Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, July 11, 2010

demam bola?

Sunday, July 11, 2010

salam ukwah untuk sahabat2 semua. minta maaf sebb aku tak dapat nak update blog aku selama dua bulan.. satu lagi aku ni busy dengan piala dunia ..haahahaaha... terima kasih lah dekat orang yang sudi jenguk dan singgah di blog aku..aku harap apa yang aku buat ini sentiasa di atas jalan kebenaran dan sentiasa berada di dalam dakapan ilahi.. bercakap tentang piala dunia ini macam2 lah yang aku nak cerita... terutamanya mengenai sotong kurita makhluk Allah yang diagungkan pada masa kini. setiap ramalan semua betul... atau kebetulan atau ujian dari Allah atau bala dari Allah...

ok tak nak cite banyak2 tapi korang suma dah paham yang kita semua terlalu taksub dengan piala dunia sampai yang benar dan yang salah kita semua dah keliru.. aku nak cita pasal si sotong kurita yang pandai menilik. ok sebelum itu aku nak beri tahu korang yang menilik masa depan di haram dalam islam sendiri... kita kena paham yang kita tidak sepatutnya mudah percaya dengan haiwan yang belum sempurna penciptaanya..yang tidak mempunyai akal. dan kita juga akan terdedah kepada satu penyakit yang sudah mula tumbuh dalam masyarakat kita amnya orang melayu iaitu amalan khurafat.

amalan khurafat ini sudah bermula di zaman nabi musa. penguna tilik nasib juga sudah ada pada zaman nabi kita juga iaitu nabi Muhammad s.a.w. Allah melarang sama sekali dengan tilikan atau ramalan masa depan... terdapat hadi yang soheh mengenainya:

Dari Aisyah r.a katanya:.”Ramai orang bertanya kepada Rasulullah SAW tentang kerja-kerja yang dilakukan oleh tukang tenung. Jawab baginda:”Mereka itu tidak benar.” Mereka bertanya lagi:” Kadang-kadang apa yang mereka katakan itu memang benar terjadi. Bagaimana itu?” Jawab Rasulullah SAW, “Ucapan yang benar (dari langit) terdengar oleh bangsa jin lalu dibisikkan ke telinga tukang-tukang tenung seperti ayam betina. Dan mereka tokok tambahkan dengan seratus pembohongan, bahkan lebih.”

Huraian
1. Tukang tenung dikenali juga dalam masyarakat hari ini dengan istilah ‘orang pintar’, paranormal ataupun tukang ramal nasib yang dipercayai dapat mengetahui nasib seseorang atau perihal ghaib lainnya.
2. Sesungguhnya pengetahuan terhadap perkara ghaib adalah termasuk hal yang menjadi rahsia Allah. Sesiapa yang berkeyakinan bahawa dirinya atau orang lain boleh menguasai perkara ghaib adalah termasuk dalam perbuatan syirik kerana adanya ketergantungan kepada yang selain Allah.
3. Allah telah berfirman yang maksudnya:”Katakanlah,"Tidak ada seorangpun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib, kecuali Allah", dan mereka tidak mengetahui bilakah mereka akan dibangkitkan. (an- Naml : 65).
4. Sebagai umat Islam kita tidak harus mempercayai atau membenarkan apa yang dikatakan oleh tukang ramal kerana sesuatu yang mereka katakan mengenai hal-hal yang ghaib itu hanya didasarkan atas perkiraan belaka, atau dengan cara mendatangkan jin-jin untuk meminta pertolongan kepada jin-jin tersebut sesuai dengan apa yang mereka inginkan.
5. Rasulullah SAW bersabda : 'Sesiapa yang mendatangi 'arraaf' (tukang ramal) kepadanya, tidak akan diterima solatnya selama empat puluh hari." (Muslim).


hadis ini menerangkan tentang manusia yang mengamalkan tilik...
mari kita tengok pada musim bola ini... judi menjadi2.. ini disebabkan tilikan daripada seekor sotong ..apakah ini satu kebenaran yang manusia ingin2kan sehinggakan terlampau ramai yang begitu asyik dengan tilikan seekor sotong kurita.. sahabat semua cuba berfikiran waras... jangan mempercayainya kerana ia akan membawa kepada terpesongnya akidah. kita mempercayai kemenagan itu datangnya dari sotong..tapi pada hakikatnya ia datang daripada Allah..

wahai sahabt2 sekalian aku menyeru kepada diri aku sendiri dan sahabat2 yang aku sayangi janganlah mudah mempercayai segala ini.. ini adalah dakyah barat yang bakal memesongkan iman orang mukmin... setan2 ketwa terbahak2 melihat manusia sedang diulit dengan perkara yang haram.. gembira tak terkira sehinggakan ada setan yang tergolek2 terbahak2 melihat manusia yang begitu tidak berfikir panjang haahahahhahaahah....(aku tak tahu gaya setan ketwa dan bercanda mesra)...

perbaharuilah iman anada sentiasa agar.. andai korang semua mati ketika melihat paul ini menilik korang akan mati dalam iman..jgn mudah percaya bai!!! rosak akidah... jom sama2 kita perbaharui iman kita yang senipis kulit bawang ini dan bila2 masa sahaja akan terkoyak..
jom sama2 kita bertahlil..

lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


sama kita mengalunknanya agar iman kita sentiasa manatap dan sentiasa dalam dakapan ilahi.. mari kita sama2 ulanginya
lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah


lailahailaallah
...

bagus Alhamdulillah..kita sudah memperbaharui iman kita..aku harap korang semua jgan lah jadi bodo macam orang barat snggup mempertaruhkan wang ringgit demi sesuatu yang belum pasti.. Allah yang menentukan qoda' dan qoda bukan sotong kurita itu.... percayalah..semuat itu hanyalah kebetulan semata2... ..

ambillah segala yang berlaku ini sebagai ujian daripada Allah... Allah maha mengetahui apa yang tersimpan didalam hati setiap manusia yang bergelar khlifah dumuka buminya...

dan jangan mempersiakan nikmat iman yang Allah kurinakan kepada kita... dan jagan jadi bodo macam penternak sotong kurita itu sbb dia memperbodokan manusia seluruh isi bumi ini... hahaah..bertapa bodohnya mereka..ohohhohohohohoho,,....

waahuaalam..
aku sayang Allah dan Rasulullah..

p/s: aku harap belanda menanglah malam ni..hahaah...


0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket