Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, July 22, 2010

perasaan seorang insan

Thursday, July 22, 2010
salam semua....oohhohohohohohoho....hari ini..nafsu seerakah.. akan bercerita ttg perasaan seorang insan...hehehehheeh...entah cm ne nak mula..tp aku tibai je....ok...setiap insan ade perasaan...tp aku tak nak cerita pasal cinta..sbb dah muak...tp aku nak cerita pasal perasaan...dalm secebis hati...perasaan ni...adalah satu kurniaan Allah yg paling indah dan menarik...cuba korang takde perasaan...aku rase..korang kencing pun merata2..tepi longkang..dah takde perasaan....perasaan...malu takde...so..kalu berak pun tak kesahkan...heheheheheheh(gurau-gurau jew)hohohoohohohoh....k...mari kita cite pasal perasaan seorang insan...k..kita bukak luas cikit ek... tak nak terlalu fokus kepada individu..baik lelaki atau perempuan...kkkkkk...skunk kita akan membahagikan perasaan dulu...aitu malu, gatal,sedih,sayang,marah,gembira...

malu...

malu ni satu perasaan yang kene ada dalam diri semua lelaki dan perempuan...yealah mane taknye..
mcm aku ckp r....kalu takde malu...kencing pun boleh merate2...so kene ade malu..tuh...then...kalu perempuan..ni perasaan malu macam ...sesuatu yg wajib ada...tp bukan dah macm....wjib!!!wajib..ada... kalu takde tuh..jd mcm minah yg pakai langging tuh r...tayg sane sini...tp bukan member2 aku ...org lain..lah....so kalu perempuan..perlu menjadi seorang yang malu..bukan untuk orang lain untuk diri sendiri jugak..tak gitu??? kalau perempuanatas dunia ni semua pemalu..gejalo rogol dan buang anak takan berlaku..dan..insyAllah semua dijamin syurga...bile dah malu....semua org akn tutup aurat...tak gitu????.. amboilah...aku ni asyik cite pasal perempuan....woit!!!!kejap2...realiti...perempuan akan ramai menjegah neraka Allah..disebabkan apa....????disebabkan aurat....itu riality...tapi aku tahu..semua wanita diluar sana...alhamdulilah solehah....okokokok..dah skunk ni aku nak cite pasal lelaki.... k..korg ni ..aku nak ckp..luntuk diri aku dan semua lelaki di malaysia khsusnya..yg bergelar muslim....korg...kalu nak kata malu...kene ada sikit lah...sbb pe..malu ni...sebahagia dripd iman..so kalu nak sempurnakan agama korang kene ada malu....dan yg penting malu kepada Allah...bile korg malu kepada Allah insyAllah..korg secara automatiknya...dlm diri korg akan ada perasaan malu itu sendiri....aku nak sentuh ckit pasal taharah(suci)...org laki ni ada satu tabiatnya..iaitu...minta maaf ..yek..ni kene br tahu untuk kebaikan semua. dahlepas kencing...ada segelintir ikut org mongolia tak basuh..dah r tak basuh..pas tuh tak simabah...ini..adalah sesuatu yg amat hina di sisi Allah..ingat..di dalam neraka,ramai lelaki yg masuk kerana tidak basuh kemaluan..dan tidak sibah setelah membuang air..itu slah yg..dan jgn pandag mudah....so jad semua lelaki..jg kemaluan anda...terutmanya...bab bersuci..dan yg penting.so aku harp aku disini bukan menghina tetapi...memesan..aku pun bukan betul sangat pun..sekdar mengingati..tp aku yakin semua muslimin diluar sana...membuang air mengikut sunah nabi..siapa ikut sunah nabi dapat kejayan..insyAllah... dah habis pasal bersuci....ok .aku rasa ada satu lagi aku nak pesan kepada kaum hawa bak bersuci juga..jgan muslimat semua melewatkan mandi hadas yek!!!


ke sekarang kita cite pasal bab perasaan gatal.....(mengenyang)

ok dalam konsep..perasaan gatal ni...mmg tidak lari dengan bab cinta...so aku malas nak cite..korg pun dah tahu...so ...aku no komen....tp satu jew..aku nak ckp kalu dah gatal...korg kawen jew....yek!!!!!hohohoohoh..lepas kawin abis r gatal..dah takde..gatal...rase...seronok...ohohohohoho....

sedih...

perasaan sedih ini sudah lumrah alam...kene ade pada semua org...sedih ini adalah stu perasaan yg paling best...sedih ini bakal memantapkan iman...sedih ini juga bakal menemani disyurga kelak..sedih bila berhadapan dengan ALLAh...itu ubat mujarab untuk tenangkan hati...ngis!!!! ngis!!!!ngis!!!! itu ubat untuk tenang...jgn mudah putus asa...ngis!!!!jew...kalu buat kesalahan kepada Allah..mohon kepadanya..sambil menangis...tagisan ketika berdoa kepada Allah...adalah tangisan yg tidak dapt disentuh oleh neraka...kalu korg tak bolen menangis..waktu berdoa...buat2 je nagis...buat sedih walupun tak sedih...kalu dah kuar air mata ..insyAllah air mata itu mampu menyelamatkan..korg semua daripada nerak...insyAllah..... sedih juga adalah pengubat kerinduan untuk anak kepada emak ayah..daday mami papy....dn macm2 lgi lah gelaran umi ,abi,,walik...tak lupe kepada insan yg tercinta....ada juga manusia yg menagis sbb..putus cinta...gaduh ngan pakwe...emm...(nonsens)..padahal bukan laki bini pun..wat abis air mata jew..kalu ade yg hargai tak pe....ni tak....bukan menghargai...menyakitkan hati... so baik korg mengis kepada yg menghargai.....terutamnay kepada Allah..itu lg baik.... dah2..jgn nak emo2...kesat air mata... jom tadah doa sama2.... kita berdoa kepada Allah...
bismillahhirmanirahim

“ya Allah aku memohon kepadaMu ya Allah, andai diri ini lupa kau ingatakan, andai diri ini alpha kau ikatkan dalam lembayung rahmatMu. Ya Allah, aku insan biasa, mudah tergoda akan hasutan syaitan yang pasti memuncak. Aku bukan insan yang kuat imannya. Kau kuatkan imanku seperti iman para sahabat. Ya Allah aku tahu ujianMu bukan untuk mematahkan semangatku tetapi sebagai cobaan kehidupan di dunia. Aku memohon taufiq dan hidayahMU untuk aku sentiasa berada di atas jalan keredhananMu. Aku memohon ya Allah kau kurniakan aku kejayaan di dunia dan diakhirat. Aku berdoa agar aku, ibu bapaku ,guru-guruku, sahabat-sahabatku, kaum kerabatku dan seluruh kaum muslimin dan muslimat agar kami memperoleh kejayaan di dunia dan diakhirat. Ya Allah andai sudah ditakdirkan olehMu jalan hidupku yg lurus, aku bersyukur keatasMU tetapi andai telah ditakdirkan olehMu jalan yg berliku, aku redha atas segala ketetapanMu,”

kkkkkkuntuk perasaan seterusnya adalah perasaan sayang...

k sayang ni lain...dia tak same dgn gatal..sayang ni satu perasaan ygn suci dan amat ikhlas..syg kan sesuatu yg amat berharga.. dan syg ini adalah perasaan yg hanya boleh dimilki oleh insan yg..amat taat akan perintah Allah..kebanyakan perasaan syg bukak mengikut...nafsu seerakah..yg sering mebuak untuk...sesuatu yg..diluar akal..tetapi...syg ini lahir dari hati..hati yg iklas...syg ibu bapa kepada anak..syg suami kepada isteri..syg Rasulullah kepada umat..dan perasaan syg Allah kepada makhluknya..dan perasaan syg makhluk kepada Allah.s.w.t... sayang ini perasaan yg indah dan tidak bisa diluahkan dgn kata2..itu adalah..syg...syg tak same dgn gatal ok!!! !lain..ingat lain tua..korg jgn nak mandai2...samakannye...

perasaan marah...

mrah perasaan syaitan..syaitan menaburkan api didlam hati manusia..supaya manusia berlaga2..sesama sendiri...jika korg dpt perasaan ni..istgifar banyak... nabi s.a.w ..ada meberitahu..bahwa..andai seseorang itu mrah maka jika berdiri duduk laha kamu...jiak duduk masih marah..baringlah kamu..jika masih marah maka ambil lah wuduk...wuduk dapat menengkan jiwa..dan menyegarakan...dan banykan beristghifar...unutk..mendekatkan diri kepada Allah..org yg tenang hatinya adalah org yg sentiasa..memuji Allah..berzikir.....

jadi nye smua manusia..ada perasaan perasaan seorang insan..kdg..insan ini perlu sentiasa...merasa gembira..sentiasa...
gembira juga dalah sesuatu perasaan yg mat tidak ternilai harganya...pasti menengkan jiwa..membuat susutu yg duka menjadi indah...

so kita semau marilah bersama2 menjadi insan yg sentiasa mempunyai perasaan ygna suci...bukan sahaj unutk diri sendiri tetapi untuk teman dan yg pliang penting ikhlas kerana Allah....jdlah insan yg gembira...dan berjaya didunia dan akhirat..insyAllah...

waahualam...

aku syg Allah dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket