Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Saturday, July 31, 2010

jadilah hamba kepada Allah bukan hamba kepada cinta

Saturday, July 31, 2010
assalammualikum semua kawan2...hari ini ...nafsu seerakah akan bercerita tentang...hamba...
hamba kepada cinta....(nauzubillahhiminzaliq) kita hamba kepada Allah..bukan hamba kepada cinta...bercinta dibenarkan dalam islam..tp atas dasr apa???iman dah taqwa..sudah pasti...bukan kerana nafsu membuak2...itu salah..kawan2...aku bukan menghalang korang bercinta..tp tolong jg jadi hamba kepada cinta yg belum pasti....kepada yg bergealr muslimah..jgn membuang masa mencintai lelaki yg belum pasti menjadi suami mu...carilah cinta melalui pengabdia Allah...kita lemah...jgn mudah dipemainkan perasaan...merana dek cinta... satu kepada muslimah sekalina...

adakah...lelaki bukan suami mu..hanya membela cintamu, mencintai mu...adalah tuan mu?? kenapa perlu ikut segala kehendaknya...adakah dia telah memberimu..segala2nya...
apakah Allah tiada untuk mu..sehinggakan mu mengangungkan lelaki yg bukan mahrammu..seperti mu menggaggukan ibu bapa mu...segala kehendaknya kamu ikuti...bertapa bodohnya kamu...dan..andai dia cinta sejati mu..mengapa dia melukai mu????

dah2...aku penat tulis nota2 cinta ni...aku hamba Allah..aku nak tulis nota2 cinta ini..kepada Allah..aku syg ALlah..lebih dari segalanya..kenapa..aku perlu ikut...kata2 org yg bukan mahram ku???

syg..kenapa syg tinggalkan abg...abg...tunggu syg tuk g jalan2 sama2..tp syg suka Abis kan masa dgn org lain...

aish..ayat kat atas ni buat aku tak puas hati...bodohnyalah ayg tuh..ikut ckp jantan yg tak guna tuh..kalu jantan tu laki kau takpe..gak ni...kawin tak lagi..duit tak de nak kawin dah pandai2 nak kongker anak perempuan org...

ni aku nak tanye..jantan tuh boleh ke bwak korg cinta kpd Allah..kalu boleh kenapa dia sibuk nak kongker hidup korg...sbb ape aku ckp cm tuh..sbb dia tuh..busy dgn korg..setiap hari nak kuar dgn korg...cukup ke jemaah sama dgn mukmin lain???? itu yg nak bwk kokrg g..ke syurga Allah....wei...kamonlah..pk baik2.....jgn nak agung2kan lelaki yg belum pasti jd suami korg....
kalu dia dah start kongker korg...nak g sini tak leh..nak g sane tak leh..baik tak yah... emm...aku bukan nak tuduh sape2...kalu ade yg terasa minta maaf.... sbb aku pun penat nak cerita pasal cinta ni..dah penat..sbb aku syg kawan2 aku ni...aku cerita gak r.......

ok..

bercinta boleh..tp ada batasnya...bukan sampai korg jadi hamba abdi dia...ikut semua apa yg dia ckp....boleh bercinta..tp...cinta Allah..terlebih dahulu..aku tak berhak..menentukan hidup korang..sebb korg sendri sudah tahu...tp aku ingin ingatkan..tak semua cinta membawa kepada perkhwinaan yg suci...jgn sbb cinta...kau gagal...dan jgn sbb cinta kau dibenci dicemuh dan dihina... ingat...semua ini.. hanya kesedapamn dunia...pasti penyesalan itu ada...abdikan diri kepada Allah...

tiada penyesalan dalam mencintai Allah...dan setiap cinta kepada Allah..pasti mendapt...ibuhan imbalan daripada Allah...tp kalu cintai makhluk..apa yg korg dapt....kasih sayang...???sekejap jew bai.......pastu kene tinggal...sbb..ape..dia dah bosan dgn korg....so jadfi...aku bukan nak menghalang cume ini adalah kenyataan sbg seorang manusia...pahit lebih banyak daripada manis...

yg aku mampu katakan..cintailah Allah...sbb hanya Allah..yg akan membawa kita ..mencintai insan yand allah cintai....inat..diri in..bukan boneka unutk dipermainakan diperalatkan... tp diri ini punyai maruah unutk Allah..bukan unutk manusia....

andai..ingin bercinta...cintailah manusia yg pandai menghargai manusia...kerana Allah..dan tidak meletakan beban...unutk kepentingan dirinya sendiri..

waahuallam..

aku syg Allah dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket