Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Saturday, January 5, 2013

LILLAHHITAALA

Saturday, January 5, 2013
Assalammualaikum
Dan Selamat Tahun Baru dan semoga tahun baru ini menambahkan lagi ketaqwaan kita kepada Allah, InsyaAllah

Hai kawan-kawan nafsu seerakah, 2,3 minggu ni macam susah nak update blog bukan kerana malas tetapi sedikit busy dengan final exam. Alhamdulillah semua berjalan dengan baik walaupun exam akan continue pada 9 jan ni tetapi persedian mesti kena rapi. Hohoh! Setiap kali exam mesti rasa tekanan, setiap kali exam mesti rasa malas nak study (padahal hari tak exam pun tak study) tetapi nak buat macam mana, life must continue. Setiap apa yang kita lakukan must lillahhitaala( kerana Allah) barulah barakah itu ada dan kalau study, study untuk apa? Bukan set mind study untuk exam sahaja but before we start study we must set in our mind 'study because of Allah'.

When we talk about LILLAHITAALA, it must be istiqamah, maksud disini kita perlulah sentiasa tanamkan dalam hati apa sahaja yang kita buat adalah kerana Allah dan apabila kerana Allah kita akan rasa segan, rasa takut dan rasa kerja yang kita buat lagi berkualiti dan of course with the ganjaran pahala dari Allah that's Allah already promise to us but we must also bring our Ikhlas to do the work.

Cara-caranya adalah... Pertama masukan dua biji telur dan dikacau sehingga sebati bersama tepung...

Hehehe bukan-bukan gurau je.

Ok cara-caranya:

1. Ikhlas: Ikhlaskan diri anda dalam melakukan segala kerja(yang baik sahaja ok). Maknanya kita redha ataupun willing to do that job because of we want to do that.

2. Lillahhitaala. Sertakan 'kerana Allah'. Jika kamu tanamkan dalam hati kamu buat kerja kerana Allah than it become ibadah. When it is ibadah so reward (pahala) should give to you. Jadi dia tidak jadi kerja yang sia-sia.

Jadi di sini, kerja yang baik perlu disertakan dengan LILLAHHITAALA, so kita akan dapat ganjaran dari Allah, dan menjadi bekalan kita diakhirat. Selain daripada kerja biasa, ada satu kerja kita wajib tetapkan dalam hati LILLAHHITAALA, iaitu, mencari calon isteri. By the way, alhamdulillah pencarian aku selama empat tahun mencari calon isteri bakal berakhir. Kami masih berkenalan (ada batasa pergaulan ok). Dan memang dalam kepala otak aku, akan jadikan 'dia' sebagai calon isteri aku. InsyaAllah jika tiada aral melintang tahun 2013 ini menjadi saksi buat pertama kali nya, aku akan berjumpa sendiri dengan parents dia untuk memberi tahu yang aku sedang berkawan dan berkenalan dengan 'dia', InsyaAllah. Tahun ni jugak aku akan graduate insyaAllah.. Oh yeyeyeey.. Kalau ade rezeki dapat keje than kumpul duit, insyaAllah kita raikan satu ikatan suci. InsyaAllah LILLAHHITAALA. Saya prefer Bercinta Selepas Khawin, so right now she and I just friend. We want to know each oter first before we proceed to the serious relationship meaning that as a husband and wife.

But I as a man must understand her and must appreciate her. Event she trust me but I always remind her don't ever trust boy. I always ask her to keep her self with a good condition in all aspect also about iman and akal.

I hope she will be the first girl I meet and I know and also the last girl to be my wife. Hopefully it continue with LILLAHHITAALA. :)

BarakaAllah.
Sesungguhnya aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w.
Not forget my mama and my abah love you all so much <3

Before nak pergi jogging update blog lu. 7.59 pagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 aku rase post ko tak bleh blah:

abez said...

ikhlas.....

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket