Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Monday, August 24, 2009

RAMADHAN DI PERSIA-SIAKAN

Monday, August 24, 2009
Nafsu kawal diri...

semalam ana baru sampai di perlis... ana berbuka puasa dengan sahabat ana di depan terminal bus kangar selepas itu kami solat maghrib berjemaah di bangunan kwsp.
pada malam itu kami tidak berkesempatan untuk bersolat terawikh. kami terpakse menunggu bus kolej sehingga pukul 10.30mlm akhirnya dapat juga ana dan kawan2 menaiki bus kolej.semasa ana mengambil tempat duduk didalam bus. ana ternampak kelibat dua pasang pasangan yang sudah jelas bukan maharam sedang bemesra tetapi ana cuba bersangka baik...
ana hairan ,tiba-tiba ana terkejut melihat pada mulanya satu pasangan daripada dua duduk dihadapan tetapi tanpa ana sedari pasang tersebut berubah tempat dibahagian belakang hujung bus. ana tidak mampu melakukan apa2. yang hanya mampu ana lakukan adalah dengan beristgfar...
tidak terlintas dalam hati ana yang pasangan itu akan melakukan perkara yang terkutuk pada bulan ramdhan yang mulia ini..
pada masa itu ana berborak dengan sahabat ana tanpa memikirkan hal pasangan itu..
sehingga sahabat ana memberi isyarat supaya menoleh kebelakang...
nauzubilahhiminzalik..
ana melihat satu maksiat yang betul2 didepan mata ana dan ana hanya mampu melihat dan tidak mampu menegur..
ana terdiam dan terus tersadar di kerusi bus itu...
ana betul2 kecewa dan sedih dengan sikap pasangan itu..

terlintas dibenak ana dengan firman Allah...

'la takrabulzina'
jangan akmu menghampiri zina...

relintas juga dibenak ana ayat Allah dalam surah annur ayat 30-31

katakanlah kepada lelaki-lelaki yang beriman,agar mereka menjaga pandanganya dan memelihara kemaluannya yang demikian itu lebih suci bagi mereka. sesungguhnya, Allah mahamengetahui apa yang mereka perbuat.

dan katakanlah kepada perempuan yg beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya dan jaganlah menampakan auratnya,kecuali yang terliahat. dan hendaklah mereka nenutup kain kerundung ke dadanya daN janganlah menampakan perhiasannys (aurat) kecuali kpada........ (mahramnya)

Waalahhualam..

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket