Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, July 12, 2009

iman

Sunday, July 12, 2009
sukar untuk kita melawan pujuk rayu syaitan jika iman kita ditahap yang rendah..
ada sesetengah muslim yang solatnya tidak pernah ditinggalkan walupun sekali tetapi dia tetap melakukan kemungkaran. kenapa ini boleh berlaku???
ini semua berlaku disebabkan tiada penghaytan ketika menunaikan solat ataupun dengan sesuatu yang mudah difahami ialah tidak memahami maksud ayat-ayat alquran yang dibaca ketika menunaikan solat. apabila ini semua telah berlaku sesorang muslim itu tidak akan dapat pengajaran daripada kalam Allah. itu semuanya telah berlaku dan menyebabkan ramai orang islam pada hari ini mudah terdedah kepada kemungkaran.
setiap manusia mempunyai tahap iman yang berbeza.
tetapi andai seorang muslim itu bertaubat dan taubatnya adalah dengan betul-betul tidak mengulanginya lagi dan menyesal atas apa yang telah dilakukan insyaAllah mereka akan memperoleh ketenangan.
isalm itu mudah!!
jangan menjadikan ia susah. Nabi Muhammad s.a.w adalah contoh yang terbaik buat kita yang bergelar muslim.. jadi kita sepatutnya menjadikan segala usaha Rasullulah dalam menyebarkan dakwah yang penuh pancaroba itu sebagai satu panduan hidup.
waallahhuaalm

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket