Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, July 19, 2009

Tension.

Sunday, July 19, 2009
ramai remaja pada zaman ini tension akibat pelbagai masalah. semua masalah hanya masalah yang remeh. ada yang sanggup mengambil pelbagai bentuk bahan yang dikatakan boleh memberi ketenagan seperti arak,dadah, menonton filam lucah,berhibur di pusat-pusat hiburan. semua budaya ini adalah budaya yang boleh meruntuhkan akidah masyarakat muda islam hari ini.

hakikatnya kita kene kembali kepada yang maha esa..
sentiasa bertasbih, berzikir dan berdoa memohon pertunjuk ilahi.
sesungguhnya dengan mengingati Allah kita akan memperoleh ketenangan.
kenapa kita sanggup manghabiskan masa selama 1-2jam untuk menonton perlawanan bola sepak atau melakukan perkara yang lain. kadang-kadang kita rasa tidak mencukupi tetapi kenapa bila diberi 1-2jam unutk bezikir kepada Allah kita rasa amat berat.
ini menandakan iman kita amat lemah. sedangkan orang beriman sanggup berpuasa dan hanya berzikir kepada Allah tanpa tidur kerana beribadat kepada Allah sanggup melakukanya kerana perasaan sayang yang tidak terhingga terhadap penciptanya.
begitu juga kita. kita tidak mampu kereana kita tidak menggangap segala ibadat kita ini hanya unutk Allah tapi kita menganggap ia adalah satu rutian harian yang perlu dilakukan dan kita samakan dengan rutin harian yang lain. akhirnya kita tidak dapat menghayati ibadah yangk ita lakukan sehingga kita lalai dan alpha dengan dunia.
apabila melalu seribu masalah, kita hadapinya dengan melakukan perkara yang mungkar seterusnya merosakan kita diduna dan akhirat.
seharusnya kita sama-sama memantapkan iman dengan cara mendekatkan diri kita kepada yang maha esa...
waallahhualam

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket