Geng Nafsu SeeRakah

kalau tuan puan singgah kat blog ini kan...mohon satu je...tolong baca entri ek..kita share2 ilmu...mane tahu manfaat untuk kita semua di dunia dan akhirat insyaAllah..kedatangan tuan puan amat NafSu SeEraKah hargai.. hohoh! kalu komen pun best gak! hak3!!

Wednesday, January 23, 2013

Antara Isu Khalimah Allah dan Isu Saudari Bawani dan Pn.Sharifah Zahora yang mana penting?

Wednesday, January 23, 2013
Assalammualaikum,

Apa khabar semua sahabat-sahabat semua, diharap semua gembira serta sentiasa berada dalam dakapan Ilahi insyaAllah. Kepenatan diri untuk mencari redha dijalan Allah bukan alasan untuk kita berundur kerana itulah kekuatan kita sebenarnya. Terasa diri ini diperlukan oleh ummah. Semoga jalan kami dipermudahkan Allah.

Banyak isu yang menjadi medan perdebatan murahan di facebook. Isu Saudari Bawani dan Pn. Sharifah Zahora hangat diperkatakan. Mempolitikan isu mahasiswa untuk kepentingan diri. Aku sendiri keliru dimana jalan ataupun dimana solusi untuk masalah ini. Andai di katakan isu ini adalah agenda politik tetapi bila di dengar 'satetment' bawani yang mengatakan dia nuture dan tidak meneyebelahi pihak mana-mana sepertinya hanya gurauan ataupun omong kosong tetapi kadang-kadang mungkin kita tidak boleh menolok pendirian dia yang memperjuangkan pendidikan percuma. Mungkin itu tindakan dia yang dia merasakan tanggungjawab.

In my point of veiw, aku merasakan bukan satu yang dirancang tetapi secara kebetulannya para hali poitik menangguk di air keruh tetapi boleh jadi ini satu rancangan mereka. Itu yang pertama. Yang kedua sebagai umat islam, yang beragama islam, aku merasakan dimana tanggugjawab seorang mukmin mempertahankan isu kalimah Allah. Isu Bawani sudah mengaburi Isu khalimah Allah. Adakan ini agenda politik untuk menutup mata-mata orang yang membangkang kerajaan?. Aku pulak tiba-tiba confuse. Isu kalimah Allah didiamkan, malah ada ulama-ulama mempertahankan kehendak orang khafir laknaktulllah yang ingin menggunakan khalimah Allah. Tidak dinafikan lagi dalam alquran sudah menerangkan dengan jelas berkenaan penggunaan khalimah Allah boleh digunakan oleh semua makhluk Allah.

Saya merasakan janggal dan menentang dengan tegas penggunaan khalimah Allah oleh non muslim. Tak boleh! Saya tegas disini saya tidak bersetuju kerana agama islam itu sendiri suci. Isu ini isu orang islam, malah pada hari ini, orang non muslim hebat bersuara mempertikai segala yang kita telah tetapkan. Negara ini milik orang islam. Nama malaysia itu sudah melambangkan malaysia itu milik melayu kenapa keputusan kita dipertikai. Kawan-kawan semua please celik matan anda. India mereka ada negara sendiri, china mereka ada negara mereka sendiri tetapi melayu andai malaysia diperintah oleh orang bukan islam dimana kita nak menginap selepas ni. Kemungkianan negara malaysia akan bertukar nama. Kita tak tahu pekara yang bakal berlaku pada masa depan. Teratrik dengan ustaz kazim alias:
"Kita kalau nak orang kristian guna masjid kita buat ceramah hari ahad kita tak bagi. Kita kalau orang kristian nak pinjam mimbar buat ceramah kita tak bagi tetapi kalimah Allah kita bagi guna. Yang mana lagi besar ni? Allah ke masjid?."
Apa jawapan kita dengan pertanyaan ini?.

Wahai saudara seislamku, "wakeup from dreaming!" Kitas di injak. Di pijak-pijak mana mungkin anda-anda semua berdiam diri. Bangkit ummah pertahankan agama kita. Banyak kesan buruk dari baik andai penggunaan nama Allah di benarkan. Mana pahlawan-pahlawan yang tegar memperjuangkan hak rakyat sehingga sanggup turun ke Himpunan Kebangkitan Rakyat? Mana mereka. Adakah mereka 'menyiput' mendiamkan diri dan membenarkan kerana terlampau mengikut nafsu mereka tanpa memikirkan keburukan kepada agama dan negara kita. Kawasn-kawan sedarlah yang minda anda sedang dijajah. Minta buka ruang sedikit melihat isu ini pada pespektif yang berbeza bukan kearah membangkang. Kita orang islam berjihat dan mengakan khalimah Allah diatas muka bumi ini. BarakaAllah.

Aku berkongsi yang aku merasakan benar. Dan jangan sesekali tunduk dengan orang khafir . Allah telah mengingatkan kita tentang pemerintahan dalam alquran. Yang bermaksud "jangan sesekali kita memnjadikan orang kafir itu sebgai ketua kita." Betulkan aku andai aku salah. Tetapi itu kenyataan yang mereka tidak akan pernah memahukan pemerintahan islam kerana pemerintahan itu menggugat mereka tetapi sebenarnya ia amat damai dan indah. Jangan pernah lepas ikatan kita dengna Allah. Allah maha pengasih lagi maha penyayang. BarakaAllah.
Cukup sampai disini sahaja.

Sayang Allaha dan sayang Rasulullah s.a.w.

Finished: on the ferry going to Langkawi for find the right path.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 aku rase post ko tak bleh blah:

Anonymous said...

melayu.....jangan perjuangkan melayu..perjuangkan islam....jika mereka cina atau india, tetpi jika mereka islam... mereka yang perlu didahulukan berbanding melayu yang bukan islam...xsemua melayu itu islam....

Anonymous said...

Seems to [b][url=http://prada.hidear.org/#44471]プラダ 財布 新作[/url][/b]
pamper to the nowadays fascination[b][url=http://bestshopping.hidear.org/#44441]プラダ 財布[/url][/b]
"forgery fur" sturdy [b][url=http://pradas.hidear.org/#44451]グッチ マフラー[/url][/b]
feeling, this [b][url=http://pradas.hidear.org/#44371]プラダ 長財布[/url][/b]
organization of hand-made Teddy Be worthy of Tricks strap, the leading expedient[b][url=http://bestshopping.hidear.org/#44481]プラダ 長財布[/url][/b]
simulation fur and leather recycling. Tricks wearing uncontrollable, bit excitable, amphibole and Caizhu of decoration is reminiscent [b][url=http://pradaoutlet.hidear.org/#44381]プラダ 財布[/url][/b]
of the imperfect era. Their neck,[b][url=http://bestshopping.hidear.org/#44441]プラダ 財布[/url][/b]
disburse a deliver and foot of each shared can be match, and hugely of fun. Media published [b][url=http://pradas.hidear.org/#44411]プラダ 財布[/url][/b]
lone estimate of $ 195.

 
NaFsu SEeRakah © 2008. Design by Pocket