Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Friday, July 16, 2010

cinta lagi yek?

Friday, July 16, 2010

salam...semua sahabat2 sekalian...hahahaa...hari ini...nafsu seerakah ..akn bercerita tentang cinta...ok tak??? hahhah...aku tahu dekat luar sana ramai yg sedang bercinta....indah nye bercinta..tapi malangnya aku tak pernah merasakan cinta dari seorang wanita melainakan ibuku dah kakakku...itu hanya kasih sayang bukan cinta..betul tak kawan2....

kalu nak cerita pasal cinta mmg aku tak reti..tp kadang aku ni jadi gak doktor cinta...cun tak???hehehehhe......
assalammualikum cinta....hhohohhoohooh....mcm2 dalm dunia cinta ni...ada yg cinta 3 segi,4 ,5 dan bersegi2....ohohohhoh...aku pun kadang2 pelik...betullah..perpatah melayu habis madu sepah di buang....aku rasalah lelaki ni...kan kalu dia dah dapat cinta seorang perempuan..mesti di sia2kan...tp kalu tak dapt..kejar bagai nak rak....tuh lah perempuan lain kali..jgn mudah2 nak ikat cepat2...kasi lelaki tu gila2 bengang...belum tentu korang dapat cinta sepenuhnya daripada seorang lelaki..hahaha entah2 diorang ada pasang yang lain kot....caution...

belum apa2 lagi dah beri sepenuhnya cinta ko kat dia...dia dah gulai2 cinta ko..tambah garam...letak peria..kasi pahit..pas tuh tak layan korang....time tuh korang nak wat pe...berteleku??? duduk depan tikar sejadah...memohon petunjuk dari Allah???

aku bukan nak psyko korang semua..tp aku nak cinta riality kehidupan seorang yang sedang bercinta...ye...aku tahu aku takde hak nak menasihat.,... tp korang ingat..bukan semua peguam syariah dah berkhwin.....dah tuh...boleh lak diaorg kasi nasihat dekat org yg bakal bercerai...sehingga yg nak bercerai tak jadi bercerai...pikir2kan lah..ye aku ni bukan tahu pe2..
pun...tp aku nak bagi tahu gak...aku pun kadang2 penah gak dengar story dari member2 ..aku..
kdg2 aku ni banyk gak nasihat meber2 aku.. ye lah aku ni sapa nak tentukan hidup diorang...

kkkkk...aku bukan nak galakan korang bercinta...tp camni lah...bak kata member aku... kalu dah bercinta pertahankan..tp yang belum jgn cari nahas... ok....dah puas aku kutuk tadi...
sebenarnya..yg ini aku nak beri tahu..tadi sekadar apa yg terpendam dlm hati..tp ini yg aku nak beritahu...mengenai cinta...

mcm mana cinta???

cinta tu sesuatu yg abstrak yg tidak mudah di cari dah tidak mudah di rasa....semua manusia tidak akan mengetahui isi hati seseorang yg lain...tetapi hanya dapat mengesan selepas dilafazkan...dan adakah lafaz itu ikhlas...????

cinta sejati dan suci hanya dapat di rungkai melalui satu ikatan perkhwianan suci...dan itu akan membuktikan cinta seseorang kepada seseorang....mcm siti khadijah dan Rasulullah s.a.w....
walupun perbezaan usia yg ketara...disebabkan kencitaan Rasulullah kepada khadijah ..ia kekal hingga nafas khadijah yg terakhir...bukti cinta Rasulullah s.a.w...dia tidak pernah memadukan khadijah..dan tidak pernah mempersia2kan kahadijah....dan khadijah mencintai Rasulullah bukan sebb kekacaknnya..tetapi kerana hati yg jujur..kejujuran dapat dilihat melalui tingkah laku seseorng..itu yg dapt dinilai...

dan seseorng lelaki tidak akn mempersia2kan seorang perempuan andai dia mencintai sejujur2nya..dia tidak menyiksaa hati sesorang perempuan melalui serang psykologi.,.. dia pasti menyaygi dan sentiasa membuat seseorang itu senang dgnnya..itu dianamakan cinta...dan cinta
ygan sejati pasti lahir selepas terangkantnya akad yang sah....itu adalah cinta yg suci....

andai ada yg terluka dengan nukila ini...bukan tujuan untuk...menyakiti mana2 pihak...baik kaum adam mahupun kaum hawa...tpi itu rialiti..tak semua yg kita kejar pasti kita akan dapat... dan tak semua yg kita dapat kita akan puas memilikinya...

pandang kehadapn...nescaya..yg dihapan itu sudah pasti,...

jgn pandang di belakang kerana yg dibelakng..bukan kepunyaanmu...

jgn menyesal dengan apa yang ada tapi menyesal kerana tidak berusaha mencari yg terbaik...

dan jgn buang yg ada kerana yg ada itu adalah tunas yang belum berbunga...

dan jgn tangis yg tiada..tp gembira kerana yg tiada pasti tumbuh kembali dengan yg lebih baik..

tiada sekeping hati yg tiada cinta..tetapi jgn menyalah gunaknan hati..kerana pasti ia akan terjerat dek nafsu yg bertenggek di keliling hati..dan jgn salahkan otak tidak berfungsi salahkan akal kerana tidak pandai mentafsir..dan jagn salahkan kejujuran tetapi salahkan jiwa yg tidak pandai mencari yg pasti...

jadi cari lah yg terbaik....

bagi aku cinta dalam perkhwinan yg suci...

dan cinta yg stu hanylah cinta kepada Ilahi..
cinta yg indah adalah cinta Rasulullah s.a.w

waahualam.
aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket