Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Saturday, July 18, 2009

TAUBAT

Saturday, July 18, 2009
semua manusia yang bergelar muslim sudah pasti mengetahui tentang taubat.
taubat bermaksud menyesal atas kemugkaran yang telah dilakukan dan berazam untuk kembali kepada jalan Allah. syarat- syarat taubat, berjanji tidak akan lakukanya lagi, menyesal atas apa yang telah dilakukan dan berazam tidak akan melakukannya lagi.
bukan sesuatu yang mudah untuk sesorang bertaubat tetapi kenyakinan kepada Allah kan membantu kita untuk tidak melakukan kemugkaran. berusaha kearah kebaikan. solat taubat juga dapat membantu kita dalam mengekalkan keimanan kita. hanya dua rakaan dapat menjernihkan jiwa kita kembali tetapi mestilah melakukan secara istiqamah. Allah menyukai hambanya yang melakukan sesuatu ibadah sedikit tetapi secara istiqamah. oleh itu kepada yang merasa dirinya sering melakukan kemungkaran ,marilah kita kembali kejalan yang lurus dan beringatlah azab Allah itu pedih tidak dapat digambarkan. andai kita dapat gambarkan bagaimana azab Allah mungkin kita tidak akan melakukan kemugkaran malah sentiasa beribadat kepada Allah. insyaAllah kita sama-sama memantapkan iman dan ketaqwan kepada Allah.
waallahhualam.

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket