Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Friday, April 30, 2010

DIGITMON PRINCIPLE

Friday, April 30, 2010

assalammualikum saudara ..saudari..pakcik...makcik...dato, datin..dan semua..termasuk raja2...parti pembangkang da parti kerajaan...hari ini..nafsu serakah bukan nak cite pasal...lompat2 parti..tetapi...aku mahu bercerita tentang..satu revolusi...revolusi ape...??? itu yg kita nak tahu...revolusi...digitmon... bukan mudah nak menuntut ilmu digitmon ni..dulu aku nak menuntut ilmu ni...kene meraung satu round dekata abah aku baru lah dapat..digivice...time tu 1 generesion...mcm gambar kat atas ko orang tgok tuh..tu lah revolusinya..canggih tak...mmg sterp by step....dari pada..bayi dalam telur..sampailah ke pd bapak segala bapak digitmon... ok ..korang semua paham kan....ini ada kesinambungaknya dgn pelajaran yg aku belajar iaitu pelajaran ape entah..aku lupe r..tpi name dia lebih kurang digitmon r...tp tak pe..sebelum tuh...aku nak tunjuk evolusi....

botamon-korogmon-agumon-greymon-metalgreymon


pelajaran yg kita dapat adalah...setiap yg bertukar mestilah mengikut phase..atau step... mcm manusia gak r...

baby-kanak2-remaja-belia-orang tua

tak larilah dari lumrah alam yg di ciptakan oleh ALLAH..tapi kalu benda..mmg boleh berubah..daripada first phase ..terus ke phase yg terakhir..contoh..nak buat air milo...kit kene wat ikut turutan..masak air...letak milo..letak gulu..kacau..pastu baru leh minum..ade orag lak..tak suka wat camtuh..di suka beli kat vandince masinge je....mudah..terus ke step terakhir minum... cam tuhlah gaya nya....

tapi kalu digitmon..lain ..dia kene satu--satu..tp tak mustahil kalu ade jew..dapt kuasa kuat terus..jadi yg besr contoh...

agumon- metalgreymon

macam mane????mustahil tak???tak mustahil..kalu diorang tuh ada kuasa yg kuat..(ni cite jew ek..tiada kaitan dgn makhluk di bumi..sesungguhnya ALLAH yg maha berkuasa..)..
dia membesar 3KALI GANDA dari yang asal... hebat tak???hebat....


sama lah dengan dunia aku yg sebenar....di katakan solan untuk ujian menempuh dunia hari ini...lebih 3KALI GANDA susah dengan ujian yg tahun lepas hohoohohohoh..shok tak....
aku pun tidak mampu menempuhnya...seperti berpina2 mata ku..badan ku berdenyut2..otak ku terbejat dek soalan 3KALI GANDA
sudah dari ujian dunia yg tahun lepas...adoii.... tenganga aku...mulut aku berbuih...(aku jilat balik ohohohohohohoho)..badan aku bergetar..(parkinson datang).. ujian penuh dgn dugaan dan kesensaraan....

lepas abis ujian jew..semua kegembiraan..dan mengucap kesyukuran kerana..ALLAH masih menyangi keta semua..membuatkan kita sentiasa menginggatinya ketika menjawab ujian dunia...

ujian dunia pun dah terketar2..apatah lagi ujian akhirat..nak kterkencing pun..time tu ..mmg tak leh..emm... ujian dunia ni..hanyalah sampingan sahaja...andai ujian dunia ni diambil semata2 untuk memperoleh imbalan di dunia...tak guna..ingatalah imbalan dari ALLAH lebih...baik...
la takhzan..(jgn bersedih) andai ada yg kecewa...aku pun kecewa..tp nak wat macam mane...
let by gone be by gone ..dan usaha,...kita tawakalalllah..dan berdoa...usha tanpa tawakal.. its nothig..perbanyakn ibadat kepada ALLAH agar kita sentiasa berada dibawah keredhanya...

bagi sesiapa yg terlampau mebanggakan bangsa moggolia yg dikatakan putih serta cantik..dan bermata ala2 pusyycat ttuh adalah bangsa yg terbaik....ingatlah.,. umat nabi MUHAMMAD adalah umat yg tebaik...mempunyai ALLAH tempat mengadu...mempunyai RASUL untuk dicontoh...ingat..andai tiada kejayann..pada. masa .ini..kejayaan diakhirat insyALLAH..bersangka baik dgn jalan cerita ALLAH..sesungguhnya ada yg terbaik tuk kita... bismillahhitawaklatualllah ..

ok...untuk pelajaran digitmon kita mugkin akan berakhir atau disambug dgn pelajaran yg lebih detil tp same mcm digit mon,....so..kita same2lah..berlapang dada .dalm menerimanya...ingat belajar kerana ALLAH....ada hikmah disebalik kejadian....

yg pentig AKU sayang ALLAH DAN RASULULLAH


waahualam.....

p/s: harap2...kalu ade graph untuk markah..harap2 turun..boleh lah kita semu dapat A..amin....

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket