Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Thursday, April 22, 2010

aku di medan perang

Thursday, April 22, 2010
BILA KITA BELAJAR TAPI TAK MASUK EXAM >>PANDAGAN???

salam ukwah sahabat2..bertemu kita didalam Nafsu Seerakah hari ni aku nak cakap pasal "bila kita belajar tapi tak masuk exam"

frust

tension

giler

rasa nak pijak orang

rase nak terjun sungai

rase nak peluk orang pun ada....

ohohohoohohohohohoh.. macam mana tuh yek??? aku terfikir apalagi yang perlu diluahkan ... secara jujurnya..aku baru je abis exam... Alhamdulilah kerana aku dapat memenuhkan kertas kosong tuh dengan "puisi-puisi indah" bile pemeriksa baca ..cair sikit ..baru dapat full mark aku hohoohohohoh..shok dol!!! lepas aku keluar dari pintu dewan peperiksaan semua orang sunyum..alhamdulilah..rupanya aku sorang jew yang tak dapat jawab..yang lain semua boleh jawab... kalau nak terjun sungai pun lepas ni biarlah aku sorang2 tak melibatkan orang lain..

settle je semua aku pun menghabiskan masa bersama kawan2..memang mereka semua tersenyum r..tiada tergambar kesedihan atau kepahitan..tapi aku ade..sebaba kwan aku happy..aku pun wat2 happr r...hoohhoho...

malam sebelum exam...

yang dilibrary memang blik dalam pukul 11 lebih..yang dirumah lepas solat ishak berjemaah...melepak dekat meja stdy..aku pulak...melepak depan laptop...bukan tak stdy..stdy..tap kejap g..sebb nak balas emil2 peminat..ohohohohohoh...
lepas tuh aku bukak buku subjek yg akan aku amek esoknya...mak i..tebalnya...boleh dikatakan lebih tebal dari ALQURAN...kalu nak abis satu malam ..mmg mustahil lah... ALQURAN pun satu tahun tak leh khatam ni..pulak buku tebal...dah lah kandungannya banyak tulisan daripada gambar..yg aku mampu hanyalah...................................tersenyum..ohohhohohohohohoho...
dah buku..baca dari satu muka surat ke satu muka surat...tiba aku rasa nak kul orang...
aku pun amek lah telefon nokia aku 3310i... canggih woo... tekan lah nombor soeang minah ni...
"wie minah ko tgah wat pe??"
"aku nak tido bley..."
"wie minah geli cekag,,hag tak tau aku duk pulun ni.."
"wei tak yag pulun r...aku dgr budak2 ni ckp stady tutor je...lek2 jew.. gerenti boleh jawab"

ayat gerenti boleh jawab tuh yang membuatkan aku semangat.. dengan semangat yg berkobar2 kau menghafal segala isi tutor sehinggakan yg aku tak faham aku buat konon2 paham...peh..penat gak...aku pun hafal-punya hafal... siap buat acronim... katillH,,,Gas lah, galah panjang lah...dah macam2 g r....semua yg aku tak tahu jadi tahu...
besyukur kehadratilahi kerana memudahkan urusan aku...
ceh dengan sombong dan bongkaknya aku tido awal..


hari exam

aku sampai jew kat pintu gate dewan peperiksaan..semua orang memerhatikan aku..aku jalan penuh medada..untuk mejawab exam ..dengan semangat berkobar2...semua soalan ditanya kau jawab dengan hati yg terbuka..(bukan sombong nak kongsi ilmu dengan member2)

"masuk2..semua..pastikan nota2 leatak kat luar..jagan lupa kat matrik dengan slip" pak guard tuh beri tahu...aku pun mmg semua dah settle..masuklah...

"ok semua boleh tulis slip kehadiran" pengawasan peperiksaan yang cun lagi cantik memberi arahan..merangkap cikgu aku....

"ok kamu boleh jawab sekarang"

aku pun membuka kertas denga hati yang penuh berbunga...

Terbit sinar mentari
Saban hari
Mengejut mimpi
Dari lena
Riang kenari
Di cemara
Mengusik sukma

Bunga-bunga matahari
Anggun mekar
Di taman sari
Warna jingga
Suntingan hati
Bagai tanda
Kasih bersemi

Hangatnya sinaran
Walau getir ku tempuh dugaan
Menyahut wawasan
Ku pohonkan segunung harapan

Bangkitkan citramu insan
Dalam diam menyambung warisan
Sekilas sinar mentari
Melewati di senja menanti

hati aku penuh dengan bunga matahari nyanyian maya..uuhuhuuh.. aku puin bukak kertas tuh...
"bismillahhirahmanniraham"
dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

tup!tup!..

soalan dia sebijik macam dalam buku tuh..mmg semua jwapan sama dalam buku kitab yang aku baca malam tadi..tp sayang aku tak hafal...
tiada apa yg mampu aku buat..yang hanya aku mampu buat menulis lirik lagu maya diatas aku tak mampu berbuat apa...

aku melihat kiri kanan belakang depan...hahah depan aku nampak cikgu cun tuh...
semua orang tekun menulis...aku pun bermunasabah diri...

"andai aku dapat jawab solan ini...mestia akan tibul riak dalam diri aku..pasti aku akan menunjuk2 kat kawan aku...sbb aku adalah satu2nya orang yag boleh mejawab lirik lagu maya kalu keluar lagu maya..tapi masalahnya keluar lagu anuar zain.. aku mana layan lagu dia... adoi...... ya ALLAH.. aku bersykukr kehadaratMu kerana kau telah menguji aku dengan ujian ini..kerana ujian ini memantapkan ketaqwaan aku...aku tahu ujian ini akan membuatkan aku lebih kuat..aku teringat satu principle yg di cipta oleh covey sharpen the saw, so aku rasa ia tidak menjadi masalah untuk aku memperbaiki kelemahan aku selepas ini...yang pentig apa yang aku hafal malam tadi aku jadikan ilmu yang diberikan oleh ALLAH kepada ku untuk kegunaan aku untuk masa akan datang ..dan aku berdoa agar ALLAH akan memberi kejayaan kepada AKU dan KAWAN2 ku..."

lama jugak aku bermuhasabah diri..

"ok masa dah tamat..semua pelajar berhenti menulis"

ah!! apa ni..aku baru tulis lirik lagu maya tak sempat nak tulis lirik lagu anuar zin dah habis..adoi...

ya ALLAH.. aku gembira menjadi insan yang sentiasa diuji oleh MU kerana aku tahu yang KAU sentiasa mencintaiku...ALHAMDULILAH...

Jangan sangka diri ini beriman andai tidak diuji oleh ALLAH....

renung-renungkan dan selamat beramal...
(prof izzi)

Saya sayang ALLAH DAN RASULULLAH

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket