Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, April 8, 2010

ghairah..

Thursday, April 8, 2010
ok tak tajuk yang aku nak kupaskan ni...ghairah!!! hahahaha..best ni... aku pulun baik punya..heheheh...ok bercakap pasal ghairah aku dah paham dah korang semua, kalu lelaki conferm2 r.. dok layan biru. hooooo..gerenti nyalah (prempuan seksi pakai baju ketat seluat macm sarung nagka) prgh!!!..ok tak??? ke mcm mane??? ish2 tak patut2... ok aku malas nak mengarut2 sangat kejap g ade yg marah lak..maklumlah..zaman sekarang ni kalau cakap bende macam ni orang chop kita giler seks hahaha..tapi hakiktnya ramai kaum adam yang mcm ni dan ramai kaum hawa yang suka tujuk(kami tengok)hahaha..aku tak galakan ek!!! tepuk dada tanya iman..huhuhu

tengah shok2 aku baca terjemahan surah an-nur terjumpalah aku satu..ehh bukan dua ayat yang cakap pasal ni...

[30]
Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.
[31]
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.


aaaaaaa...tgk bertapa terlitinya nya ALLAH dalam mengelakan manusia terjerumus dalam kancah maksiat ini..ayat dari surah annur 30-31 telah membuktikan bahawa..dua dua..kaum hawa dan adam prelu mengambil tindakan sewajarnya.. bukan duk tayang body atas pentas entah apa2..aku sikit tak paham lah..ape kejadahnya duduk atas penatas jalan macam orang sakit mental..tayang body..aduhai..(nauzubilahhiminzaliq) uh..minta jauh...hooooooo...

sory..korang aku terlari tajuk..tajuk kita pasal ghairahkan?? relex2 kita cool down jap....
uh..uh..uhuh...uhuh...
ok dah cool down ...ok cam ni..bercakap pasal
ghairahkan aku tahu korang memang pikir aku ni lucah..jagan cam tuh dowh..aku nak cakap serius ni..ok ghairah.. ghairah ni kalu mengikut kamus aku lah..adalah perkara yang boleh menaikan nafsu shawat dan boleh menyebabkan fitnah anatara lelaki dan prempuan, lelaki dan lelaki, perempuan dan perempuan, dan banyak g golonga. anak dengan aya pun ada..(astghfirullahhalazim..mintak jauh ya ALLAH) ok...ini terjadi disebabkan kita tiadak mampu mengawal perasaan nak kan sesuatu..lebih2 lagi dalam bentuk nak puaskan nafsu serakah..maksud aku..ala...korang paham r...hooohhohoho....
tapi kenapa kita tidak membawa perasaan ghairah ini dalam
mendekatkan diri kepada ALLAH... dalam konteks ini gahiarah bukan bermaksud ..seperti yang tertulis diatas tapi bermaksud sesuatu yang kita nak sangat lakukan ..sehingga tidak menyempat2..ghairah dalam beribadak kepada ALLAH..tak salahkan...terlampau cintakan ALLAH..tak slahakan... kenapalah kita nak salurkan ghairah ni ke jalan yang lain...jalan maksiat jugak yang dipilihnya..adui... knp2...sebaba nafsu bertindak mengatasi akal hohohhohooh.... macam mane tuh??? ada apa2 yang nak dikomenkan disini....... ok...


sebenarnnya tidak salah perasaan gahairah ni..tapi salunrnya mesti saluran tv9 bukan HBO..haha..maksud aku bukan kearah yang haram..mesti halal..kalu siapa nak ghairah snagt tuh..pegi ghairah dengan isteri..baru masyuk ni tak..sibuk cari yang duduk tepi loroang tuh..apa barang..tak jantan r...hohohohho... kalu kita ghairah dengan isteri satu ibadat dapatlah masuk syurga..tapi kalu dengan tepi lorong tuh...emmm...tak banyak cakap r..conferm2 neraka... sebab dah lakukan zina..ALLAH membenci makhluknya melakukan maksiat...siapa tak marah kalu kita mencabuli undang2..haish.... aku bukan berhak nak tentukan korang masuk syurga ke neraka tapi secara am nya...siapa buat banyak dosa..neraka... siapa banyak amal ibadat kerana ALLAH insyALLAH syurga... tapi kita hendaklah sentiasa mendekatkan diri kepada ALLAH..mencari rahamtNya...bukan cari rahmat dekat lorong rahmat..(takde pun lorong ni ..hehe aku saje letak wat saspen sikit.... aku sebenarnya takut nak tulis ni..sebab takut salah... kalu siapa2 yang rase aku salah..tolong2 lah betulkan..ilmu aku bukan banyak pun sikit..tapi mengade2 jeh lebih..hohohohohoh.. tuh r...aku menyeru dengan sedya yang ada ingat mengajak...
sahabat2 aku beribadt dan sama2 mendekatkan diri kepada ALLAH..yang penting istiqamah... ghairah2 jugak tpi slurkan pada jalan yang betul..bukan main tibai jeh... ingat tau..ALLAH maha melihat..setiap apa yang kita alkukan akan dinilai olehNya..walupun sebesar zahrah seklaipun..takut tak...mesti takutkan.... so...kalu kita nak syurha ALLAH..sama2lah kita beribadat kepadanya...aku tak ingat ..ada satu hadis nabi..kalu tak silap aku cam ni lah lebih kurang...

walaupun amalan yang dilakukan sedikit tetapi biarlah istiqamah..seseunguhnya itu yang dusikai oleh ALLAH..

entah betu entah tidak aku tak ingat.. tapi cam ni r yang aku penah terbaca..kalu kawan2 tahu,,kogsi2 r..dgan aku..dan ..yg penting jangan sesekali melupai ALLAH sebab ALLAH sendiri tiadak peranh meluapai KITA SEMUA.. aku ulang ek!! KITA SEMUA... ..so sahabat2 semua...marilah kita beribadat kepada ALLAH dikala pagi dan petang...sesungguhnya kita adalah orang2 yang beruntung dan BEROTAK..

waalhualam..betulkan aku kalu alu silap..sebba aku manusia biasa..dan yang pentig..
aku sayang ALLAH dan RASULNYA.

2 aku rase post ko tak bleh blah:

ghuzwatul qolam said...

malu pulak zirafah tue puji keyboard..muehehe...

tue yg komen..hehe..
nice...

Ape2 pn elakkan zina! sekian..:)

immukmin said...

ghuzwatul qolam: insyaAllah..termia kasih sbb sudi melawt blog... ukhwah fillah...jadikan sebagai limu yang manfaat insyallah.

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket