Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Monday, January 24, 2011

aku ber'perang' dengan sekuriti

Monday, January 24, 2011
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم

hai semua geng2 nafsu seerakah..hohoh!..tiada banyak masa untuk mengupdate blog...kerana terlalu sibuk dgn aktiviti kolej...hohoh!..baru sahaja memegang satu jawatan tetapi kerjanya...hanya Allah sahaja yg tahu..bukan bertujuan untuk mengeluh tetapi...adalah satu luahan rasa yang mahu diterjemahkan dalam bentuk tulisan... semoga kerja ini memberi satu inspirasi untuk terus berjaya..apa yang perlu dilakukan adalah bersabar dengan kerenah dunia yang penuh dgn liku2 hidup selain mentarbiahkan diri supaya lebih dekat dengan Allah..satu pengorbanan yang pasti tidak semua orang merasakannya..semoga pengorbanan ini menjadi satu mimpi-mimpi indah pada akhir usia kelak..insyaAllah....

sejak akhir-akhir ini..rasa kehilangan...hohoh! mungkin sbb kurang berhubung dgn kawan2 kerana terlalu sibuk...diharap kesibukan ini..memberi manfaat kepada semua orang sama ada untuk dunia mahupun akhirat insyaAllah..

semalam satu kejadian yang agak memalukan telah berlaku terhadap aku..tetapi aku mengambilnya sebagai pengajaran hidup...selepas meeting bersama persatuan...ada barang yang tertinggal dirumah..akibat daripada itu..kekalutan telah membuat aku bertindak diluar kawalan..aku meminjam motor dari kawan aku utuk pulang kerumah dan mengambil barang aku yang tertinggal...tanpa berfikir aku terus start moto kawan aku yang ku sangka diparkir di kawasan meeting aku...aku start moto dan terus pulang kerumah...5 minit selapas itu aku kembali ..membawa barang yang aku tertinggal...tiba2 ada seorang securiti gurd memanggil aku..hohoh!..kecut perut di buatnya...katanya...aku menggunakan motornya seketika tadi...marah dia..kerana menyangka aku mencuri motornya..padahal..aku tak tahu itu motornya..yang pelik...kunci motor kawan aku boleh menghidupkan motornya...dan kawan aku parkir motor diluar kawasan tempat kami meeting...securiti itu memarahi aku...seperti aku ini persalah..sedangkan dia juga bersalah kerana tidak membaiki tempat kunci motornya...aku di maki dihadapan kawan2...agak malu...aku meminta maaf atas kesilapan aku..tetapi..dia masih tidak puas hati...mungkin kerana terlalu marah sehingga tidak mampu mengawal amarahnya...

segalanya berakhir...selepas selesai solat magrib, ada soeang kawan aku menelefon..katanya ..secutriti iu ingin berjumpa dengan aku....fikiran aku...pasti menyatakan ketidakpuashatiannya...teringat aku...sewaktu dia memarahi aku..sambil kayu cota tepat diatas kepala..aku hanya mampu bersiap sedia...kalau2 satu pukulan maut singgah dikepala aku...mahu gila terencat akal aku.....setelah berbincang dengan kawan aku..kami membuat keputusan untuk berjumpa dengan dia..dan menyelesaikan dengan cara baik....belum sempat kami ingin berjumpa dengannya...tiba-tiba dia sampai dihadapan rumah aku...dia meminta maaf atas kesalahnya..memarahi aku tanpa usul pereksa...aku juga meminta maaf atas kesalahan aku..segalanya selesai dengan cara baik..

emm...disini kita boleh simpulkan bahawan...kemaafan sesama islam itu boleh menutup api kemarahan kita...jika kita bertindak untuk melawan dan tidak berusaha untuk mengalah maka..berlakunya peperangan yang dasyat sesama islam....jadi kita perlu mencari jalan tengah menyelesaikan masalah dengan cara baik..agar ukwah kita sesama islam terjamin...insyaAllah..

waallahualam..
aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

5 aku rase post ko tak bleh blah:

Encik MamaT said...

sebab itulah orang yang kuat ialah orang yang dapat megawal kemarahan..
lagipun dua2 salah.. cumanya berlaku salah faham... kalau ikut btol2 marah... silap2 kau tu dah masuk sepital dah tu.. hehe

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

Lawaklah imagination kau kden..hhaha
Alhamdulillah pak cik tu still mngamalkan nilai2 murni peribadi Rasulullah:)

Mohamadazhan hjDesa said...

salam bro, sabar, layan ja orang cmtu, biasala pemikiran dah cmtu.

Dark Half said...

biasa la immukmin...takde manusia tak penah buat silap, dan jarang2 ada manusia yg mampu sabar dalam keadaan amarah menguasai diri. ada quote yg berbunyi "sebuah persahabatan adakalanya bermula dari permusuhan/pertengkaran"

LadyBird said...

sabor2.. :)

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket