Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Wednesday, September 15, 2010

2 bulan

Wednesday, September 15, 2010
assalmmualikum.....

tak adil lah kalau nafsu seerakah tak post waktu raye...hahaaha...dah raye ke 6 baru nak post..haahahhahahaa... dalam enteri aku kali ini...aku ingin berkongsi pasal ramadhan dan hari raya..

sudah lama kita tinggalkan Ramadhan terasa sedih..semua pasti mengetahuinya bukan...aku ade dgr sahabat aku memberi satu pesanan kepada semua jemaah2 surau waktu anatara solat sunat tarawikh.... "Ramadhan bukan tuhan tapi Ramdahan adalah suatu bulan yg dirahmati oleh Allah...bulan yg diturunkan oleh Allah rahmatnya.... bukan bulan Ramadhan ini adalah tuhan"
aku berfikir semula..betul jugak...org islam ni bila ramadhan semua org akan berpusu2 beribadat...sbb pe...??? cube tanye..mesti diorg ckp..sbb bulan ni kan bulan ramadhan bulan untuk beribadat ..itu diorg ckp...maknenye..bukan bulan Ramdhan ni je...boleh beribadat... itu lah org melayu kita...dia ingat bulan ramadhan je..boleh buat ibadat...hahaahhah...bodoh2... pikir betul2 bro..bukan cm tuh.... bulan ramadhan ni..bulan yg spesial...bulan yg mana kalu kita lakukan ibadat..pahala berlipat kali ganda... bulan lain juga wajib melakukan ibadat...bukan bulan ramadhan jew...ok....cube korang tgok..lepasa habis je bulan ramadhan maksiat..mak ai!!!...berleluasa...mane aku tak rindu bulan ramadhan..penuh ketenagan... sbb pe....sbb kita rasa terjamin yg kita ini berada didalam bulat rahmat.. tgok...apa beza antara bulan ramdhan dgn bulan lain...kita rasa terjamin...kita rasa kita dekat dgn Allah..betul tak...kita rase Allah...selalu selamatkan kita??? betul tak.... bile kita yakin.... semua akan mudah..tp bulan lain macam mane???
macam mane???

lu pikirlah sendiri(nabil raja lawak cakaplah)

ok....kita renung2kanlah yek...ingat yg bulan ramadhan adalah satu bulan yg bakal mentarbiahkan kita..semoga segala ibadat yg kita lakukan pada bulan Ramadhan menjadi titik permulaan ibadah kita kepada Allah...ok?? kita doakan same2..... Allah suka mendengar doa hamba2 nye yg soleh...

raye...........raye......... selamat hari raye...upin ipin pun sambut hari raye.....ok...raye nih..mmg adalah satu perayaan yang dirayakan oleh seluruh umat islam di seluruh dunia....tapi untuk siapa yek raye nih??? maksud aku siapa yg layak merayakannya....sudah tentu dirayakan oleh..org islam yg meraikan kemengannya dalam mentarbiahkan diri..pada bulan Ramadhan... meraikan dirinya sendiri keran telah berjaya berpuasa pada bulan Ramadhan...dan ikhlas dalam berpuasa...bukan di rayakan oleh orang islam yang tidak berjaya mentarbiahkan diri.... bulan ramadhan tidak mengubahnya bermakna dia telah gagal...jadi dia tidaka layak merayakan aidilfitri....bukan begitu kah???(wondering)hehehhehe...aku pun bukan betul pun...tp sekadar berkongsi....

pada bulan syawal ini jugalah...berpusu2 manusia..bermaaf-maafan katanye...sywal ini adalah bulan untuk bermaaf-maafan...hahahahhahaha...baguslah kamu....kamu tidak tahukw ha???yg hari2 kita perlu bermaaf-maafan...inilah org melayu kita....sepatutnya..kita perlu sentiasa bermaaf-maafan...ye lah..mane tahu..lepas kita buat salah dgn org..tiba2 mati???? macam mane.??? tak sempat nak minta maaf....pas tuh nak ckp pe nampak nye (you will meet me at padang mahsyar lah gamaknya)...ajak pala hang!!!!...jadi lepas salah ringan2kan mulut minta maaf....beres boh!!!!

jadi ingatlah..mati itu pasti..hidup itu insyAllah.... jgn lah kita jadikan dendam itu...satu kunci untuk kita bermusuh-musuhan..sbb itu kesukaan syaitan laknatullah....ingat tuh...kawan2....jgn lah cepat marah...ingat Allah...istghifar banyak2...kita hamba Allah...kita syg Allah...jadi dekatkan diri kepada Allah....dan pada bulan syawallah...adalah bulan tebaik kita mendekatkan hubungan silaturrahim antara sesama umat.....itu adalah yg terbaik....

aku sayang Allah dan Rasulullah s.a.w.

p/s: mungkin enteri kali ini ada kekuragan..selamat hari raya maaf zahir dan batin...

0 aku rase post ko tak bleh blah:

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket