Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Monday, August 2, 2010

la tahzan

Monday, August 2, 2010
assalammualikum kpada semua kawan2 aku....harap2nya ukhwah kita abadan abada....slama-lamanya..sa
mapai ke syurga...hari ini..Dalam nafsu seerakah pada hari ini..adalah mengenai... kesedihan..
aku tahu ramai kawan2 aku semua sedang bersdih bukan????(la tahzan...)jgn bersedih yek!!!!..tamo!tamo!...tamo sedih....mari kita selami kesedihan yek...jgn pandang luar..dari kesedihan tuh..pndg pada..dalaman...kenapa Allah cipta perasaan sedih dalam hidup kita.kenapa???

ada ssiapa tahu???ada tak???ha..aku tahu..kwan2 aku semua bijak..mestilah tahukan...sbb..kesedihan dicipta supaya manusia..akan lebih berusaha..atau kata lain yg sama erti dgnnya adalah supaya kawan2 semua tidak mudah putus asa,...org yg mudah putus asa ni di benci olh Allah...sbb pe...sebab..dia telah menzalimi diri dia sendiri...mana taknye...kalu gagal peperiksaan...yg hg duk kecewa lebih2 pasai apa???? usaha r...dah r..kecewa..tension...pastuh..makan pil tido banyak2...pastuh mati...dah..masuk neraka..sbb pe cas bunuh diri...knp tak kaji dulu pasai apa hg tak dpat...keputusan cemerlang...ada hikmah disebalik kejadian....ok contoh kau dpt keputsan cemerlang...mesti korg..riak takbur...dah dpat..dosa...so..sbb tuh r...Allah beri kegagalan dulu..supaya korg belajar..dari kegagalan....tp yg jenis..tk pk..bila gagal bahan pil tido tuh,...name ny bodo..mcm lembu...ye r...tak boleh mcm tuh..kawan..minta maaf kalau kasaq noh!!!..
bukan pe...kalu kita tgok ..atau selami kegagalan pasti..kita tahu silap kita dimaNA...muhasabah diri...kita akan lebih dekat dgn Allah...

jgn bersedih dgn kegagalan...malah gembira.ssbb..kita diberi peluang untuk bersedih....jgn bersedih andai kita gagal dalam percintaan...jgn marah2 ..ek!!!lex2 kool...kalu gagal dlam bercinta..bermakna...kita ada choice yg kdua..maknenye...Allah...telah..memebri kita suami atau isteri yg lebih baik...jgn bersdih...kita akan dapt yg lebih terbaik...dari yg ada...jgn risau....kalu korg dah begang dgn kisah cinta korg..korg bercinta dgn Allah..kan lagi indah...aku nak cakp ni..bukan bila korg dah bersedih baru nak bercinta...tapi sejak azali lg....bila korg dpt cinta Allah..korg akan dapt dunia...malah akhirat jaminan syurga insyaAllah....kalu korg sedih gak..aku tak tahu r..

apa kata duduk ..bacalah kalam Allah..yg maha indah itu penyejuk hati...penawar duka dan lara..fahami maksud.,..jaga tajuid....insyAllah...dapt pahala...dan ketengan...kalu tak boleh lagi...zikrulallah...banyakn ibadat..dalm..dekat kan diri kepada Allah..insyaAllah...

apabila dah stabil emosi...dah nampak kelebihan dalam kesedihan..baru korg rasa beruntung dgn kesedihan itu..dan rasa bersyukur..kpd Allah.sbb beri korg kesedihan..dan menjdaikan korang sedar..atas kesilpan diri korg sendiri...

waallahhulam...
sbgaI manusia..aku syg pd mu

aku sayang Allah..dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket