Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Saturday, October 29, 2011

Setiap yang berlaku ada hikamhnya

Saturday, October 29, 2011


السلام عليكم



بسم الله الرحمن الرحيم






hai geng2 nafsu seerakah...emm..rase sedih sebenarnya..tetapi insyaAllah rasa sedih yang pasti memantapkan iman. btw Allah telah menguji aku dengan satu kemalangan kecil. my major is biomedical electronics, so i know litter bit about anatomy and phisyology. the doctor say..my metalcouple was dislocated. by the way...ia hanyalah jari ibu sahaja.. nak tak nak.. tangan aku terpaksa disimen. yang lagi mencabar liku-liku hidup ini adalah, aku bakal menduduki midterm exam by this monday. aku adalah seorang lelaki yang menulsi menggunakan tangan kidal dan ibu jari kiri aku telah disimen jadi, aku tidak mampu menulis. aku cuba menulis tetapi terasa mencucuk-cucuk pada ibu jari aku dan akhir sekali aku giveup. bukan giveup aku tidak mampu menulis tetapi amat sakit sekali.....uhuhuhu... aku redha dengan ketentuan Allah.






selepas perkara ini berlaku, baru aku sedar yang aku selalu menggunakan tangan kiri.even kalau makan guna sudu pun. aku guna tangan kiri tapi kalau makan guna tangan aku guna tangan kanan lah..hehehe...sedang menaip ini pun terasa berdenyut-denyut..tapi aku sabar kerana ini semua ujian Allah untuk aku lebih dekat dari padaNya. aku sekarang cuba berbincang dgn pensyarah aku ttg penangguhan midterm aku..semoga dipermudahkan..insyaAllah..






kadang-kadang aku rase apa yang berlaku ada hikmah di sebaliknya..aku redha..dan aku tahu Allah maha mengetahui...aku risau tentang midterm aku... insysAllah ada yang terbaik.. barakaAllah.






"apa yang baik datang daripada Allah dan yang buruk itu kelemahan diri sendiri"






aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket