Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Friday, October 29, 2010

islam dalam kehidupan

Friday, October 29, 2010


السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم




sahabat semua baru2 ni..satu kejadian ribut angin puting beliung telah berlaku di perlis... banyak yang boleh di ertikan..bukan untuk menakut2kan kawan semua tapi sbg peringatan daripada Allah kepada hamba2nya yang lalai dgn dunia...aku pun apbila tgok video ni ..subahanaAllah..membuatkan meremang bula roma aku...sudah banyak kejadian ini berlaku diperlis...sebagai apa??? sebagai peringatan daripada Allah...sbb apa ini semua berlaku??? aku tak nak ckp banyak..aku tahu kawan2 semua tahu...tapi...selingan daripada cerita ini..aku ingin kupaskan satu enteri bari iaitu..mengenai islam dalam kehidupan ..

alhamdulilah..berkat daripada Allah..dapat juga akan mengepost enteri baru ini..sudah lama aku tidak mengepost kerana aku terlampau sibuk meanage sayang baru aku hoohohoh... ok....sebelum aku cerita mengenai enteri baru aku.. jom sama2 kita tgok pic ni..

okey nampak sedap kan...fresh lagi...mesti semua nak kalu kasi free hohohoho...tapi motif gamabr nih bukan nak cakap pasal makan buah strwberi tapi nak aplikasikan tajuk enteri ari ini dgn pokok strawberii....ok....

kalu akar pokok ni kita panggil = akar strawberi
kalu buah pula??? = buah strawberi
kalu daun??= daun strawberi

serbe serbi lah..kalu kuar dari pokok strawberi..its belongs to strwberi i am right???
seorang lelaki datang kepada ku dgn tidak puas hati "weh immukmin, apa kaitan strawberi dgn enteri ksu kali nih...!!!!?"

"biasa brow"(nada sam dalam cite adanan sempit)...

ok ..apa kaitanya jom kita tgok..semua yang berkaitan dgn strawberi mesti ade strawberi tak kesah r..daun, akar, batang buah..dan apa ajalah..struktur pokok itu..tapi kita...org islam...pokok pangkalnya..islam..tapi ada tak kita terapkan isalam dalam kehidupan..macam strawberi dia bijak dia terapkan semua segi dalam strawberi..tapi kita..ada terapkan semua dalam islam..???
(wondering???)..

ok jom kita lanjukan lagi peneragnan ini....

tuan,puan,datuk,datin,tuan seri,puan seri,adik kakak semua...

kita perlu terapkan hidup kita dgn islam..semua...bukan bile nak khawin je..baru balik pada islam..bukan bile nak bahagi harta sahaja baru balik pada islam...bak kate paklong jual nasi lemak..tuh...serba serbi.....

daripada start kita keluar dari rahim mak kita.. "allahhuakhbar, allahhuakhbar"
sampailah mati "ashaduallailahhaillaAllahmuhammadrasulullah" semua islam...cara hidup islam... pemakainnya,makannya semualah...ini tidak..

pakaian..nauzubillah..ikut nasrani dgn yahudi..... makan pulak..bila kata makan babi tak boleh haram..tapi bile makan hasil duit judi..boleh pulak..padahal haramnya sama sahaja..itulah kita...pk stakat paras lutut...

bila Allah turun azab..baru nak insaf...pastuh lupa...apalah manusia..zaman sekarang..... jadikan hidup ini adalah kehidupan berlandaskan islam..islam mudah bersih suci...tp kenapa mencari yg haram....

bila nampak seorang perempuan berubah..daripada seorang yang dulu biasa2 tapi tiba2 jadi warak..nampak pelik...padahal bende tuh bende baik..tapi bila nampak seorang ustaz berubah menjadi kaki prempuan diorang cakap..biasalah..manusia boleh berubah...segala yang jahat itu semua nampak normal..tapi yg baik tuh nampak pelik..betulah hadis nabi..

islam datang daripada asing dan pergi dalam keadaan asing...

emm...nauzubillahhiminzaliq....satu lagi...sifat manusia akhir zaman terlalu mempercayai segala tilikan yang belum pasti...aku perasan...daripada kesah kiamat 2012....sampailah pasal tanda2 turunya dajal semua percaya..padahal kita ada alquran sumber rujukan..tapi masih mencari ideologi barat yg pasti memesongkan akidah kita....video yang pasti merosakan diri kita..akidah kita...

ada satu hadis..aku tak ingat tapi maksudnya mcm nih

tidak akan berlaku hari kiamat selagi manusia menyebuk kalimah tauhid (lailahaillAllah)..(betulkan aku kalu aku silap)..

hadis dah ada..tapi masih mencari..fahaman yahudi dan nasrani..

kawan2 pklah..pk..ini semua ideologi barat..knp kita perlu memikir perkara ini sedangkan kita sendiri tidak mengamalkan amar maaruf nahi mungkar..sibuk pasal ideologi kafir laknatulllah tapi maksiat buat gak....dah macam mane???

kata takut dajjal kuar..tapi pergi kelab malam gak..pergi main judi..buat maksiat....dah tuh macam mane???? nak cakap.... lu pk lah sendiri...ye,,,,

jadi...kita sama2 pk..untuk diri kita dan agama kita khususnya...memantapkan iman..semoga kita sentiasa di atas jalan Allah...k..kawan2...yg penting ...lilahhitala...

waallahualam..

mati itu pasti, hidup itu insyAllah..

aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket