Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, July 12, 2009

hidayah milik Allah

Sunday, July 12, 2009
seindah ayat alquran..
sedamai hidayah Allah.. itu lah ungkapan yang paling tepat untuk seorang muslim.
pernah muslim itu terkeluar daripada landasan Allah tetapi muslim itu cepat sedar bertapa indahnya kedudukan didalam agama Allah.
pernah satu cerita mengenai seorang pembunuh yang sudah membunuh 99 orang dan Allah dengan kuasaNya telah melahirkan satu perasaan keninsafan.
dia mencari manusia yang boleh membantu menuju jalan Allah.
ceritanya;
pembunuh itu menemui seorang orang alim;
'assalammualikum sheikh,ana datang ingin memberi tahu tentang penyesalan ada dengan membunuh 99 orang manusia. adakah masih terbuka pintu taubat untuk ana'

'waalikumsal,minta maaf.. ana rasa tiada taubat untuk anta'
dengan rasa marah yang meluap-luap, lelaki tadi membunuh orang alim itu..
dan genap la 100 orang lelaki itu membunuh..

tetapi dia madih mencari sinar hidah.. sehinggalh pada suatu hari dia menemui seorang ahli ulama yang terbilang didalan negaranya..

'assalammualikum sheikh,ana datang ingin memberi tahu tentang penyesalan ada dengan membunuh 100 orang manusia. adakah masih terbuka pintu taubat untuk ana'
'walaikumsalam. alhamdulilah,anta sudah mendapat hidayah daripada Allah. masih terbuka pintu taubat kepada sesiapa yang mahukannya. anta hanya perlu keluar dari negara ini kerana negara ini tidak lagi baik untuk anta. anta perlu menuju disebuah negara dimana seluruh masyaraktnya sujud,bertasbih dan beribadak kepada Allah. insyAllah disana anta akan mempelajari mengenai islam lebih dekat'

'alhamdulliah,masih ada taubat untuk ana, terima kasih ya sahabat.'

semasa perjalanannya menuju kenegara yang diberitahu, pembunuh ini telah dirompak dan dibunuh oleh perompok dan akhirnya dia mati sebelum sampai ke negara yang ditujui..

persoalanya.. adakah pembunuh itu akan berjaya diakhirat?????


selepas kematianya, berlaku perteligkahan anatara malaikat rokib dan `atib. malaikat rokib ingin menulis kebaikan kepada pembunuh itu tetapi dibantah oleh `atib kerana pembunuh itu belum sampai ke negara yang ditujui. akhirnya mereka menemui jalan penyelesaian dengan menemui Allah s.w.t.
Allah berfirman..
kau pergi mengukur jarak antara mayat pembunuh itu..
andai ia dekat dengan negeri asalnya kau catat dosa untuknya.
andai ia dekat dengan negeri yang ditujui kau catat pahal untuknya

akhirnya selepas dikira jaraknya rokib dan `atib mendapati mayat pembunuh itu dekat dengan negara yang ditujui.. akhirnya pemuda itu dimasukan kedalam syurga Allah..

ada sesetengah pendapat menyatakan Allah telah mendekatkan mayat pembunuh itu dengan negeri yang ditujui..

lihat bertapa sayangnya Allah kepada makhluknya..
adakah kita menyangi Allah???

tepuk dada tanya iman.

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket