Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Sunday, August 29, 2010

Takut tak???

Sunday, August 29, 2010

assalammualikum..semua...dah lama nafsu seerakah tak post ape2 enteri..tp ari ini nafsu seerakah bertekad hendak mengge'post' sesuatu...ye..hari ini...aku rase... nak post pasal TAKUT!!!!
asyik takut! takut! takut!.... sahabt aku tanye "immukmin ko takut ape..takut2... kau takut sukek at seorang perempuan ek!!!" ah takde maknenye...sbb memebr aku ckp cm ni..sbb aku cikit2 cite pasal khawin..cikit2 khawin..ye lah..umur seperti aku ni..pikiranya asyik khawin hahahaha... takpe2..sebenarnya aku takut kepada maha pencipta iaitu tuhan yang esa ALLAH s.w.t... aku syg sngt sama Allah..syg sngt ...tp diri ini tidak lari daripada melakukan kesilapan ..atau kate lain DOSA MAKSIAT... tak kesah r...maksiat daripada segi mcm mane pun...




nih r..musim2 bulan Ramdhan..pg basar nampak lah yang sendat2 tak cukup baju..mcm2 r... aku nak g beli makanan pun tak senang...lalu depan umah geng2 mongolia..pakai suar pendek..dah tahu org puasa pakai lah seluar bejenis cikit it tidak..duk pakai seluar pendek macam pakai boxer... hadoiiiii... kalu mcm nih...abislah pahala puasa...

salah diri ini sendir..sbb tgok...msalahnya..kalau sorg dua takpe..ni samapi segerombolan yg pegi..adoi..pegi beli makanan dekat bazar..mau tak tgok..kalu tak tgok...pun..tertegok..emm... aku geleng kepala je lah...ade jugak yg jenis pompuan tp..tak mcm pompuan..rambut 'bojeng' mcm mat rempit..pakai baju tuh..lebih pada lelaki...bau perfume mcm bau dashing..adoi..aku pelik ni pompuan ke jantan..hahahhaha... ade jugak yg gaya ya Allah..kalah miss world..lenggog dia samapai org prempuan pun tergoda uuuuuuu....bile beli makan..suara mai "bang nasi satu" kasar mcm suara singa...dah tuh bijik halkum besar daripada normal...adoi.....

ade gak yg jenis jalan2 mcm laki bini wal hal..belum khwin dok pegang sane pegang sini..usap sana usap sini..dah gaye org putih..meluat aku tgok...tak takut dgn Allah ke... tak takut ke???
Allah maha mengasihi...jgn cari kemurkaan Allah...jgn cari kemurkaan Allah di bulan yg mulia ini..kita sudah menhampiri fasa ke tiga dibulan ramadhan..tp adakah hati kita suci dari makskiat dunia...adakah kita tahu yg kita akan dihukum Allah kelak...adakah kita tahu yg kita ini..adalah hamba Allah yg paling zalim..yg tidak dinafikan yg aku juga melakukan kesilapan ...
aku juga takut..takut akan hukum Allah... jd kita sama2 mengubah diri kita...jadilah kita manusia yg hebat dalam menilai segala sudut maksiat..semoga kita tidak di tipu oleh pengaruh2 yahudi laknatullah yg bakal menyesatkan org islam..syglah Allah..dektkan diri kepada Allah...satu langkah kita dekat dgn Allah beribu2 langkah Allah dekat dgn kita..betapa Allah maha pengsaih dan penyang nya...kita tidak pernah melihat ini sbg satu motivasi tetapi melihat ini sbg satu kesusahan..maka kita rasi ini amat susah..andai kita melihat dari sudut...keindahan kita bersa dekat dgn Allah sbb Allah mengasihani kita...

senbelum tido..marilah sama2 kita duduk di luar melihat ciptaan Allah yg hebat dilangit..
kita bertanya sendiri mengapa bulan cantik?? mengapa dia menjadi igauan kepada semua org..siapa penciptanya..adakah penciptanya cantik...mugkin lagi cantik...dimanakah pecipta itu?? andai bulan sudah tinggi pasti pencipta itu lgi tinggi...megapa dia besar??? andai dia besar penciptanya lagi besar....jadi muahasabahlah diri..belajarlah mengenal Allah dari ciptaannya..
jgn jadi seperti manusia DUNGU yg sering mempertikai tanpa penjelsan...itu adalah manusia BODOH... tahu tapi tidak mahu mengakui....ingatlah islam itu indah..dan pinciptanya lagi indah berinfiniti...




TAKUTKAN ALLAH!!!! JAUHI MAKSIAT!!!

waahualam..
sesungguhnya aku mencintai Allah dan Rasulullah s.a.w..

sbg manusia aku syg pada mu..

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket