akle tum tuh...hhehhee...

bercakap tentang cinta nih..hahaha...immukmin nak kongsi tips2 mendapat jodoh...mahu tahu..insyAllah berhasil jika diamalkan...hohohooho.
(tak abis-abis dengan jiwang budak sekor nih)
amboi bro ijau kasaq bahasa hang...... hahhahaha..

emm...sedang shok lepak2 tegok pasangan bahagia memberi tips-tips mendapat pasangan bahagia dalam slot tv9 sudah tentu semanis kurma yang hostnya insyAllah pasangan bahagia Dato ustazah bahiyyah dan suaminya ustaz Wan Akasyah

memberi sedikit ilmu tentang memperoleh zaujan/zaujah yang solehah...hheheheh tertarik beta untuk berkongsi dengan kalian semua mengenainya...ok....

berjalan ke kedai pak leman,
sambil berborak bersama nyonya,
nak cari pasangan sudah tentu beriman,
jangan lupa ada petuanya.

hohohoh ada gaya pantun dato ustazah bahiyyah tak? hahha...mestilah Dato ustazah lagi hebat... emm..tengah duk khusyuk mendengar butir2 kata ustazah dan ustaz ini tertarik pada akhir slot ini..dia kata mcam nih lah...

'doa itu senjata umat islam,jadi jika kita mahukan sesuatu kita perlu berdoa ..jangan sombong kerana Allah itu maha pengasih dan maha penyang..disini saya ingin berkongsi septong doa dari surah ali imran ayai 31.'

lebih kurang macam nihlah ustazah bahiyyah cakap takdelah sebijik2..tapi lebih kurang r.... aku pun..ape lagi...sape tak nak isteri solehah cek Oi!!!...bak kata org perlis....
aku pun celapok p ambik tafsir...belik punya belik dapat lah tahu maknanya..subahanAllah maha indah..

A031
Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutilah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

inilah doanya..amalkan yek kawan2..emm..insyaAllah ada manfaatnya...dan selepas itu berdoalah yang terbaik untuk diri sendiri. doa ini bagus..selain daripda niat kita untuk mendapat seorang isteri atau suami yang solehah kita juga telah mencintai Allah terlebih dahulu sebelum kita mencintai makhluknya...

ok selain itu..bukan dengan doa sahaja..ada juga ibadat lain yang insyAllah jika kita amalkannya akan memperoleh fadhilat selain daripada murah rezeki, solat sunat duha juga mempunyai fadhilat lain iaitu mempercepatkan jodah dan mendapat pasangan yang solehah..malah solat sunat duha ini juga sunah Rasulullah s.a.w..amalan2 ini perlu lah ikhlas kerana Allah dan berniat untuk mendapat keredhan Allah..

dan yang terakhir adalah kita sentiasa mengamalkan selawat keatas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w yang pasti kita akan mendapat kasih sayang daripadanya...amalan selawat keatas Rasulullah s.a.w pasti memperoleh kebahagian didunia dan diakhirat selain daripada itu kita juga mendapat syafaat daripda Allah..tak susuah kawan2 hanya 11kali atau berapa kali selepas solat 5 waktu..amalkan..insyAllah..Allah pasti menyayangi kita dan insyaAllah segala permintaan kita sama ada apa2 sahaja termasuk jodah yang soleh atau solehah..Allah akan makbulkan. tidak susah,amat berguna untuk kita di dunia dan di akhirat insyAllah peroleh kejayaan.

selain itu kita juga perlu menjadi insan yang taat akan perintah Allah..dalam surah annur ayat ke 26

A026
(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia
jelas firman Allah perempuan yang baik untuk lelaki yang baik....so adakah kita baik...dan adakah kita layak mendapat pasangan yang baik2..... dan lihat ayat yang setersunya siapa yang dikatakan golongan yang baik?

bersih daripada tuduhan buruk yang dikatakan oleh orang-orang yang jahat...
disini tuduhan bermaksud fitnah ....dan Allah menyambung lagi firmannya mereka yang baik itu adalah beroleh pengampunan dari Allah dan pengurnian yang mulia..

ok fitnah itu bagiamana...jika kita berjalan dengan seorang wanita yang bukan mahram berdua-duana sedangkan hanya membincangkan sesuatu.. dilihat oleh orang awam..
'aku raselah diorang tuh couple'
fitnah

perempuan yang baik bermain boling dengna 5 orang rakan lelaki
"em..aku rasa dia dah 'kene' dah..."
fitnah

dan bagaimana nak jauhakan diri daripada fitnah..maka jaga laha batas pergaulan dan sentiasa bertemankan rakan2 andai ada kerja melibatkan dua orang yang bukan maharam..begitu juga andai terlibat dengan sebarang program.

waallahualm..

aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

p/s:jika ada sebarang kesalahan dalam entri ini minta2 lah tgok yep!!!...

6 aku rase post ko tak bleh blah:

Unknown said...

alhamdulilah nice entry n perkongsiaan ilmu .. immukminin, kadang-kadang kalo kita keluar berteman pun untuk menjalankan sesuatu pekerjaan dan bertemu denga yang bukan mahram, mereka akan fikir yang bukan juga .. fitnah ni kadang-kadang susah untuk dilupuskan dalam kehidupan seharian .. bagi ayie lah ..

immukmin said...

yap..itu lah sebenarnya...ana teringat masa ana menjalakan satu ambush dengan sahabat2 ana sewaktu pusat pengajian ana menjalankansatu konsert semperna tahun baru cina..masa itu lelaki perempuan bebas bergaul...alhamdulilah kami berjaya menasiht mereka..walaupun tidak semua tapi kami rasa visi kami berjaya..masa tengah kami ambush tiba2 ada satu pasangan ini pasangan lelaki adalahorg non muslim dan perempuan itu muslim..lalu ana menyuruh sahabat ana memanggil salah seorang daripada kami iaitu seorang muslimah untuk menasihati couple itu...ana cakap dekat sahabat ana..pergilah dekat dengan muslimah yang turut bersama kami dalam usaha mengambush pasangan couple nih....tapi sahabat ana menjawab.."immukmin, ana tidak boleh pergi berjumpa muslimah itu dalam keadan seorang diri nnt ana di fitnah.."

ayat itu lah yang membuatkan ana tersedar..betul cakap sahabt ana itu..

Mohamadazhan.com said...

lindungi kami dari fitnah wanita

Encik MamaT said...

bagus entry ko bro... cuma.. aku rasa bagi pendek dan padat... ok sikit rasanya.. good luck...

immukmin said...

encik mamat: tq veru much..insyAllah..aku cuba..kadang2 aku ni macam payah nak slow bile typing hehehe...btw lilahhitaal..kita sama2 kongsi ilmu noh..

immukmin said...

mohamadazhan: amin ya rabb..insyAllah

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket