Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Tuesday, December 4, 2012

Pencarian Jati Diri Masih Jauh Perjalanannya.

Tuesday, December 4, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم

Hai geng-geng gempak nafsu seerakah. Long time no update hohoh! Mohon seribu kemaafan kerana tidak mampu untuk mengupdate blog ini kerana terlampau sibuk dengan amanah dari Allah. SubahanaAllah, amanah Allah ini sungguh berat. Betul lah segala yang diceritakan kepada kita oleh tok guru, ustaz-ustaz, malah para sahabat juga pernah memesan kepada kita tentang amanah. Bertapa beratnya amanah itu. Aku hadapi semuanya. Aku takut tetapi aku cuba yang terbaik untuk lebih dekat denga Allah.

Semakin kita terlalu ikutkan dengan dunia, maka dunia secara diam-diam menarik kita dengan penuh sopan sehinggakan mata terpejam, terliga menjadi pekak dan hati merelakan. Kenapa ini berlaku? Sebab aku rasa kesibukan pada diri aku menyebabkan aku penat dan tidak mampu untuk melaksanakan semua aktiviti-aktiviti yang telah dirancang.

Setiap yang berlaku ada hikmahnya, Allah tak meletakkan beban diatas bahu seseorang yang tidak mampu untuk menanggungnya, Allah maha pengasih lagi maha penyayang. Kerinduan pada Allah dan kesibukan dengan amanah yang diberi membuatkan aku tidak mempu membuat perancangan masa yang teratur dan bila-bila masa kerja akan datang. Bulan ini sahaja sudah penuh dengan kerja malah masa untuk FINAL YEAR PROJEK tidak mampu untuk dilaksanakan dan hampir semua asignment dalam kumpulan seperti tidak mampu aku beri komitmen. Bukan aku mahu mengeluh tetapi itu lah dugaan sebagai seorang pemegangan amanah. Seiring dengan umur yang semakin meningkat pencarian calon isteri juga terpaksa dihentikan kerana amanah Allah lagi besar. Mohon kawan-kawan mendoakan semoga perjalanan aku ini setiasa diredhi Allah. BarakaAllah.

Sayang Allah dan Rasulullah s.a.w.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket