Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Wednesday, April 7, 2010

HaRi???

Wednesday, April 7, 2010
nampaknya hari ni???

entah apa yg patut di beri tahu tapi sebenarnya kalu kita nak cari sesutu di hari yang kita sendiri belum pasti mmg payah...eh..apa yg aku tulis ni..mesti korang tak paham ..takpe2 aku perjelaskan lagi...

cam ni...dalam satu hari kita pasti melalui pelbagai situasi..nampak awek cun, nampak makcik kene ngorat, nampak budak kene rogol tapi wat dek je...uhuhuuhu... macam2 uhuh..tapi aku tak terlibatlah dengan mende ni (kononnya) huuhuh..tapi berapa kali kita dalam satu hari melalui situasi dengan niat kerana ALLAH..hhahahaa..mugkin certain je... wooooh..tapi aku pun sama gak kot...(takut woo tak inga ALLAH, ALLAH hari2 ingat kita uhuhu,malu lah..) tuh lah..aku takde lah cakap aku ni baik tapi aku nak mengingatkan kat korang je....
samapaikan walaupun sepotong ayat..

satu g aku ni kasi tahu korang..nampaknya hari ni aku sudah berjaya meniduri oleh seorang pelacur uhuhuhuhuh...best giler sial.. ..wei ni bukan aku ek... org lain..huuhuhuuh....tuh laha aku nak beri tahu..mane tahu tiba2 korang mati time2 tuh..so korang mati dalam ape??? aku tak nak cakp..sbba aku tak layak tentukannya.. hanya ALLAH yang layak..

dalam banyak2 hari, hari apa yang baik...conferm2 r..orang kita akan cakap hari jumaat..tahu..tapi..ade siapa yg manfaat.. dan ade org tahu tak..yg NABI MUHAMMAD SAW selalu amalkan puasa isnin,khamis..siapa tahu...mmg ramia yang tahukan.. tp ni tak .hari2 yag mulia ni..diorang layan clubing,wayang,..tapi berapa kerat yg pergi menuntut ilmu agama..hanya segelintir ja..(aku pun bukan banyak ilmu) ada kalu hari jumaat khusunya lelaki..bukan nak g solat jumaat ,,..teperut dalam rumah tido...entah2 hari jumaat diorang buat projekt..uhuhuh..aku tak ckp pe...ek..
solat jumaat itu wajib bagi lelaki yang beragama islam...WAJIB kawan2 ..aku ulang lagi WAJIB..tp orang kita memandang remeh prihal solat..nauzubillahhiminzaliq..

Wahai orang-orang yang beriman! Apabila diserukan azan untuk mengerjakan solat pada hari Jumaat, maka segeralah kamu pergi (ke masjid) untuk mengingati Allah (dengan mengerjakan solat Jumaat) dan tinggalkanlah berjual-beli. (al-Jumuah: 9).

Barangsiapa yang meninggalkan solat Jumuah tiga tanpa sebarang keuzuran dan tanpa sebarang alasan yang kukuh maka Allah memateri (menutup) pintu hatinya. (Imam Malik,jld:1,hlm:334, no.hadis:227)

so daripada ayat alquran diatas..ALLAH sekeras-kerasnya mewajibkan makhluknya..(LELAKI..kalu siapa rasa diri dia lelaki r..)pergi solat jumaat..

jadi marilah sama-sama kita mentarbiahkan diri dalam mendekatkan diri kepada ALLAH...bukan payah teramat mudah..tetapi kita sahaja malas..kkerana apa..kerana..kita terlalu merindui dunia dan menolak akhirt bulat2..itu silap kita...

andai korang tahu bertapa indanhnya pahala dan berapa nikmatnya syurga..bukan setaakt nak tgok prempuan..tgok lelki pun tak nak sebab..terlalu ridukan ALLAH.. tapi yang penting iklas..iklas kerana ALLAH..
waahualam..

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket