Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Saturday, August 7, 2010

air mata ketaqwaan..

Saturday, August 7, 2010
assalammualikum...sahabat2 semua..hari ini..nafsu seerakah ingin berkongsi ttg.. air mata ketaqwaan..org cakap..mulut yg bercakap lebih dekat dari telingga...haahhaa..aku sedar diri ku ini..hehehe...ok btw..2 minggu ini..aku rase bagaikan haven r...sbb pe...kelas direct aku tak g..bukan malsa tp ade komitmen lain...tp..aku nak br tahu korg..sebarnya..kalu masuk kelas pun...kdg2..aku rase..best kdg2 aku rase tidak..mugkin..aku busy dgn benda lain..mood: belum stady...
next week..start r..stdy kat library..jom ramai2...bulan2 pose..kalu satdy insyaAllah lagi berkat kot... sebelum belum akan nak bercakap pasal bulan pose ni...aku nak cerita gak lah..apa penyebb aku tinggal kelas...sbb duit r..nih....astgafirullhalazim..(dunia bai)... bukan pe...minggu lepas..join kibar..bendera..dapat alaun katenya...tp samapi hari ni..takde pe2..g..aku sabar je..hahahha..pastu minggu ni..aku lagi rajin...jadi juru gambar rasmi unutk..konvokesyen..maksudnya bukan aku yg jadi jurj gamabr th..aku cume jadi pekerja untuk juru gamabar..hahaaha..than..mmg aku kene amek mase lima hari r...unutk kerja nih..penat mmg penat ..tp gajinya msyuk..hahhahahha(keching! keching)..hehehehe,,..aku bukan gile duit..tp sbb..duit dah takde..so nak taknak kene jugak kerja..sbb aku nak beli somthing...unutk.diri aku.yelah..banyk barang2 aku dah rosak..bukan sbb aku tak pandai jaga..tp sbb dah lama gune...so...ade expired date nye... sama mcm manusia jugak..haahhaa...

ok bercakap pasal pose...tak sabar aku menanti bulan pernuh kebarkataan ni...best!best!best!.. tp sedih r...tahun ni..tak dpat sambut ramadhan bersama keluarga..pada hari pertama..sob3... tp takpe..kawan2 aku ade..heheh..shoknye..diorg sume best2...boleh smabut dgn diorg...hehehhe...(mulut snyum samapai ke telinga) hahahah..ok aku berdoa kepada Allah..agar kita semua sama2 dapat menyambut bulan Ramdhan tahun ni..insyAllah... ok..aku disini ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramdahn almubaraq.. jadikan bulan Ramdhan tahu ini..lebih baik dari tahun sebelumnya..tingkantan kualiti,,jauhkan kontroversi..heehhee..

ok bercakap ttg air mata ketaqwaan ni..aku nak kawan semua tahu yg bertapa indahnya sesorg itu apabila bertaqwa kepada Allah..taqwa disini merujuk kepada pengabdian diri kepada Allah...melakukan apa yg Allah suruh dan meneinggalkan apa yang Allah..larang..manusi tidak lari dari melakukan kesilapan jadi ...sealalu lah bertaubat.kepada Allah..agar jika kita menemui ajal kita mati dalam keimanan....insyAllah..amin ya rabb.. orag yg bertaqwa adalah orang yg mengambil Allah sebagai perlindungnya...sbb itulah..didalam soalt jumaat tok iman tidak lekang dgn kalimah ittaqulAllah..sbb semua manusia harus mempunyia sifat bertaqwa... kalu kit. seng je cakap..duduk kedai makan..pastu bercerita pasal taqwa...buatnye hampeh...samelah macam aku ni..ya Allah takuntnye.....ya..pesan memesan didalam kebenaran... jadi marilah kita smaa ingat meningati....

airmata ketaqwaan merujuk kepada kasih sayang kita kepada Allah..dan kita mengambil Allah sbg perlindug benteng pertahana dalam hidup kita..kita jadikan Allah raja dan kita amat takut andai kita melakukan kesalahan...jadi kita kerap menaisis atas segala kesalahan kita..kerana kita syg kepada Allah kita tidak mahu Allah membenci kita...andai kita tidak mendapat keredhana Allah..bertapa susahnya hidup kita..jgn kita ingat Allah apbila kita didalam kesusahan..manusia ..zama sekarang..contohnya..kaum wanita..berpakaian terlampau indah menjolok mata aku bila aku pandang..tp bila dah ade yg tergoda. berlaku pencerobohan tubuh..than menyesal sbb pakai pakiaan yg MENJOLOK mata ..pastuh baru nak ingat Allah..kamonlah...ok..mari kita lihat setuasi ini..bukan aku nak smakan Allah dgn makhluk tp...kita lihat dari segi logik...
"jika sesorang itu hendak meminjam barang dari sesorang itu..tetapi sebelum itu...org yg meminta barang itu sudah menyakiti orang yg mempunyai barang yg hendak dippinjam..adakah orag itu akan memberi pinjam??? migkin tidak"..betulakna... sama jugan dgan Allah yg rahman ya rahim..tidak mudah Allah untuk memakbulkan doa orang yg tidak bertaqwa kepadanya... ttpi kita kene ingat Allah maha pengasih lagi maha penyayg terhadap hambanya..pasti ada yg terbaik..jadi sahabat semua korg harus wajib mendekatkan diri kepada Allah..supaya korang sentiasa memperoleh kejayaan didunia dan diakahirat... bukan jadi mcm orang putih duk beromen tepi tasik..tu mmg cari kemurkaan Allah...sahabat semua..selalu lah mengingati Allah..keranaAllah adalah Tuhan kita yg maha anggung...

sentiasa berqiammuali dalm mengingtai nya..agar hidup ini penuh dgn kenikmatan..dan ketaqwaan... jgalah pergaulan anda ketika bersama seseorang yg bukan mahram...bukan mghlang tapi kita sebagia org muslim wajim mengingtkan antara satu sama lain...jadilah hamba yg berguna kepadaNya,,,dan aku berharap agar kita sama2 mengabil Ramdhan tahun ini..dgn bersungguh2...jgn lupakan tadarus Al-quran,jgn lupa kepada penghyantan ramadah itu sendri..dan yg penting...jgn mis..solat tarwikh...sbb ape..solat ini..hanya datang setahun sekali..andai tahun ini kita tidak laksankan dgn sempuran..adakah tahun depan kita dpat laksanakan????[wondering] buakan..sbb pokok pangkal kehidupan adalah didalam gegangaman Allah..dan andai Dia mahukan sesuatu itu terjadi..dia hanya menyebut kalimah 'kunfayakun' maka jadilah..

dan apa yg aku ingin samapikan ini..adalah unutk kepentigan diri aku dan semua sahabat2 ..ambil yg baik..dan yg buruk itu..hanya sekadar sempadan kehidupan...titskanlah airmata nada kerana Allah bukan keran dunia semata2..

waallahualam..
sebgai manusia aku syg pada mu..

aku syg Allah dana Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket