Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Tuesday, August 17, 2010

cintaku hanya kepada Allah dan cintaku kepadamu kerana Allah

Tuesday, August 17, 2010



assalammualikum bersyukur kepada Allah kerana Telah memberi kita umur yangpanjang untuk menyambut bulan Ramdah yang peneuh barokah ini...mati itu pastihidup itu insyAllah.... dibulan yg mulian ini..mata aku ni tak lari darimelihat perkara2 yg tidak elok dilihat..(tp sebenrnya bukan nak tgokpun..dah diorg tuh tak reti nak tutup..dah aku TERtengok...terbang pahal puasaaku..nauzubillahiminzaliq)...di bulan2 yg mulia ni juga..ada je penyakit hatiyg merebak...mcm2 r...tp..ubatnya..sama2lah kita dekatkan diri kepada Allah ituyg terbaik.

istghfar banyak2, berzikir dan ibadah sunat.

mcm2 yg boleh dibuat untuk mengaut keuntungan dibulan Ramdhan ni...tp kitaje yg malas dan mencari alasan tuk melaksanakanya.

sebenarnya nafsu seerakah ingin berkongsi cerita dgn sahabt2 semua...ceritacinta...adoh!!!pedih..aku tak pernah bercinta tiba2 nak cerita pasal cinta..nimau kene maki hohohohohohoh... tp kalu korg nak marah..marah r...aku peduliape..aku nak cite gak.... tajuk nya adalah:

cintaku hanya pada Allah dan cintaku kepadamu kerana Allah

(panjang tajuk nya tp..kita layan kan aja hahaha)

sepanjang kehidupan raudah sebagai seorang gadis buta tidak menunjukan dia seorangyg lemah, berkat usahanay kini dia adalah seorang doktor pakar dalam bidangpertuturan dan pendengaran. sudah ramai manusia yg tidak mampu bercakapakhirnya dengan kepakaranya yg dikurniakan oleh Allah Alhamdulilah semuapesakit yg mendapat rawatan daripadanya mampu memiliki anugerah Allah yg tidakternilai itu. sewaktu dia mula2 bertugas ramai doktar yg ragu ttg kebolehnyattp..hampir lima tahun menjadi pakar..kepakarnya tidak dpat ditandingilagi..sehingga ada doktor2 pakar dari luar negara berguru denganya.. maha suciAllah yg maha adil dgn hambanya.

raudah tidak pernah menyesal dengan masalah buta yg dialami sejak kecillagi...tidak pernah terlintas dimindanya untuk memiliki sepasang mata..baginyadia berasa aman dengan melihat menggunakan mata hatinya... dia bersyukur keranadilahirkan sebg seorang yg buta kerana dia terselamt daripada maksiat ygmenjurus daripada menggunkan mata...

raudah mempunyai kembar seiras yg sudah mendirikan rumah tangga. kehadirananak saudaranya membuatkan naluri keibuanya memberontak..dia seperti inginseorang teman..tetpi dia sedar dgn kelemhan dirinya. kata adik iparnya...kembar raudah mempunyai muka yg seiras..wajah mereka cantik sebb itlahiparnya tertarik kepada adiknya ketika di universiti dulu. raudah hanya mampuberdoa agar hidupnya bahagia andai tiada pasangan hidup dia redha. ketaatankepada Allah mmg sudah menjadi lumrah..walaupun tidak mmapu melihat ttp ..solatlima waktu tetap dilakukan..ditmabah pula dengan solat malam...alhamdulilahsegala amalnya telah menjadikannya manusia yg bersyukur.

segalanya bermula ketika bulan ramadhan bulan penuh berkat...jam menunjukanpukul 3.30..raudah tersedar daripada tidurnya... sudah menjadi kebiasannyabangun seawal itu untuk berqiammulai..ttp hari ini dia berhajat unutkberqiammulai di masjid... raudah mempunyai seorang pembantu..yg juga seorangwanita..tinggal serumah dengannya...kemana2 raudah akan pergi pasti dibantuoleh ummu rumai..ummu rumai yg menjadi pemandu kereta...di kejut ummurumai...walupun dia merasa bersalah ttp di teringin sangat berqiammulai dimasjid.. ummu rumai tidak pernah memgeluh dengan kernah raudah kerana dia berasasenang dgn raudah..raudah orgnya lembut dan tidak pernah menengkingnya... ummurumai hanya menjadi pemandu dan penemannya sahaja...tapi selain daripadaitu..semua kerja didalam rumah itu dilakukan oleh raudah sendiri termasuklahmemasak..subahnallah... bertapa celiknya mata hati raudah..ummu rumai amatmeganggumi raudah.. sesudah sampai di masjid sultan ahmad.. raudah dipimpinoleh ummu rumai untuk ke saf muslimah..di situlah raudah beriktikaf..dan ummurumai melepaskan lelapanya kerana berasa penat teramat sangat..selepastberqiammulai.. raudah mengambil alquran barill dan dibacanya..penuh tawaduk....

tiba2...dia terdengar satu bacaan alquran dari suara seorang muslimin ygbegitu indah sehingga menusuk kalbu..tiba2 air matanya bercucuran...hatinyatidak keruan..dan dia ingin mengenali hamba Allah yg membaca alquranitu...dikejutnya ummu rumai..suruh dilihat siapa gerangan pemuda itu..setelahdikenal pasti...raudah ingin berjumpa dgn lelaki itu...dia ingin mempelajaribacaan dan tajuid daripada lelaki itu..setelah selesai bersahur dan menunaikansolat subuh..ummu rumai menemui lelaki itu dan memberi tahu hajatsebenar..lelaki itu mempersetujui dan lelaki itu mengetahui yg dia bakal ajaradalah seorang muslimah yg cacat pengelihatan.

setiap hari raudah pasti berjumpa dengan lelaki itu untuk belajar membacaalquran ..walupun sukar unutk mengikut rentak indah lelaki itu tetapi diacuba.dan lelaki itu pada mulanya amat sukar unutk mengajar raudah tetapiselepas mencari cara yg sesuai segalanya berjalan dengan lancar. tiada apa yangmampu dibalas hanya bersyukur kehadrat ilahi kerana telah menemukan lelaki itukepadanya.. mereka tidak pernah berbual kosang selain daripada mempelajari danmenyelami isi alquran itu sendiri.. semakin hari..ada perasaan syg yg berputikdidlam hati raudah terhadap lelaki itu ttp tidak mmpu dihuriakian..cintanyakepada lelaki itu bukan kerana paras rupa atau harta benda ttp keindhannyadalam mentafsir segala isi alquran membuatkannya ingin memiliki lelakiitu...ttp disbbkan dia sdr dgn kekurangan dirinya dia matikan sahaja hajatnya.

sudah hampir 2 tahun kisahnya dgn lelaki itu..dan dia sendri tidak pernahberjumpa dgn lelaki itu setelah itu..setiap hari dia berqiammulai dimasjid yg sama..menunggulelaki yg dulu mengajarnya mengaji dan taddabur alquran..hatinya inginmengucapkan terima kasih ttp tidak berkesempatan..Allah telah mengutuskanseorang lelaki untuk mengajarnya..dan kerana Allah lah dia mencintai lelakiitu..lelaki yg bakal membawanya kesyurga tetapi kini lelaki itu tiada...tiadaberita..hari2 dia berdoa kpd Allah agar dipertemukan dgn lelaki ygindah..pertutrannya tidak pernah kasar lembut...baunya sentiasa harum...

raudah telah mendapat rawatan mata dan dia telah menerima mata dari seorangpenderma..dia bersykur..dan akhirnya dia dpat melihat kembali..hajatnya inginmengenali lelaki yg mengajarnya..ingin melihat wajah lelaki itu...dia amatbersyukr kepada Allah setela 28 tahun dia hidup dimuka bumi Allah akhirnya diadapt melihat kemabli..mencari sinar iman...setiap malam dia berqiammuli dimasjid sultan Ahmad..

pada suatu ramdhan sedang dia kyusuk membaca la-quran..tiba2 dia mendengarsuara seorang muslimin..suara itu begitu dia kenali..lelaki yg mengajarnyadahulu ketika dia buta..wangian yg dipakai juga serupa..selpasa solatsubuh..dia berjumpa dgn lelaki itu..perasan nya mat gembira dan ingin berterimakasih..dia menghampri lelaki itu dan memberi slam dibalas dgn baik dan tuturnyatetap sama...cuma ada kelainan sedikit dgn suranya..mugkin faktor masa yg lamatidak berjumpa... ttp lelaki itu seolah-olah tidak menganli raudah... selepasbercerita panjag lebar akhirnya lelaki itu tersenyum ..bagi raudah mungkin lelakiitu sudah mengingati..tetapi sebaliknya yg berlaku..lelaki itu menyerahknyasepucuk surat... dibuka kandugan surat itu dan dibaca..

assalamualikum wahai Raudah permata hatiku yg indah..

alhamdulilah akhirnya dgn izin Allah dapat juga raudah melihat isi alam ciptaanAllah ini..

mungkin ketika raudah sedang membaca surat ini ana bernama Ramdhan telahpergi menemui Ilahi..

yg memberi surat ini adalah adik ana yg merupakan seorang muslimim yg solehinsyaAllah..kami adalah adik beradik yg berguru dgn guru yg sama malah kamiadik beradik yg suka berkongsi..apa yg ada padanya pasti ada pada ana..mugkinraudah sudah terkeliru bukan?tapi percayalah adik ana adalah lelaki yg soleh..

pertama kali ana melihat raudah..hati ana berdebar2 ..ttp demi Allah anamencintai raudah atas dasar islam iman ihsan..ana kagum dgn raudah keranamepunyai sifat yg indah..walupun cacat pengelihatan ketaatan raudah kepadaagama Allah tetap teguh membuatkan hati ana begitu ingin memilik Raudah..tetapiana sedar yg ana tidak layak untuk raudah..raudah seorang yg cantik malahperibadi raudah mebuatkan hati ana tertarik kpd raudah..cinta ana kepada raudahbukan keran rupa atau pangkat ttp kerana Allah..kecintaan raudah kepada ALLAHmenarik ana unutk berkogsi ilmu dgn raudah..ttp ana tidak mampu mengungkap katacinta kerana ana tahu yg raudah lebih layak unutk org yg lebih layak...

ketika raudah membaca surat ini..ana mugkin sudah tiada..sebenanrya anamenghidap satu penyaki keronik iaitu barah hati dan tidak mampu disleamtkanlagi..Alhamdulilah ana dapat menyambut Ramdhan pada tahun ini walupunseketika..tp ana bersyukur kepada Allah kerana telah meberi peluang untuk anamenyambut bulan Ramdhan pada tahun ini. ana harap pemergian ana menemui Ilahidi irigin dgn doa daripada raudah dan ana harap raudah sudi menerima Muazsebagai suami raudah ..kerana pada mata ana muaz seorang lelaki yg baik...

akhir kalam daripada ana..semoga raudah berbahagia.. sesungguhnya mati itupasti hidup itu insyAllah..

sebagai manusia aku syg padamu..

dan wahai raudah permata hatiku lihatlah menggunkan mata hatimu bukan dgnmata yg pasti menipu dgn keindahan dunia..

salam sayang,

Ramadhan.

setelah selsai membaca surat itu..raudah tidak henti2 menangis..dan berasateramat sedih..jika dapt diundur masa ..mahu sanggat dia memberitahu perasaancintanya kepada Ramdhan..

muaz menghampiri raudah dan memujuknya supaya tidak menagis kerana andai diamenangis arwah abgnya pasti menangis..

raudah tidak memahami maksud muaz..dan akhrinya muaz memberi tahu yg mata ygdigunakan raudah adalah mata ramadha yg di derma oleh Ramadhan sebelummenghadap ilahi..

raudauh begitu sedih dan tunduk sujuk kpeada Allah kerana nikmanya...

dan akhirnya dia berkhwin dgn muaz..

ungkapan yg tidak bisa dilupakan olehnya..

cintaku hanya kepada Allah dan cintaku kepadamu kerana Allah

waallahhualam..

sebagai manusia aku syg pada mu..

aku syg Allah dan Rasulullah s.a.w.

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket