Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, May 2, 2010

KHAWIN vs NIKOH

Sunday, May 2, 2010
assalammualikum sahabat..semua..hari ini...aku nak cerita tentang ap...jang!jang!jang!....
jgan terkejut...jgn ade yg sawan..jg ade yg gelepor..jg ade yg nak stim2 lak ek...ni nak cite pasal...hahahaha...nak thu tak..hohoohohohh...nak tahu ke????...betol ke nak tahu... k...nak cite pasal...khawin ..aku bukan dah khawin pun tapi tak pe r...aku nak cite gaksebb bende ni penting...kalu aku bukak kejadah facebook tuh...ade je member2 aku ni sibuk cite pasal khawin...aku pun kadang2 layan gak hahaahaha(gatal bley!!!!..sekali sekale tak pe..jgn selalu..haha) ok....aku bukan nak cite pasal malam pertama ke,,malam kedua ke..teknik2 ke...tp ...aku kat sini..nak cite...pasal...matlamat..

korang ni kalu cite pasal khawin..mmg suke..tp matlamaye..tujuan..ny..ape????
bukan benda main2..tau..ni soal dunia akhirat...kk... ni aku nak kongsi sikit ttg satu firman ALLAH...

Allah berfirman dalam surah An-Nisaa’ ayat 3, ertinya :

“Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil (bilah menikah) anak-anak yatim, maka nikahilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi, dua, tiga atau empat.Tetapi, jika kamu takut tidak dapatberlaku adil, maka seorang sajalah, atau hamba sahaya yang kamu miliki.Yang demikian itulah yang lebih memungkinkan kamu terhindar dari berlaku sewenang-wenangnya.”


ok...dalam ayat ni..mmg ALLAH..menyuruh umatnya berkhwin..tetapi ALLAH jug berfirman..bahawa dalam ayat ini..lelaki boleh berkhwin meksimumnya 4 orang..jew..tp aku bukan nak cite pasal poligami...tetapi aku nak cite pasal...ALLAH menyuruh hambanya berkhwin..untuk ape???untuk melahirkan zuriat..zuriat yg soleh dan solehah...itu matlamatnya... motifnye apa????melahirkan insan ulualbab...yg mentaati perintah ALLAH..dan meniggalkan larangany...sebelum korang nak khawin...apa persiapanya....itu yg kita nak kupaskan ..bukan main bedal je...pk nak khwin..utuk pe...sekdar meghalalkan yg haram...banyklah(kalu camtuh..khwin cerai...khawin..cerai) bgus.....

k..first sekali..korang takyahlah nak pk2 nak g urut batin ke ...ape ke....nak kuatkan stamina ke...kejadahhnyua....sia2...hai apelah..manusia..ni..dia ingat seorang wanita ingin menikahinya smeata untuk...melayan nafsu seerakahnya...banyak cantik....ko tak tahu perempuan tuh nak kikis duit ko.. dia nak bimbingan dan mecari keredhan ALLAH daripada suami yg soleh..itu yg betol nye....k...aku nak beritahu kepda mahsiswa mahsiswi semua... nak khawin yek..... jap aku ade stu hadis..aku jumpe... jap ek....

“Diriwayatkan dari Abdullah bin Mas’ud katanya, Rasulullah SAW bersabda kepada kamu: Wahai kumpulan anak-anak muda ! Barangsiapa di antara kamu yang mampu berkahwin hendaklah berkahwin. Kerana sesungguhnya perkahwinan itu menutup pandangan dan memelihara kemaluan. Tetapi barangsiapa yang tidak mampu, maka hendaklah dia berpuasa sebab yang demikian itu akan menahan nafsunya.”

Dijelaskan dalan hadis di atas bahawa Rasulullah SAW memerintahkan umatnya yang mempunyai kemampuan dan keupayaan supaya berkahwin, kerana perkahwinan merupakan tuntutan syariat dan sunnah Nabi SAW. Antara faedah yang ketara di sini ialah seseorang itu dapat menjauhkan diri dari perkara negatif atau perbuatan keji yang dilarang oleh Allah Taala seperti berbuat zina dan sebagainya. Sekiranya seseorang itu tidak mampu berkahwin hendaklah dia berpuasa itu dapat mengekang nafsu syahwat....so mmg..dari hadis ni...pun tujuan dia..memelihara kemaluan...tp ingat lah...ALLAH telah meletakan seseorang keatas seeorang itu dengan sesuatu yg adil dan saling lengkap melengkapi(sekufu..ek..bukan sekufur)

aku pun bukan layak ckap pasal ini..sbb aku tak khawin lagi..tp aku nak beritahu..jgn samapi yg ade khwin2 ayam..dah dapat...bile dah ade telur..yg betina je jaga..yg jantan cari betina lain...itu kita tak nak...

berzina itu haram...hukum berzina adalah sebat seratus kali..bagi yg bujang tp bagi sudah khawin rjam sampai mati...tp hukum hudud tak de kat malaysia...sbb tuh r..remaja2 skunk tak takut...boleh wat suke2 ati...kt kedai makan pun boleh beromen...dah ngandug anak haram pastuh baru menyesal ...nangis2 wat muka tak reti malu...itulah orag ckp..iku nafsu syaitan..mmg r...sibuk..org nak kahwin dia nak khawin...org khwain pakai wali sah diak hwin..pakai wali 7-Eleven... 7-Eleven pun satu...bukak 24 jam...bile dak2 ni nak cari wali pukul 2..3 pagi nak wat projek kat tepi tasik muadah r...ish....teruk habaq hang...

tapi aku nak beritahu ni..andai sesorang muslimin mencintai seorang muslimah....

pertama-tama

tiada cinta seindah selepas khawin...

tiada cinta tanpa ketqwaan kepada ALLAH

tiada cinta tanpa keredhwann ALLAH...

apakah cinta itu hanya didunia...pasti sehingga akhirat..

bagaimana????

bersama2 membawa muslimah itu mencintai ALLAH...

dekatkan diri kepada ALLAH...

perbanyakan ilmu agama untuk memimipin...

korbankan cinta semata2 kerana ALLAH....

jadilah cinta manusia sebagai asbab dala mencintai ALLAH....

sesungguhnya orang yg beriman akan dibukakan jalan kemudahan oleh ALLAH,.... insyaALLAH...


dunia...

apa yg perlu ada sebelum nak anak dar orang

2. duit

3.rumah

4.kereta

5.pakaian

6.makanan(tak kan nak makan pasir)....

lepas ade semua ni..kalu ko nak khawin khwainlah....

melainkan korang ni..mmg dah kaya dan beragama..serta sudah layak berkhawwin,,insyaAllah berjaya dunia akhirat.....


yang paling penting..

AKU SAYANG ALLAH DAN RASULULLAH SAW

waahuaalam...

p/s: kadang2 aku terpikir gak siapa ek muslimah yg bakal jadi suri hidup ku...hehehhe

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket