Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Wednesday, April 28, 2010

satu minit jew ek!!!

Wednesday, April 28, 2010
kalau diberi seminit apa yg korang buat?

salam..sahabat...hari ini tibe2 jd rajin hak3!!!
hari ini nafsu seerakah nak cite pasal mase lak....kalu cite pasal mase ni mcm2 boleh cite...mase pe????mcm2 r...mase mandi,mase tido,mase main dan lain2 lagi..kalu nak tulis mmg tak cukup korem lah...ok...aku nak tanye korang lah...kalu diberi satu minit korang nak wat pe...
satu minit jew...takleh lebih ..satu mint jew...ok aku beri korang satu mintit tuk ber fikir...

aku nak nyanyi jap...

lagu sehati sejiwa..drama cindarella.
pelakon Ahmad idham

Kita memang dijodohkan bersama

Sehati serta sejiwa

Walau esok atau akhir nanti

Kita telah ditakdirkan bersama-sama

Wahai kekasih bersabarlah menempuhi dugaan

Kita sedaya telah berusaha untuk berdua

Tapi selagi ada jurang terpisah

Impian kan musnah kita masih ada cara untuk

Leraikannya

Kita jatuh cinta bukan kerna paras rupa

Atau harta benda yang diidami manusia

Seharusnya kita bersyukur kepada tuhan

Kita mengecapi bahagia selagi hayat ada

Hanya engkau kekasihku hanya aku kekasihmu

Dengan satu rasa dalam dua jiwa

Kita ditakdir bersama...


dah habis dah pikir...ok aku nak tanye sowang2....k..mat..ape ko wat kalu aku diberi satu minit... conferm r...karoke bai.... ko galah..aku cam biasa r...bola r...ko ghani aku lak..pegi clubing... aku nak tanye rudi lak...kalau aku lah..of corse..aku mesti layan prempuan r...that's the spirit... ko ah long...aku standerd r...vcd lucah bley.....emmm...ko kudi ...insyALLAH...aku pasti mencari keredhan ALLAH...


dalam ramai2..hamba ALLAH yg bernama kudi sahaja yg menghargai masa..dalam firman ALLAH dalam surah al-asr...

[1]
Demi Masa!
[2]
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -
[3]
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar

surah ini anatara surah pendek didalam alquran..tetapi berapa orang yg berfikir???
aku kagum dengan hamba ALLAH yg bernama kudi..dia mentaati ALLAH dan mencari keredhan ALLAH...

ok aku nak kasi perumpaan atau pun lebih dikenali sebaga analogi..atau apa lah.. analogi ni aku dapat dari member aku time aku belajar kat dalam hutan dulu..dulu sekolah aku dalam hutan..tp dekat pekan hollywood...dekat sana ade member aku ni gile papan hitam..ade satu sudut papan hitam tuh dia tulis..peringatan...aku tak tahu kejadah apanya.. tp aku sempat baca lah...

ayat dia lebih kurang cam ni:

"andai diberi satu minit untuk bermain bola sudah semestinya tidak cukup dan kita pasti akan meminta dan meminta masa untuk meneruskan pemainan itu..tp andai diberi masa satu minit untuk berzikir,bertahmid dan bertahlil kepada ALLAH..pasti dirasakan terlalu lama"

aaaaaaaaahohohohohooohh...bertapa terasanya aku..mentang2lah aku ni tak reti main bola kaki bangku di wat perumpamaan main bola...buatlah perumpamaan main daun terup ke...baru ganas ni..main bola..adoi..iii...adik2 r....

tp tak pe...perumpamaan dia buat tu..sampai kehari ini aku ingat dan..dijadikan ikhtibar untuk aku meneruskan kehidupan sebagai mukmin sejati....

ala..aku tak ckp lah..aku ni baik tapi kadang ..aku ni lupa gak..lalai dengan perintah ALLAH..largh DENGAN DUNIA... ..kdg2 timbul perasaan takut... kalu nak dibandingkan skodeng awek dgan main daun trup..baik main daun trup...tp kalu main daun trop ..conferm2 bazir mase...aku nak cakap..yg main daun trup tuh bukan yang guna duit tuh..yg guna duit tuh dah panggil judi...tp kalu main daun trup pun tak boleh..sebb dia seakan2 meniru orang berjudi...

ada satu peringatan atau hadis lebih2 kurang cam ni r..aku tak ingat..tp kalu ada yg ingat tolong betulakan..

"jika kamu meniru sesebuah kaum, maka kamu adalah tergolong dalam kaum itu"

aku tak ingat apa yg panjg nya..tp aku ingt yg i je..tp..boleh lah wat peringatan..kalau kita tiru buday barat yang dah conferm orang kafirun..maka kita ????[wondering] waahualam...
nauzubillahhiminzalik..

"ya ALLAH..jauhkan lah kami dari segala hasutam syaitan jin dan manusia"
amin ya RABB..

ok kita kembali kepada tajuk utama...ok kita jgn terlampu melebihkan masa kita dengan dunia ,dengan maknyah2 tepi lorong haji taib (kesian orang nama haji taib hoohohho) atau di kelab2 yg tiada maruah..jgn2...jgn2...aku syg kat korang semua...aku nak ko orang cari rahmar ALLAH.. dengan seminit ko..dapt selamtkan diri ko di dunia dan akhirat...kalu 3008000 jam.., ko dah selamatkan diri ko di atas titian sirat..insyALLAH..andai diri ikhlas beribadat kerana ALLAH.. (bukan sebab riak atau menunjuk2)..biar sedikit asalkan istiqamah..itu yang ALLAH.. paling suka..andai ko belajar agama tapi tak amalkan...tiada guna...

jgn jadi hamba kepada dunia..tetapi jadi hamna kepada akhirat..ingat dunia tidak menjanjikan kehidupan yg baik diakhiart tetapi..akhirat pasti menjanjikan kehidupan didunia... bak akta ustazah aku time aku seklah kat dalam hutan dulu..."dunia jambatan akhirat".. ingat dunia hnaylah jambatan sahaja..tetapi yg penting akhirat..andai dunia dah roboh,...nak menjeguk akhirat pasti dalam keadan bertatih2 lah jawabnya...

jadi aku berdoa kepada ALLAH...agar ALLAH..membuka hijab anatra kita supaya sentiasa mengingatiNYa setiap saat (bukan rokok saat)..setiap detik,san setiap masa...

jgn jadi macam segelintir anak mak salih yang gemar beromen di tandas dan di tasik..itu pesan aku untuk diriku sendiri...

yang paling penting....

aku sayang ALLAH dan RASULULLAH SAW

waallahhuaalam

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket